Este vorba de noul crossover Stonic si noua generatie de citadine Rio. Despre Picanto nu mai vorbim pentru ca modelul are deja vanzari foarte bune in Europa de Vest.
In prezent vorbim despre noul Rio, pentru ca acesta a ajuns la cea de-a patra generatie, primele modele Rio importate in Romania fiind de asemenea testate si de catre echipa Autolatest in anul 2006! CITESTE TESTUL AICI!
De atunci si pana in prezent KIA ROM AUTO a comercializat cu succes inca o generatie de modele Rio, modele care aveau sa-si demonstreze forta pe piata din Romania impreuna cu fratele mai mare Ceed.
DESIGN
Noul Rio a devenit cu aceasta generatie, o masina mondiala a celor de la KIA Motors, pentru ca acest model se vinde in mare parte indentic atat pe pietele din Asia, Europa cat si in America de Nord (SUA si Canada).
Modelul are acum un design complet schimbat care aduce in premiera un ADN al marcii care ofera un dinamism greu de intuit cand vorbeam de generatiile precedente.
Acelasi lucru se gaseste si la interior unde masina are o linie optica mult mai bine gandita din punct de vedere al ergonomiei, si de ce nu, o calitate de fabricatie best in class, in ciuda unor subansamble realizate dintr-un plastic dur.
Plansa de bord are un sistem de aer conditionat automat extrem de eficient si poate sa primeasca cel mai modern sistem de navigatie KIA Europe.
MOTORIZARE PE BENZINA CLASICA KIA MOTORS
Cand spunem clasica, vorbim de un motor FARA TURBO, FARA INJECTIE DIRECTA sau o cilindree mica, pentru ca mentalitatea celor din Coreea este sa ofere clientilor motorizari fiabile in afara de orice alte considerente de marketing.
Sub capota masinii din acest test, se ascunde o motorizare cu 4 cilindri in linie de 1.2 litri, motor care a mai fost testat de catre noi pe modele precum Picanto sau Hyundai i20 si putem spune ca avem de fata un motor fara prea multe surprize in functionare.
Acest motor are o putere maxima de 84 CP la 6.000 rpm si un moment motor de 122 Nm incepand cu o turatie de 4.000 rpm, adica performante aflate la nivelul vechiului motor pe benzina de 1.4 litri KIA.
In comparatie cu vechiul motor de 1.4 litri, noul 1.2 se prezinta drept un performer in zona inalta de turatii unde chiar putem avea performante surprinzatoare in ciuda lipsei supraalimentarii extrem de raspandita in aceast segment de motorizari.
Marele avantaj al motorizarii KIA, este ca acesta vine echipat standard cu sistemul Stop&Start care anuleaza orice beneficiu al injectiei directe sau al supraalimentarii atunci cand mergem in orasele aglomerate.
Intr-un Bucuresti tipic lunii octombrie unde viteza de deplasare medie este de 0.5 km/h, consumul afisat de noua KIA a fost de 8.0 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, cifra buna daca tinem cont ca un diesel modern consuma in aceeasi plaja in medie 7 litri.
Cand iesim in afara orasului, noul Rio face de asemenea o figura buna la capitolul reprize pentru ca acesta este echipat cu o transmisie manuala cu 5 trepte sincronizate optim pentru soselele din Romania. Daca optam pentru un condus calm KIA Rio 1.2 CVVT poate sa consume chiar si 4.5 litri pentru 100 de km.
Cu un rezervor de 45 litri, Kia Rio poate parcurge chiar si 600 km fara prea mari probleme.
CONCLUZIILE AUTOLATEST ROMANIA
All-Around, noua KIA Rio se prezinta drept o masina ideala de oras, cu sanse foarte mari de a castiga multi dintre clientii traditionali de Ford Fiesta sau Renault Clio.
Principalul sau concurent este noul VW Polo, care din fericire pentru KIA, inca are o garantie de 2 ani si va avea un pret de achizitie peste cel al masinii de fata.
Pentru cei care doresc performante de top, pot alege fara probleme si noua motorizare 1.0 T-GDI de 120 CP care vine standard cu o transmisie manuala cu 6 trepte.
Insa chiar si asa, modelul de fata cu motorizarea de 1.2 litri reprezinta un model extrem de atragator pentru ca are cea mai bogata oferta de echipamente standard, clientul avand posibilitatea de a opta pentru anumite dotari demne de segmentele superiore.
Un alt punct forte este si trenul de rulare, care este setat acum mult mai dinamic, si care ofera un confort superior cand se trece peste denivelarile scurte, tipice soselelor din Romania.
PRO
Imagine de marca
Singura masina din clasa cu 7 ani garantie sau 150.000 de km
Distributie pe lant care NU necesita schimbare
Sisteme de siguranta active si pasive STANDARD
Volan incalzit standard
Sistem de franare eficient in ciuda lipsei discurilor pe puntea spate
Singura masina cu transmisie automata clasica ( Convertizor de Cuplu) din segment
Garantie de 7 ani transmisibila si in Romania
CONTRA
Motor usor zgomotos in plaja inalta de turatii
Cutie automata doar pentru versiunea 1.4 MPI
Valoare de revanzare