Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in Premiera Nationala cu noul BMW Seria 4 cu noua grila a radiatorului! BMW 430i G22 ZF8 2020

Daca in anii 2000 criticam linia optica a lui Bengle cu al sau celebru Seria 7 E65, acum a venit timpul ca BMW sa faca un nou pas in evolutia marcii.

Adica vedem, in premiera, in Romania, noul BMW Seria 4, model care benefeciaza de noua grila a radiatorului verticala, grila care a adus deja critici din partea fanilor bavarezi.

CUM ARATA MASINA IN REALITATE

De fiecare data cand vezi o masina in imagini, poti avea dorinta de a critica marca si in special designerii, insa acum vedem cum BMW schimba complet optica noii Seria 4, masina starnind critici insa si aprecieri.

Din primele imagini nu am fost convinsi de noul look, insa acum cand am testat masina, putem spune ca BMW a reusit acest design din toate punctele de vedere.


Noul G22 are o parte frontala complet diferita pentru ca partea centrala este mult impinsa in fata, iar blocurile optice sunt pozitionate diferit fata de aceasta parte frontala.

Acest design nu este unul care sa placa neaparat din primul moment, insa asa cum s-a intamplat si cu vechiul E65, modelul creste in ochii fanilor pentru a deveni un best seller.

CUM SE CONDUCE NOUL 430i G22?

BMW a dorit ca aceasta generatie de 4 Coupe sa fie diferita fata de predecesorul sau, prin cresterea lungimii totale, dimensiunile caroseriei fiind mult mai mari, avand acum sansa de a concura de la egal la egal orice coupe vandut in Europa.

Pe sosea, noul 4 se comporta asa cum trebuie, adica mult mai dinamic decat un Seria 3. Acest comportament ne aduce aminte de un E46 Coupe, masina care a stabilit fara doar si poate cel mai bun comportament rutier din segment, in anii 2000.

Fata de un Seria 3 normal, noul 4 Coupe are o garda la sol mai mica, iar pozitia la volan este si ea diferita fata de cea a unui Seria 3 de volum. Adica, acum poti diferentia in trafic, mult mai usor, un 4 Coupe fata de un 3 Sedan sau 3 Touring.

Pe drumurile cu denivelari, setarile suspensiei sunt exceptionale pentru un coupe cu Pachet M, iar stabilitatea laterala pe viraje, face ca orice sofer de Audi A5 sa planga de invidie!

BMW EXCELEAZA EVIDENT LA CAPITOLUL MOTOR SI CUTIE


Asa cum era de asteptat, BMW a reusit sa dezvolte cel mai bun coupe premium din Europa, nu doar pentru ca are un tren de rulare setat excelent, ci si pentru ca are cele mai bune motoare si transmisii.

Masina de fata se numeste 430i si are sub capota un motor clasic cu 4 cilindri in linie turbo ( 1 singura turbina), care ofera o putere maxima de 258 CP disponibili pe o plaja de turatie constanta intre 5.000 si 6.500 rpm.

De asemenea si momentul motor de 400 Nm oferit incepand de la 1.550 rpm, reprezinta un lucru incredibil pentru un motor cu doar 4 cilindri in linie.

Acest motor poate sa fie considerat un “compromis” fericit, pentru ca nu este la fel de slab precum un 420i de 184 CP, insa nici atat de scump precum un M440xi de 374 CP.

Pur si simplu, pentru o convietuire normala, zi de zi, varianta 430i este optima din toate punctele de vedere.


Insa aici nu trebuie trecuta cu vederea faptul ca masina ajunge la 100 de km/h in doar 5.8 secunde si ca are o viteza maxima limitata electronic la 250 de km/h.

La capitolul consum de benzina, putem spune ca in Bucuresti, acesta se stabilizeaza undeva la 12 litri datorita unui excelent Stop&Start, iar in afara orasului, acesta scade chiar si in zona de 5.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

Despre autonomie nu putem sa avem decat cuvinte de lauda, pentru ca acum BMW a crescut nivelul rezervorului pana la 60 de litri.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Noul BMW Seria 4, in varianta 430i, este o masina sport mai buna decat ceea ce gasim la Mercedes Benz sau Audi, pentru ca are cel mai extravagant design exterior, tractiune doar pe rotile din spate, cea mai buna calitate de fabricatie si evident, cea mai buna cutie automata a momentului! Celebra ZF8 Plus Sport in varianta Pachet M la G22.

Despre design, poate masina va avea critici, insa condusa si vazuta pe “viu” parerile se pot schimba extrem de rapid.

Noi am ajuns sa apreciem modelul de fata, chiar daca nu avea cea mai interesanta culoare a caroseriei sau ca interiorul sau era de un negru total, insa chiar si asa, BMW reuseste sa dea nastere unui coupe veritabil.


Iar transmisia doar pe rotile din spate si setarile sport ale motorizarii de doi litri, fac ca acest model sa fie unul extrem de important pentru fanii BMW.

PRO

Primul BMW cu grila verticala

Cea mai buna suspensie din segment

Spatiu interior si portbagaj

Calitate de fabricatie peste Mercedes si Audi

Doar tractiune pe rotile din spate

Motor puternic insa si economic

Cea mai buna cutie automata din lume ( ZF8 Plus Sport)

Valoare mare de revanzare in comparatie cu un 3 Sedan sau Touring

 

CONTRA

Design frontal cu care trebuie sa te obisnuiesti

Pret foarte mare de achizitie

Toate dotarile premium sunt optionale

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente