Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera cu noul Suzuki Splash Facelift 2011-Motorizare Euro 5 de 1.2 litri si 94 CP

Cele mai important segment pe care marca japoneza concureaza in Europa este cel al vehiculelor de clasa mini si mica, Suzuki fiind recunoscut drept un specialist pe plan mondial in realizarea de masini mici extrem de versatile. Asadar, trenul de joaca al masinilor semnat de Suzuki este in mare parte cel urban, iar modelul din acest test drive se numeste Splash Facelift 2011.

MODIFICARI 2011

Fata de masina testata de echipa Autolatest in urma cu trei ani aceasta de fata primeste cateva modificari de substanta greu sesizabile pentru un ochi care nu este antrenat.

Principalele schimbari se regasesc la capitolul design exterior unde noul model primeste noi blocuri optice usor redesenate. La interior noul Splash dispune de aceeasi configuratie ca si pana acum, respectiv unul dintre cele mai mai interioare din segmentul mini si o calitate de fabricatie durabila.

Pentru ca este o masina citadina care in cele mai multe cazuri stationeaza la semafoare inginerii japonezi de la Suzuki au montat noi scaune pentru modelul Splash 2011. Acesta sunt realizate dintr-o tapiterie mult mai eleganta si ofera pe deasupra si o sustinere laterala crescuta.

COMFORT

Odata urcati la volanul lui Spalsh, am constatat ca intreaga echipa de ingineri japonezi au dorit sa scoata tot ceea ce este mai bun dintr-o caroserie cu dimensiuni miniaturale. Spatiul oferit pasagerilor din fata este gigantic pentru o asa „masinuta”, iar ergonomia comenzilor este de top. Pentru a beneficia de un comportament si mai bun in mediu urban, Suzuki a montat schimbatorul de viteze direct in partea inferioara a consolei centrale. Comenzile instalatiei audio si cele ale sistemului de climatizare sunt identice cu celelalte modele ale marcii, deci foarte facil de utilizat.

MOTORIZARE

Sub capota minuscula a lui Splash, Suzuki a montat un propulsor pe benzina de 1.2 litri K12B care dezvolta o putere maxima de 94 CP. Pe hartie acesta pare lamentabil si greu de achizitionat, insa Suzuki recomanda aceasta motorizare drept una de top. Dupa primii km am constatat ca motorul trage bine doar daca este turat corespunzator, detaliu care nu influenteaza foarte mult consumul de benzina.

Chiar si cu patru pasageri la bord micutul Splash de 1.2 litri merge relativ tare, insa daca vrem si ceva perforamante rutiere atunci trebuie sa calcam acceleratia spre 5.000 rpm fapt care implica si un zgomot peste media clasei.

Fata de modelul precedent puterea a crescut de la 86 la 94 CP insa momentul motor a ramas identic. Mai mult decat atat acesta este oferit la o turatie mai mare cu 800 rpm. In viata de zi cu zi acest lucru inseamna turatii mai mari insa si performante rutiere imbunatatite.

TRANSMISIE

Cutia de viteze cu 5 rapoarte beneficiaza de o timonerie asemanatoare in comportament cu cea a fratiorului mai mare SX4. Aceasta este exacta insa trebuie sa treaca ceva timp pentru o acomodare completa.

PRO:

Splash este in acest moment cea mai atractiva masina de oras datorita pretului foarte mic si nu in ultimul rand datorita dotarilor de top printre care amintim ESP-ul, scaunele fata incalzite si sistemul audio puternic, consum mediu de 7.7 litri in Bucuresti

CONTRA:

Zgomot mare, motor de turatie, calitate de fabricatie, consum ridicat cand se merge sportiv

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente