Acum, cand VW are un nou Polo sau Seat un nou model Ibiza, cei de la Renault au decis corect ca modelul lor de clasa mica sa primeasca un amplu facelift.
La prima vedere, observam faptul ca noul Clio 2018 este identic cu modelele precedente, insa cand conduci aceasta masina vedem ca aceasta a primit ample modificari.
De fapt, Clio de fata a devenit o masina matura, pentru ca are o calitate de fabricatie mult mai buna si cel mai performant diesel din segmentul sau.
DESIGN
In Europa de Vest sunt foarte multi clienti care doresc un model estate de clasa mica, pentru ca are un portbagaj mai mare decat cel al versiunii hatch, si pentru ca de obicei masinile estate au o valoare de revanzare mai mare, in comparatie cu modelele clasice.
Din aceasta cauza, cei de la Renault au ales sa pastreze in gama Clio versiunea Estate testata de echipa Autolatest in urma cu cativa ani AICI.
Una dintre cele mai importante schimbari aplicate masinii, este setarea complet diferita a trenului de rulare, care ramane in continuare cel mai dinamic din segment, insa care ofera o amortizare superioara a denivelarilor scurte.
Adica Renault a schimbat, poate, cea mai criticata componenta a gamei Clio IV din trecut. Acum, parcurgerea a peste 1.000 de km in regim de autostrada nu mai reprezinta un mare inconvenient, chiar daca vorbim de o masina citadina.
La interior, acest binemeritat facelift aduce in premiera o imbunatatire considerabila a calitatii de fabricatie, portierele si plansa de bord fiind realizate din spuma poliuretanica, mult superioara calitativ celei intalnite pe gama Fabia sau Polo.
Adica, Renault Clio se mandreste in prezent cu cea mai buna calitate de fabricatie din intreg segmentul din care face parte!
MOTORIZARE DCI DE TOP! CEL MAI BUN DIESEL DIN SEGMENT IN 2018!
De aceasta data, francezii nu s-au mai jenat si au decis sa monteze pe acest Clio facelift cea mai puternica versiune a motorului diesel 1.5 dCI.
Acesta dezvolta o putere maxima de 110 CP si un moment motor de 260 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm. Aceste date tehnice sunt relativ impresionante pe hartie, insa dupa ce mergi cu acest Clio observi ca masina aceasta are reale capacitati sport.
Reprizele de la 60-130 km/h sunt mult peste oferta concurentei, iar reprizele in regim de autostrada de la 130-160 km/h sunt socante pentru o masina din clasa ei, diesel. Renault spune ca acest Clio atinge 100 de km/h in doar 11 secunde, insa in realitate acest timp este eronat.
Aceste performante de top se datoreaza noii injectii a lui 1.5 dCi si nu in ultimul rand a transmisiei manuale cu 6 trepte intalnita de noi si pe modelul Captur 110 CP, in urma cu ceva vreme.
Un alt mare avantaj al motorizarii de fata, este ca masina consuma in medie doar 5.2 litri la o viteza constanta de 140 km/h, si un consum real de aproximativ 3.5 litri cand mergem cu o viteza legala, sub granita de 100 km/h.
De fapt, cu un singur plin de 45 litri, am reusit sa parcurgem peste 1.000 de km, fara a aplica un regim de condus economic.
Motorul acesta permite masinii sa ruleze cu viteze mari, in regim de autostrada, fara a avea probeleme de consum si de putere al versiunii de 90 CP.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
In ciuda unei imagini inca deficitare cand este comparat cu un VW Polo in Romania, noul Clio Estate facelift reprezinta fara doar si poate una dintre cele mai bune masini din acest segment.
Motorul diesel de 110 CP este extrem de performant cand echipeaza un model estate cu o greutate la gol de 1.110 kg, iar cand vorbim de consumul real de motorina, cei de la Renault sunt intr-o clasa de sine statatoare.
Calitativ, masina este superioara modelului precedent si are o gama de motorizari de top, adica exact ceea ce cauta un client de model din acest segment, cu un pret de achizitie in media segmentului.
Pentru cei care doresc sa-si achizitioneze un Clio 1.5 dCi de 90 CP, trebuie sa-i sfatuim sa mearga la un test cu versiunea de fata de 110 CP, pentru a intelege mai bine ce inseamna o masina cu adevarat performanta.
PRO
Imagine de marca
Cel mai bun diesel din clasa
Cel mai economic diesel din clasa
Cel mai rafinat diesel din clasa
Dinamica buna a trenului de rulare
Autonomie foarte mare chiar si cu 45 de litri
Singur masina cu faruri Bi-LED din clasa
Sistem audio Bose de top
Antifonare superioara a caroseriei
CONTRA
Pret relativ mare in comparatie cu 1.5 dCI 90 CP
Lipsa sistem de franare cu discuri pentru puntea spate
Valoare mica de revanzare