Masina din acest review Autolatest este una dintre cele mai importante modele coupe din lume, pentru ca vorbim de ultima generatie de sportive Chevrolet Camaro 2020.
Modelul de fata, preluat de la partenerii de la AutoConcept, este la vanzare in Bucuresti, la un pret de aproximativ de 30.000 euro, pret extrem de atragator pentru o masina noua cu aproape 300 de CP si cutie automata clasica cu convertizor de cuplu.
DE CE CAMARO ESTE MAI BUN DECAT UN MUSTANG?
Si asta nu o spunem noi, ci chiar americanii care au fost socati de calitatea slaba de fabricatie si problemele tehnice ale ultimei generatii Ford Mustang, masina care nu se vinde cu succes nici in Romania.
De partea cealalta a baricadei se afla masina de fata, adica Chevrolet Camaro, care are motorizare de baza de 275 CP, motor dezvoltat special de catre divizia Cadillac pentru modelul ATS.
Si cand spunem ca un Camaro este mai bun decat un Mustang, ne uitam la parametrii precum calitate de fabricatie, materialele de la interior sau trenul de rulare pe drumurile din Europa, zone unde Mustang este clar defavorizat.
INTERIOR
Inca din primele momente, am observat faptul ca americanii au realizat o pozitie la volan foarte apropiata de cea a lui Corvette, care este un supercar in toata puterea cuvantului. De fapt, doar intr-un BMW Seria 4 mai poti sta la volan atat de bine, pozitie cu picioarele intinse si sezutul scaunului foarte aproape de partea inferioara a caroseriei.
Acest feeling, din pacate, nu mai este disponibil pe un Mercedes C Coupe sau un Audi A5, masini mult mai scumpe decat acest Camaro.
Singurele critici aduse americanilor sunt, poate, calitatea materialelor din care este realizata plansa de bord, insa si consola centrala, solutie low-cost extrem de anduranta in timp.
Aici Chevrolet spune ca nu vorbim de o masina premium si au perfecta dreptate!
MOTORIZARE MADE IN USA! ADICA NU ARE PROBLEME CU DISTRIBUTIA 🙂
Da, stim ca sub capota nu avem un magnific V8 aspirat de 6.2 litri sau chiar si un banal V6 de 3.6 litri, insa chiar si asa, GM a reusit sa dea nastere unei masini sport care poate concura de la egal la egal cu orice BMW Seria 4 sau Mercedes C Coupe fabricate in 2021.
Si cand spunem asta, ne referim la faptul ca un BMW 430i are sub capota un 4 in linie 2.0 turbo de 245 CP, iar un Mercedes C300 are sub capota tot un 4 cilindri de doi litri, insa care ofera o putere maxima de 258 CP si 370 Nm.
Tinand cont de aceste performante, americanii ofera pe noul Camaro RS un motor de baza tot cu 4 cilindri de doi litri turbo, care a ajuns la generatia III si care se numeste LTG. Acesta ofera standard o putere maxima de 275 CP la 5.600 rpm, iar moment motor de 400 Nm este constant pe o plaja de turatii de 3000-4500 rpm.
Adica motorizarea lui GM este mult mai performanta decat cea de la BMW si Mercedes, detaliu trecut cu vederea subit de fanii europenelor.
In realitate, acest Camaro, cu un pret mediu de 30.000 euro, este mult mai performant decat un Seria 4 de la BMW sau un C Coupe de 65.000 euro, iar optic masina americanilor iese in evidenta in orice situatie.
Pe sosea, noul Camaro RS cu motorul “mic” de doi litri se conduce ca un vechi BMW E91 330i cu transmisie ZF6, adica comunica extrem de bine, atat la nivelul directiei, cat si al trenului de rulare, lucru imposibil de atins de noile modele BMW si Mercedes care sunt concepute sa fie mult prea “confortabile” pe sosea!
Cat despre distributia motorului 2.0 Turbo LTG de la GM, acesta are un sistem pe lant care NU NECESITA inlocuirea nici cand motorul ajunge la peste 300.000 de km!
CAMARO VINE CU O TRANSMISIE AUTOMATA DE EXCEPTIE!
Pe langa faptul ca avem un motor de GM mult mai bun decat cel de la BMW si Mercedes, americanii au ales sa echipeze noul Camaro Generatia V6 cu o transmisie automata noua, aceasta avand numele de GM 8L45.
Lansata in 2016, noua cutie de la GM este dezvoltata sa fie un concurent pentru ZF8 si 9G Tronic, iar comportamentul sau este cu adevarat fara repros. Pe sosea, in modul comfort, transmisia schimba rapoartele extrem de fin pentru a avea o economie reala cat mai mare, insa odata trecuta in modul Race, avem un comportament extrem de agresiv, iar sistemul ESP chiar munceste din greu.
Si aici nu trebuie uitat de faptul ca nu avem sub capota un V6 de 6.2 litri, ci un 4 in linie turbo, insa chiar si asa, forta motorizarii LTG de 275 CP a lui Chevrolet este greu de anticipat de fanii europenelor.
La capitolul consum, romanii trebuie sa stea linistiti pentru ca masina are un consum mediu, in Bucuresti, cu sistemul AC pornit aproape la maxim, de 14-16 litri la 100 de km, iar in mediul extra urban, avem un consum mediu doar de 6-8 litri!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
De putine ori am fost pusi in fata unei masini care sa ne faca sa zambim pe intreg parcursul testului, insa acest Camaro RS este, fara doar si poate, un astfel de exemplu.
Masina arata bine, merge exceptional de bine si te costa mai putin decat un VW Golf 8 1.5 TSI cu ceva dotari sau cel putin la pret de VW T-ROC cu motorul 1.0 TSI de 100 CP si dotari!
Realitatea crunta pentru constructorii din Europa este ca americanii continua sa construiasca masini de calitate.
Acum, in Europa, primesti un 3 in linie tubo de 999 cmc de care trebuie sa te bucuri, insa GM ofera standard acest 2.0 Turbo de 275 CP ca fiind solutie optima pentru cei care vor performante, insa si o economie sesizabila pe sosea!
Plus ca impozitul este de 180 lei pe an pentru acest Camaro! Sfatul nostru este sa testati la AutoConcept acest Camaro RS, pentru a intelege mai bine diferentele dintre un Golf 8 si un Camaro 2020!
PRO
Imagine de marca
Made in USA
Motor pe benzina puternic si destul de economic
Cutie AT8 cu convertizor de cuplu mult mai rafinata decat orice secventiala
Tren de rulare extrem de dinamic pentru o masina americana
Valoare mare de revanzare
Editie Speciala RS cu un body kit agresiv
Multimedia cu Apple CarPlay si Android Auto standard
CONTRA
Calitate de fabricatie si materiale din plastic dur la interior
Acces dificil portbagaj
Unitati service Chevrolet in Romania
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie TURBO
Injectie: Directa Benzina
Capacitate cilindrica (cm3): 2998 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 86.0 x 86.0
Putere maxima CP/KW – rot/min: 275/5700
Cuplu maxim Nm – rot/min: 400/3000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 72
Transmisie
Punte motoare: Spate
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 8 convertizor de cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4784
Latime (mm): 1897
Inaltime (mm): 1348
Ampatament (mm): 2811
Portbagaj: 384 l
Greutate la gol kg: 1520
Anvelope:
Fata 245/40 R20
Spate 275/35R20
Performante
0 – 100 km/h (s) – 5.9
Viteza maxima (km/h) –240
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 8.0
Pret
Pret lista cu TVA : 30.000 €
Poti cumpara aceasta masina de la AutoConcept AICI!
