Masina de fata este una care a ajuns la cea de-a doua generatie si reprezinta in acest moment un salt imens la capitolul calitate de fabricatie in comparatie cu generatia precedenta.
De fapt acest Countryman II se prezinta drept un model SUV premium pentru ca asa cum spuneam are o calitate de fabricatie de top, modelul fiind bazat tehnice pe noua generatie BMW X1.
DESIGN
La acest capitol lucrurile sunt normale pentru fanii Mini, adica caroseria masinii este una traditionala cu o linie inalta a plafonului si cel mai spatios interior al unui model Mini din gama.
Unii ar spune ca acest Countrymen II este o masina care are mari sanse a castiga dintre clientii de BMW pentru ca are un design dinamic si de ce nu un pret de achizitie oarecum mai mic decat cel al unui X1.
La interior masina germanilor de la Mini vine in sfarsit un materiale de top precum spuma poliuretanica de cea mai buna calitate si o ergonomei mult imbunatatita fata de cea a generatiei precedente.
Vezi testul cu vechea geneatie Mini Countryman i 2.0 Diesel BMW AICI!
MOTORIZARE 100% BMW B48
Sub capota masinii de fata se ascunde un motor BMW B48 de doi litri turbo care se mai regaseste si pe modele precum 530i sau chiar si 740Le xDrive.
Versiunea de fata nu dezvolta decat 192 CP, putere nu foarte mare la prima vedere insa cand mergi cu acesta in modul Sport vezi de fapt ca vechea motorizarea 1.6 turbo de 190 CP este una relativ slaba in comparatie cu motorizarea de fata.
Pentru ca vorbim de un motor BMW care se regaseste si pe modelele de top BMW, trebuie spus ca reprizele sale pe acest Countryman S sunt la un nivel foarte mare, respectiv repriza de la 0-100 de km/h masina ajunge in doar 7.2 secunde.
Si despre viteza sa maxima de 220 km/h reprezinta un salt important chiar si cand este comparata cu modele BMW din aceeasi clasa.
MINI COUNTRYMAN S ARE O NOUA CUTIE AUTOMATA
Sub capota masinii de fata se acunde un motor BMW insa transmisia masinii este una japoneza Aisin cu 8 trepte care se regaseste si pe multe modele Lexus sau PSA.
In mod normal cutia Aisin AT8 cu convertizor schimba rapoartele extrem de elegant si de ce nu extrem de economic, noi reusind sa afisam un consum mediu de 8.8 litri intr-un Bucuresti torid si aglomerat.
Atunci cand iesim in afara oaselor consumul masinii este de 5.5 litri pentru fiecare 100 de km, adica achizitia unei versiuni diesel nu prea mai are rost.
Evident daca optam pentru un condus sportiv consumul real creste exponential, insa acest stil de condus se aplica doar pentru perioade scurte.
CONCLUZII
De fiecare data cand vorbim de Countryman vorbim de o masina de top din partea celor de la Mini, adica o masina cu un pret de achizitie pe masura.
Orice model Countryman are si cea mai mare valoare de revanzare, iar versiunea S din acest test drive reprezinta fara doar si poate o masina de familie cu reale capacitari de masina sport.
Motorul BMW este puternic si ofera un rafinament tipic unei masini premium, iar consum mediu decent reprezinta inca un alt motiv pentru care recomandam aceasta motorizare in detrimentul unui propulsor diesel.
PRO
Imagine de marca
Cel mai bun motor pe benzina din clasa
Cutie automata Aisin AT8 rafinata
Transmisie integrala xDrive
Valoare mare de revanzare
Calitate de fabricatie best in class
CONTRA
Pret de achizitie mare