Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera, in Romania, cu noua KIA XCeed 1.4 T-GDI 140 CP 7DCT Style + 2019

Despre acest model, fanii deja cunosc multe detalii, pentru ca a fost recent prezentat la un salon auto din Bucuresti, insa acum vedem in premiera masina intr-un test drive pe soselele din Romania.

CE ESTE XCEED SI CUI SE ADRESEAZA?


Clientii trebuie sa aleaga acum dintre un CROSSOVER XCeed cu tractiune pe puntea fata sau un SUV din gama KIA Sportage cu tractiune pe puntea fata.

Ei bine, noul XCeed concureaza mai degraba un Mercedes GLA , BMW X2 sau noua Mazda CX-30, pentru ca are o plaforma tehnica de Ceed actuala generatie si o garda la sol intalnita, poate, la modelele SUV din segmentul compact.

Sa compari un XCeed cu un Sportage de baza este de asemenea greu, pentru ca cei de la KIA nu au realizat doua masini care sa se “canibalizeze” reciproc pe piata auto din Europa.

Si poate cea mai importanta intrebare, cui se adreseaza? are un raspuns clar, respectiv celor care vor o masina de clasa compacta cu o garda la sol mult mai mare, insa cu un design atat de diferit fata de modelul din care se “trage”, incat toata lumea sa se intrebe oare care este concurentul sau direct.

Reprezentantii KIA nu spun multe lucruri, insa noi venim si declaram ca din punct de vedere calitativ, aceasta masina este la nivelul unui BMW sau Mercedes, iar nivelul tehnologic afisat este cu siguranta, in multe cazuri, chiar mai bun decat ceea ce gasim la un brand premium european, intr-o versiune de echipare medie.

CUM SE CONDUCE NOUL XCEED TGDI 140 CP?


Inca din primii km am observat faptul ca XCeed nu are nici o legatura cu un Ceed normal, cu aceeasi motorizare, pentru ca masina de fata are un tren de rulare complet schimbat, care ofera o reducere a zgomotelor peste denivelari, chiar mai mare si decat la un Sportage 2WD.

Setarile suspensiei fac din acest XCeed un performer pe sosea cand este comparat cu un SUV traditional, performante de top in ciuda unei garzi la sol foarte mare, de 184 mm cand are jantele pe 18 inch.

Acest detaliu permite masinii sa iasa chiar si in afara soselei intr-un mediu soft off-road, sau cand vine iarna pe soselele din Bucuresti.

MOTORIZARE T-GDI SI CUTIE SECVENTIALA 7DCT


O alta surpriza a masinii din acest test este motorizarea 1.4 T-GDI, care ofera o putere maxima de 140 CP si 242 Nm, putere transmisa rotilor din fata prin intermediul cutiei secventiale 7DCI, cu setari modificate.

Adica, pe XCeed aceasta transmisie schimba rapoartele mult mai rafinat decat pana in prezent, iar cand este nevoie, in modul kick-down, urca pana in zona rosie a turometrului, pentru a permite masinii sa atinga 100 de km/h in doar 9.5 secunde sau o viteza maxima de 200 km/h.


Evident ca daca nu esti multumit de acest 1.4, poti alege oricand un 1.6 T-GDI, care ofera pe aceasta masina o putere maxima de 203 CP,  afisand o viteza maxima de peste 220 km/h.

CONCLUZIIE AUTOLATEST

XCeed reprezinta pentru KIA Europe o masina extrem de importanta, pentru ca acum, clientii vor putea alege nu doar Sportage sau Stonic, vor avea in gama si un crossover compact care, din fericire, nu prea are multe elemente de criticat.

Spunem aceasta pentru ca in cei peste 600 de km parcursi cu masina, am descoperit ca modelul are o calitate de fabricatie si de ce nu o calitate perceputa mult peste ceea ce gasim la Ford Focus Active sau Mazda CX-30, masini care se preconizeaza ca fiind principalii concurenti.

Motorul T-GDI si cutia 7DCT sunt, fara doar si poate, performante, iar garantia de 7 ani sau 150.000 de km in regim bumper-to-bumper sunt criterii care te fac repede sa uiti oferta lui Opel, Renault sau Volkswagen.


Pur si simplu, noul XCeed arata si merge bine, iar daca ne uitam la preturile de achizitie vedem clar ca masina celor de la KIA este mai ieftina decat o Mazda, VW sau chiar si un Opel!

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie foarte buna

Suspensie setata excelent pentru drumurile din Romania

Motor T-GDI puternic si rafinat

Garda la sol de peste 184 mm

Valoare mare de revanzare

Singura masina cu 7 ani garantie din Romania

Sistem multimedia de peste 10 inch vizibil plus audio JBL

 

CONTRA

Toate dotarile interesante sunt pe lista de optionale

Pret prea apropiat de Sportage pentru versiunile de top

Lipsa cutie AT8 sau a unui diesel 2.0 CRDI MildHybrid

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente