Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera cu noul Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 163 CP CVT 8 MIVEC Instyle+ 2018

Numele sau este Eclipse Cross, un SUV de cea mai buna calitate, care are menirea de a ridica marca japoneza pe toate pietele unde se comercializeaza.

CE ESTE NOUL ECLIPSE CROSS?


La aceasta intrebare raspunsul este unul extrem de simplu, adica masina de fata este un SUV 100%, nu un crossover cum vedem la marcile concurente precum VW, Opel, Nissan sau Fiat.

Pur si simplu, aceasta masina vine in gama celor de la Mitsubishi drept un model complet diferit fata de ASX si Outlander, o masina care trebuie sa reprezinte reteta succesului pentru japonezi.

Fanii brand-ului trebuie sa stie ca acest Eclipse Cross este un model 100% construit de catre Mitsubishi, fara a avea elemente imprumutate de la Alianta Renault-Nissan, care conduce marca japoneza in prezent.

UNDE SE INTEGREAZA ECLIPSE CROSS FATA DE ASX SI OUTLANDER?


La  aceasta intrebare se raspunde oarecum dificil, pentru ca noul Eclipse are o tehnica imprumutata de la fratiorul sau mai mare Outlander, insa dimensiunile caroseriei se apropie de cele ale modelului mai mic, ASX.

Ei bine, cu o lungime mai mica decat cea a lui Outlander, noul Eclipse Cross are o latime asemenea modelului mai mare, adica un comportament rutier mult mai rafinat decat cel al lui ASX.

La interior, spatiul este la nivelul lui Outlander pentru pasageri, insa volumul portbagajului este unul mult mai mic. Chiar si asa, bancheta spate culisanta si rabatarea spatarului permit celor din spate un grad de confort chiar mai bun decat cel intalnit la modelul mai mare, Outlander. 

Pe scurt, Eclipse Cross devine o masina mult mai buna cand vorbim de un SUV de clasa medie, capabil pentru a parcurge sute de km fara prea mari probleme.

MASINA NOUA MOTORIZARE NOUA!

Sub capota se ascunde, in premiera pentru gama Mitsubishi, o noua motorizare pe benzina de ultima generatie, care momentan afiseaza normele de poluare Euro 6, insa care primeste in viitor si o versiune Euro 7.

Tinand cont de acest detaliu, japonezii au decis ca noul Eclipse Cross nu va avea motorizari diesel, pentru ca acestea oricum urmeaza sa fie interzise in anii care vin, motiv pentru care noul propulsor cu 4 cilindri de 1.5 litri este supraalimentat.

Acesta dezvolta o putere maxima de 163 CP la 5.500 rpm si un moment motor de 250 Nm incepand cu 1.800 rpm. La prima vedere noul motor poate parea relativ slab, daca tinem cont de faptul ca masina are o greutate la gol de peste 1.5 tone, insa acest nou motor ofera performante suprinzatoare pe toate plajele de turatii.


Asta se datoreaza si noii cutii de viteze CVT cu 8 trepte prestabilite, transmisie extrem de bine sincronizata cu puterea dezvoltata, adica chiar si fanii cutiilor clasice vor vedea ca masina are un comportament destul de diferit fata de cel al unei Toyota CVT sau Nissan CVT.

CEA MAI PERFORMANTA TRANSMISIE 4X4 DIN SEGMENT

Eclipse Cross ofera noua transmisie integrala S-AWC, care este capabila a transfera inteligent puterea fiecarei roti in parte, in functie de drum.

Pe sosea, noua cutie de transfer, are un comportament asemanator cu cel intalnit pe vechiul model Honda Legend, iar cand iesim in afara soselei, noua transmisie este in mod real mult mai performanta decat cea gasita pe un Outlander sau modelele sale concurente Qashqai, Tiguan sau Renegade.

Un mare avantaj al noii transmisii CVT si al motorizarii, este acela ca in mod real masina aceasta consuma in medie doar 10 litri intr-un Bucuresti aglomerat, fara a avea modul ECO activat.


Cand iesim in afara orasului, turatia medie este de 1.200 rpm, fie ca mergem cu 60 de km/h sau 100 km/h, adica consumul este situat undeva in zona de 5.8 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.

Adica, pur si simplu nu prea mai avem nevoie de un diesel zgomotos, poluant si care are costuri mari de intretinere!

ECLIPSE CROSS VS CONCURENTA 


La acest capitol lucrurile sunt oarecum interesante, pentru ca acest Eclipse Cross are o latime a caroseriei mai mare decat cea a unui Tiguan sau Qashqai, insa pretul de achizitie este chiar mai mic.

De fapt, Mitsubishi a realizat un SUV veritabil ( NU crossover), care poate concura fara probleme chiar si masini premium precum BMW X2, X1 sau gama Mercedes GLA, GLC, in ciuda faptului ca imaginea marcii nu este una premium.


Calitativ, noul Eclipse Cross este mai buna la interior decat un VW Tiguan, iar trenul de rulare ne aduce aminte de Touareg cand trecem peste denivelari.

Pe scurt, avem de fata un SUV cu reale pretentii premium, daca este echipat corespunzator, noi recomandand cutia CVT in detrimentul celei manuale, pentru ca este mai rafinata si ofera un consum real mult mai mic, chiar si in cele mai aglomerate orase.


PRO

Imagine de marca

Motor pe benzina cu distributie pe lant extrem de rafinat

Cea mai buna transmisie integrala din segment

Cel mai spatios interior din clasa SUV compact

Valoare mare de revanzare

Consum extrem de mic pentru un motor pe benzina

Cel mai confortabil tren de rulare comparat cu Qashqai sau Tiguan

 

CONTRA

Design discutabil in partea din spate

Portbagaj mic

Pret mare al versiunii de top  



 

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente