Actorul Will Mellor si prezentatoarea Kirsten O’Brien calatoresc in intreaga lume, incercand sa invete sa conduca cele mai grele si mai scumpe masinarii.
Pentru inceput, au fost la Centrul de Instruire pentru Blindate din Pitesti unde au invatat sa conduca tancul TR-85.
Acolo ei s-au supus programului si conditiilor dintr-o unitate militara, au mancat ciorba de burta si au dormit in corturile noastre militare la -15 grade C pe o ninsoare strasnica, toate sub atenta supraveghere a capitanului Oancea instructorul lor din partea scolii.
Despre masinaria 100% romaneasca:
Tancul TR 85 M1 este un tanc mijlociu, avand un echipaj format din 4 militari si o greutate totala de 50 de tone.
Dotat cu un foarte puternic motor pe motorina, tancul romanesc dezvolta o viteza maxima pe sosea de 60 km/h iar pe un teren uscat fara denivelari de 40 kmh.
Panta maxima de urcare este de 32 grade putand traversa santuri cu o latime de 2,8 m si ziduri de 1 m.
Pe timpul indeplinirii misiunilor de lupta, tancul poate trece cursuri de apa cu o latime maxima de 700 m si o adancime de 5 m.
Ca armament, Tancul TR 85 M1 Bizonul este dotat cu un tun A 308 fabricat la Resita cal. 100 mm, semiautomat mecanic cu teava ghintuita, ale carui proiectile pot fi perforante, cumulative sau explozive.
Bataia maxima este de 14600 m.
De asemenea, tancul mai este dotat cu 2 mitraliere, cal. 12,7 mm, cu o bataie maxima de 2000 m, si cal. 7,62 mm cu o bataie maxima de 3000 m.
Modernizarile aduse tancului TR 85 M1 Bizonul au avut ca obiect cresterea puterii de foc, imbunatatirea gradului de protectie, cresterea mobilitatii, fiabilizarea agregatului energetic si a sistemului de franare, precum si modernizarea instalatiei de transmisiuni.
Principalele caracteristici:
– greutate: 50 tone;
– lungime: 9.92 m;
– latime: 3.43 m;
– inaltime: 2.38 m;
– garda la sol: 0.42 m;
– unitatea de foc: 41 lovituri;
– echipaj: 4 oameni;
– armament: 1 tun calibrul 100 mm; 1 mitr. jumelata calibrul 7,62 mm; 1 mitraliera A.A calibrul 12,7 mm.
CE SPUN TANCHISTII DESPRE TR85 M1?
“TR-85M1 întruneşte aproape toate calităţile unui tanc de ultimă generaţie. Calculatorul de bord, sistemul de ochire, muniţia folosită şi motorul sunt la nivelul celor mai bune pe plan mondial. Avantajul tancului românesc faţă de celebrele M1 Abrams, american, sau Leopard, german, de pildă, pe care am avut ocazia să le conduc, este preţul de întreţinere foarte mic”, ne-a declarat locotenent-colonel Florin Ganea, ofiţer de tancuri.
Motorul este o copie a celui MTU care echipeaza Leoapard 1 si 2, la noi acesta avand numele de Model 8VS-A2T2M, diesel, 8 cilindri, 4 timpi, supraalimentat, 860 CP.
Cu ajutorul celor de la MTU acest motor poate sa ajunga lejer la 1300 CP, plus echiparea sa cu o transmisie automata Renk de la Leoaprd.