Fanii BMW stiu ca prima generatie X4 nu era decat un X3 cu un acoperis usor lasat, model dezvoltat pentru a concura modelele de la Audi si Mercedes.
Ei bine succesul lui X4 I a fost unul relativ, pentru ca masina nu a avut niciodata un sex apeal precum fratele mai mare X6 sau gama shooting brake din anii ’90, precum Z4 Coupe sau Z4 Coupe.
Pentru a da totusi o sansa brand-ului X4, BMW a decis ca aceasta noua generatie sa fie una cu adevarat revolutionara la capitolul design, singura sansa pentru a concura de la egal la egal, un Mercedes GLC Coupe sau un Audi Q5.
DESIGN
Asa cum era de asteptat, BMW a decis ca noua generatie de modele X4 II sa primeasca o noua linie optica a caroseriei, pentru a avantaja marca in competitia cu Audi si Mercedes.
Rezultatul este unul nesteptat de fericit pentru fanii BMW, pentru ca noul X4 arata cel putin din partea din spate mult mai dinamic decat un X6 sau X3, detaliu care nu poate decat sa migreze clientii BMW din clasele superioare, spre aceasta masina.
La interior, vedem si acum o evolutie fericita a plansei de bord, care are acum un display multimedia mult mai mare, montat in partea superioara a plansei de bord.
Consola centrala are toate comenzile modificate, insa ergonomia clasica BMW a rams constanta, respectiv butonul care modifica pozitia statiei radio fiind in aceeasi locatie ca si acum trei decenii.
MOTORIZARE DIESEL HIGH TECH
Sub capota de mari dimensiuni a masinii, se acunde un motor diesel cu doar patru cilindri in linie, din seria B47D20.
Fanii BMW cunosc aceasta motorizare pe gama BMW Seria 3 si Seria 5, insa aici vorbim pentru prima data de noul B47D care este Twin Turbo, nu Twin Skroll.
Pe intelesul tuturor, este vorba de un motor diesel cu doua turbine actionate secvential si care ofera propulsorului o putere maxima de 231 CP la o turatie de 4.400 rpm.
Deci nu vorbim de un diesel cu o supraalimentare variabila cum este cea gasita pe un 320d, ci de un motor care are doua turbine pentru a produce un moment motor de 500 Nm, incepand cu o turatie de 2.000 rpm.
De fapt, vorbim de cel mai bun motor diesel de doi litri din lume, pentru ca BMW a decis ca zona rosie a turometrului sa fie la 5.400 rpm ,iar momentul motor destul de sus, la 2.000 rpm.
In contrast, Mercedes si Audi ofera puterile maxime la maxim 3.600 rpm, adica atunci cand merge in modul Sport cu viteze de peste 180 de km/h, doar motorul celor de la BMW are un comportament dinamic, pana cand viteza maxima atinge o valoare de 231 de km/h.
Surse din cadrul BMW spun ca acest motor poate atinge pe anumite modele fara probleme o viteza de 250 km/h, si noi nu avem cum sa-i contrazicem dupa acest test drive cu X4 2018.
TRANSMISIA AUTOMATA ZF8 PLUS ESTE MAGICA
De fiecare data cand testezi un BMW echipat cu transmisia clasica cu convertizor ZF8 Plus, te uiti cu regret la ceea ce ofera concurenta sa directa, fie ca vorbim de Mercedes 9 GTronic sau cutia DSG gasita pe gama Audi.
Schimbarile dinamice ale vitezelor si capacitatea masinii de a consuma, in medie, doar 5 litri de motorina pentru fiecare 100 de km, la o viteza de 90-100 de km/h, se datoreaza exclusiv setarilor ZF pentru masinile BMW.
De fapt, in mediul urban din aceasta luna, noi am reusit sa afisam un consum mediu doar de 9.5 litri pentru o masina cu transmisie integrala si care, pe deasupra, mai are si o greutate la gol de peste 1.7 tone.
CONCLUZII
Noul X4 se prezinta in acest moment drept unul dintre cele mai bune masini SUV din lume, pentru ca integreaza perfect calitatea de fabricatie de top al unui X5 si design-ul dinamic al unui X6.
Pe scurt, vorbim de o masina completa cu cel mai bun motor diesel din clasa de doi litri din lume, echipata cu cea mai rafinata transmisie automata a momentului, ZF8 Plus cu setarile BMW.
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie mult peste vechiul X4
Cel mai bun interior din segment
Valoare foarte mare de revanzare
Acces facil portbagaj datorita hayon-ului de mari dimensiuni
Tren de rulare setat dinamic Pachet M
Cutie automata ZF8 Plus extrem de eficienta
Cel mai bun diesel de doi litri din lume, 231 CP si 500 de Nm
Consum incredibil de mic pentru un full size SUV
CONTRA
Pretul de achizitie al masinii din acest test