In urma cu ceva vreme testam in premiera un model Peugeot 508 facelift, masina care a reusit sa ofere tot ceea ce i-am cerut si in plus.
Arata bine, are o caroserie mult mai mare decat cee ce ofera concurenta si afiseaza un comportament rutier demn de o berlina premium germana.
Toate bune si frumoase, insa pe atunci pretul de achzitie al masinii era la nivelul concurentilor sai directi precum VW Passat si Opel Insignia 2014.
Acum am reusit sa testam in premiera nationala primul Peugeot 508 GT, o berlina de lux franceza care are un nou look, noi jante si un tren de rulare setat mult mai dinamic.
PEUGEOT 508 sau PEUGEOT 508 GT?
Aceasta este cea mai importanta intrebare a unui client de 508, iar raspunsul nostru este evident 508 GT.
Spunem si GT pentru ca acum marea berlina a celor de la Peugeot are standard noi jante din aliaj pe 19 inch care arata bine si care sunt incaltate cu anvelope premium Michelin asemenea modelelor germane de top.
Spune GT pentru ca pe langa jantele pe 19 inch masina are un tren de rulare setat usor mai dinamic decat in trecut, suspensie care ofera o placere de a conduce mult mai mare decat daca am testa un Ford Mondeo sau un VW Passat 2015.
MOTORIZAREA BLUE HDI 180 RAMANE IN TOP
In timp ce germanii de la VW se chinuie sa refaca imaginea motorizarii 2.0 TDI in diferitele sale versiuni de putere, in timp ce germanii de la Opel au inca pe Insignia un motor 2.0 CDTI de origine VW Motori Italia extrem de zgomotos, francezii de la PSA se mandresc cu cel mai rafinat motor diesel din segmentul de doi litri din Europa.
Motorizara de fata 2.0 Blue HDI de 180 CP este atat de bine construita incat chiar si germanii premium precum BMW 2.0 d sau Mercedese 2.1 CDI trebuie sa se vada invinsi de acest propulsor. Este performant si extrem de rafinat atat la rece cat si al cald.
Cireasa de pe tot in aceasta configuratie 508 GT este fara doar si poate transmisia automata cu 6 trepte clasica, o transmisie Aisin care se regasteste si pe multe modele Toyota si Lexus.
Aceasta schimba rapoatele fara cusur si permite soferului sa ruleze la viteze foarte mari in regim de autostrada cu un consum extrem de mic.
De fapt la o viteza de croaziera de 180 km/h motorul are o turatie de 3.000 rpm si consumul mediu afisat este de 6.2 litri, cifra posibila doar daca conduci un BMW Seria 3 ZF8 sau un Mercedes Clasa C cu transmisia 7G-Tronic.
PRET DE ACHIZITIE BEST IN CLASS
Un alt criteriu unde masina de fata pur si simplu socheaza este pretul de achizitie care este de 27.825 euro cu toate taxele incluse.
Pentru aceasta suma clientul primeste o masina neagra mai mare ca un BMW Seria 3 sau un Audi A4, o masina diesel de 180 CP care este cuplata la una dintre cele mai bune transmisii automate din lume si care are o lista de optionale extrem de mica.
Spunem mica pentru ca totul este oferit la acest nivel GT inca din echiparea standard, si aici amintim scaunele sport cu reglaj suplimentar, sistem de navigatie, faruri Full LED care functioneaza incredibil de eficient si un sistem Head Up Display asemenea modelor cu preturi de peste 80.000 euro.
Pe scurt masina aceasta arata premium ca design, are dotari premium si este echipata cu cea mai rafinata motorizare diesel a momentului care in plus are si un sistem Stop & Start considerat de toti specialistii cel mai bun din lume.
Totul este oferit la un pret de achizitie pentru care VW ofera doar un Golf, Renault doar un Megane si Opel doar un Astra echipat corespunzator.
COLCUZIA AUTOLATEST
Nota noastra pentru acest model este de 9.2 pentru ca si noi asemenea cumparatorilor ne-am saturat de conceputul platesti in plus pentru imagine fara a tine cont de echipamente sau performante.
Motorul 2.0 Blue HDI este foarte bun, consum putin si are costuri de mentenanta de top, iar transmisia masinii este identica cu cea a unui Lexus.
PRO
Imagine de marca
Caroserie mare si bine structurata
Motor diesel 2.0 HDI performant si economic
Cutie de viteze automata clasica Aisin
Calitate de fabricatie foarte bune
Tren de rulare mai dinamic pentru GT
Jante pe 19 inch
Portbagaj foarte mare
Revizii la fiecare 30.000 de km
CONTRA
Lipsa versiune 2.0 HDI de peste 200 CP
Valoare mica de revanzare
Imaginea modelului pe o piata dominata de germani