Asa cum era de asteptat Subaru Motor Trading, importatorul elen al marcii Subaru in Romania, a lansat in premiera pentru piata din Sud-Estul Europei noua versiune de motorizare Boxer Diesel pentru cel mai apreciat model al sau pe aceste meleaguri.
MOTOR
Surpiza cea mare a fost sa aflam ca acest test drive a reprezentat prima lansare europeana a unei masini de volum care a avut loc in Romania.
Se pare ca splendoarea peisajului mioritic a vrajit cu adevarat acolo sus la Subaru, rezultatul fiind chiar o sesiune foto realizata pe celebrul Transfagarasan. Insa ma opresc aici cu aceste detalii pentru a va prezenta cu adevarat vedeta zilei, respectiv noul motor Boxer Diesel sau mai bine spus noua cutie de viteze cu 6 trepte disponibila pe acest model.
Noul Subaru Forester 2.5 Boxer Lineartronic 2022 are un pret de 21.800 euro
Aceasta este cea mai importanta noutate Made by Subaru in ultima vreme deoarece vechea transmisie manuala cu 5 trepte a dezamagit pe toata linia (timoneriw, sincronizare si feeling).
Noua cutie este mai buna la aceste capitole pentru ca a fost realizata special pentru acest Forster, masina extrem de indragita de romanoii cu personalitate. Despre agregatul de sub capoata nimic de mentionat fata de testele precedente cu fratiorul de sosea Legacy. Totul merge cum trebuie, suna cum trebuie si mai ales consuma mai omeneste. Aparita diesel-ului pur si simplu a condamnat la moarte benzina de doi litri si 150 CP. Doare dar acesta este adevarul. Sorry petrol fans!
TRANSMISIE
O ciudatenie la capitolul transmisie a fost echiparea masniii cu aceeasi inteligent Symetrical AWD sistem, insa s-a renuntat la faimosul reductor. Aceasta miscare din partea celor de la Subaru a fost argumentata de simplu fapt ca noul diesel ofera 350 Nm incepand cu o turatie de 1.800 rpm fapt care nu mai necesita un grup de reductie.
Chiar si asa masina se misca incredibil de bine pe macadam ,noroaie, peitris, damburi si alte obstacole naturale, insa un reductor ar fi facut pachetul si mai atragator pentru adevaratii impatimiti de Subaru.
CONSUM DE MOTORINA
Da este extrem de placut sa vorbim de consumul de MOTORINA cand ne raportam la un Subaru, feeling care de cele mai multe ori a constituit un impediment cand scriam despre un Subaru clasic cu motor pe benzina.
Realitatea a fost aceea ca dupa mai bine de cateva ore de chin pentru modelul testat pe un circuit de motocros, media consumului a ramas undeva blocata in jurul valorii de 1.4 litri. Aceasta este cu adevarat o performanta pentru Subaru deoarece in sfarsit si fanii temerarelor TDI se pot gandi acum sa testeze si un Subaru.
FORESTER vs CONCURENTA
Noul Subaru Forester Boxer Diesel costa incepand cu 23.590 pret CIP, si 28.072 cu Tva inclus. Acest lucru inseamna aer conditonat automat si multe alte dotari gasite inca la un nivel de echipare standard ( X).
Instalatii GPL dedicate pentru masinile Subaru Impreza, Forester, Outback si Tribeca
Peste acesta gasim nivelul XS care costa cu TVA inclus 30.690 euro si este cu adevarat cel pe care Autolatest i-l recomanda. Peste acesta mai exista doar XS-2N care nu are in plus decat tapiteria de piele.
Ca tot a venit vorba de concurenta putem sa enumeram noul Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium, masina care este mult mai mica si care dispune de o transmisie integrala inferioara celei de la Subaru, si de ce nu, noul Renault Koleos, model care in schimb nu are nici o sansa in fata lui Forester atat pe sosea cat mai ales in off-road.
PRO
Imaginea modelului in Romania (anduranta, performante), silentiozitatea motorului boxer, raspunsul sau la apasarea acceleratiei, habitabilitate foarte buna si comportamentul rutier aproape sportiv. CONSUM DE COMBUSTIBIL!!!
CONTRA
Pretul de achizitie este usor prea mare daca ne raportam la concurenta, neincrederea romanilor la tehnologia boxer diesel, lipsa unei transmisii automate.
Subaru sarbatoreste implinirea a 50 de ani de motorizari boxer