Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera cu noul Renault Clio 4 1.5 dCI 90 CP 2012

Spunem noul Clio pentru ca in acest an a venit timpul schimbarii din partea celor de la Renault in segmentul mic, masina de fata fiind noua generatie a 4-a de modele Clio.

Acest model este pentru clasa mica asa cum este Golf-ul lui Volkswagen in segmentul compact, respectiv o masina care se vinde foarte bine nu doar in Franta ci in intreaga lume. In acest moment francezii de la Renault inca mai comercializeza generatia a 2-a in America de Sud si Franta, model care a primit recent inca un amplu facelift pentru anul viitor.

Aceasta noua schimbare in gama celor de la Renault reprezinta un moment demn de amintit pentru ca modelul Clio este de fapt un brand deosebit de important pentru acest segment. Cand Renault, Peugeot sau VW lanseaza o noua generatie de modele in acest segment toti ceilalti concurenti trebuie sa observe clar schimbarile aparute pentru a dezvolta la randul lor automobile care sa fie capabile a concura cu acestia.

Clio este un astfel de model icon in acest segment de mai bine de 15 ani, iar noua generatie este de fapt o mica revolutie pentru cei de la Renault.

CARE SUNT SCHIMBARILE?

Din punct de vedere al designului noul Clio 4 este o masina deosebit de atragatoare atunci cand este comparata cu un VW Polo sau chiar si cu noul Peugeot 208. Optica noii generatii este mult schimbata fata de ceea ce a reprezentat Clio pana in prezent, francezii dorind ca aceasta noua generatie sa fie mult mai dinamica. 

In primul rand trebuie spus faptul ca noul Clio imprumuta parca linia caroserie modelului Alfa Romeo MiTo respectiv cu manerele portierelor spate ascunse la prima vedere.

In fata linia caroseriei scoate in evidenta noi blocuri optice mai agresive si un romb central in grila radiatorului de mari dimensiuni.

Cea mai normala parte a design-ului este cea posterioara unde stopurile sunt de dimensiuni mai mici pentru a permite integrare unui difuzor in spoiler. De fapt linia posterioara a masinii aduce mult cu cea intalnita la modelele de factura germana.

INTERIOR

La prima vedere noul Clio este o masina normala din clasa mica, insa odata urcati la volan nu putem sa nu observam faptul ca cele mai mari schimbari operate noii maisini sunt gasite la interior. Plansa de bord are o structura clasica cu indicatoarele clasice in spatele volanului si celelalte echipamente grupate pe consola centrala. Una dintre cele mai placute surprize este noul sistem multimedia Renault R-Link care integreaza si sistemul audio. 

Momentan acest sistem este disponibil in Romania doar intr-o versiune entry level cu sistem de navigatie si ecran touch screen, sistem care in ciuda celui mai mic pret de achizitie de pe piata ofera un feedback foarte bun. Harta sistemului de navigatie este detaliata pentru marile orase si ofera o usurinta in navigarea prin meniu mult superioara sistemelor de factura germana.

Masina din acest test a venit echipata cu o instalatie de aer conditionat automata cu o zona simplu de utilizat si nu foarte scumpa la achizitie.

MOTORIZARE DIESEL FOARTE ECONOMICA

Inca de la momentul lansarii masinii in Romania am fost oarecum dezamagiti de faptul ca Renault nu ofera pe noul Clio 4 cel mai bun motor diesel din Europa in segmentul de 1.6 litri, deja faimosul dCI de 1.6 litri si 130 CP. Evident nu am fi dorit pe acest nou Clio motorul de 130 CP, insa o versiune low power de 100 CP ar fi putut sa reprezinte cu adevarat o mare problema pentru TDI-ul de 1.6 litri al celor de la Volkswagen & Co.

Cu aceste regrete am pornit la drum cu noul Clio echipat cu aceelasi dCI de 1.5 litri K9K 908 disponibil in gama francezilor de mai bine de 8 ani. Versiunea de fata este de fapt cel mai rafinat dCI de 1.5 litri, motor care dezvolta o putere maxima de 90 CP si care dezvolta un moment motor de 220 Nm. 

Cand citim aceste cifre multi ar putea sa fie dezamagiti insa nu trebuie uitat faptul ca Renault a dezvoltat o noua cutie de viteze cu 5 rapoarte pentru acest model. Vechiul Clio III 1.5 dCi de 105 CP era echipat cu o transmisie manuala cu 6 trepte care permitea soferului o viteza foarte mare de croaziera pe autostrada. Aceeasi cutie echipa si versiunea pe benzina de doi litri si 140 CP. model care din pacate nu a fost comercializat in Romania.

Noua cutie cu 5 trepte este la randul sau o transmisie care are utimele doua viteze etajate lung, iar pe autostrada la o viteza de 130 km/h turatia motorului nu depaseste 2.500 rpm.

La aceasta turatie motorul de 1.5 litri consuma cel mai putin, fiind conceput in urma cu un deceniu ca un motor de clasa mica iubitor de turatii.

Ca o mica concluzie la capitolul motorizare trebuie sa spunem ca acest agregat merge fara probleme pe noul Clio 4 si ofera in continuare unul daca nu cel mai mic consum de motorina din segment.

COMPORTAMENT RUTIER

La acest capitol putem spune ca cei de la Renault au schimbat mult masina de fata in comparatie cu generatiile precedente. Ei spun ca noul Clio 4 este mult mai dinamic, are o directie mai precisa insa nu trebuie uitat faptul ca trenul de rulare este setat mult prea sportiv pentru sosele din Romania. Atunci cand trecem peste denivelari noua suspensie a lui Clio este mult mai rigida si de ce nu mai zgomotoasa decat la versiunea Clio 3. 

Aceasta schimbare aduce ca feeling sportiv noul Clio la aceelasi nivel al lui Ford Fiesta (cea mai sportiva din segment), insa dispune de o garda la sol mai mica si un comportament mai galagios pe soselele cu imperfectiuni.

In Europa de Vest schimbarile sunt demne de admirat insa in Romania cu noul Clio 4 trebuie sa fim mai atenti pe unde megem pentru a asigura o viata mai lunga a trenului de rulare.

CONSUM COMBUSTIBIL

Aici este simplu: se reduce volumul rezervorului de la 55 litri pana la un nivel de 50 litri si autonomia rezultata creste cu pana la 10 %. Este admirabila eficienta motorului dCI de 90 CP care este capabil sa consume in mediul urban Bucurestea doar 5.9 litri de motorina si doar 2.9 litri atunci cand mergem constant cu o viteza de 90 km/h. Etajarea lunga a transmisiei si utilizarea motorului intr-o plaja de turatie de 2.200-2.600 rpm permite celui din spatele volanului sa atinga o autonomie record in acest segment.

Un mare avantaj al masinii de fata este si echiparea sa cu noul sistem Stop & Start pentru motorul dCI, sistem care functioneaza ireprosabil chiar si intr-un oras aglomerat cum este Bucurestiul.

Pur si simplu doar modelul VW Polo 1.6 TDI de 90 CP mai este capabil sa concureze cu acest Clio atunci cand este vorba sa parcurgem cat mai multi km cu cat mai putina motorina.

Pentru piata din Franta Renault ofera aceeasi masina intr-o versiune si mai economica care este capabila sa afiseze emisii de CO2 de pana la 83 gCO2/km. Acest model are la randul sau si o transmisie mai lunga care permite chiar sa atinga o viteza maxima superioara modelului de fata.

CONCURENTA

Masina din acest test drive are un pret de achizitie de 13.500 euro cu TVA inclus, pret care este in medie cu pana la 2.000 euro mai mic decat cel al unui VW Polo, Skoda Fabia sau Peugeot 208 la aceelasi nivel de echipare.

Daca vrem cu adevarat sa batem un record putem sa alegem versiunea de baza echipata cu motorul pe benzina de 1.2 litri si 75 CP care are un pret de achizitie cu TVA inclus doar de 10.800 euro.

Cand ne mai uitam odata pe lista de preturi putem trage repede concluzia ca noul Clio se apropie foarte mult de pretul unui model Dacia Sandero, detaliu care poate naste o lupta necinstita pentru masina produsa la Pitesti.

PRO

Calitate de fabricatie superiora lui Clio 3 facelift insa in continuare inferiora lui Clio 3, motor diesel incredibil de economic, performante rutiere decente, pret foarte mic de achizitie, dotari cuprinzatoare, cel mai ieftin sistem multimedia din Romania, pozitie la volan mult imbunatatita, spatiu interior bun si un portbagaj mare.

CONTRA

Lipsa de sub capota a motorului diesel dCI de 1.6 litri, distributia este inca pe curea, garda la sol micsorata, versiunile de baza saracacioase ca dotari, tren de rulare mai dinamic insa mult mai zgomotos peste denivelari.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente