Acum avem in test cel mai de succes model Mercedes din ultimii 10 ani, clasicul Mercedes Clasa C serie sasiu W205.
Despre acest model am mai vorbit in trecut, cu vechea motorizare diesel de 2.2 litri, motor extrem de problematic, care, intr-un final a fost inlocuit de catre un diesel de cilindree mai mica.
Insa chiar si asa, cele mai bune motoare de la Mercedes Benz raman cele pe benzina, pentru ca ofera puteri maxime mai mari si un rafinament in utilizare imposibil de atins de catre motoarele cu aprindere prin compresie.
DE CE CLASA C SI DE CE C300 AMG 4MATIC?
Masina din acest test drive se numeste C300 si reprezinta, de fapt, primul C care merita realmente achizitionat, pentru ca este un C pe benzina si nu in ultimul rand, un C cu o putere maxima de peste 240 CP, adica o masina care este performanta pe sosea, indiferent de concurenta sa directa.
Daca conduci un C220 diesel, nu vei putea intelege nicioada faptul ca aceasta masina ofera performante de top, cand este echipata cu motorizari pe benzina, de cea mai buna calitate.
Daca conduci un C diesel, nu vei putea intelege de ce acest C300 4Matic ajunge la 100 de km/h in doar 5.9 secunde sau de ce viteza sa maxima este limitata electronic la 250 de km/h.
CUM SE COMPORTA UN C300 AMG PE SOSEA?
La aceasta intrebare, cel mai bine este sa ne aducem aminte de modelul BMW 430x, testat de Autolatest AICI, model premium pe benzina, care a afisat un comportament rutier complet schimbat fata de aceeasi masina echipata cu un diesel de doi litri de 190 CP.
AMG Line pentru acest C300 inseamna ca avem un tren de rulare setat la fel de dinamic precum un Pachet M de la BMW, iar sistemul de franare, este cu 50% mai performant decat la o versiune diesel.
Pentru a intelege comportamentul real al masinii trebuie sa mergi cu ea, in Bucuresti, intr-un trafic aglomerat, unde vezi eficienta crescuta a unui sistem Stop&Start, fata de cel al unui motor diesel.
Cutia de viteze produsa de catre Mercedes, schimba rapoartele in modul CONFORT extrem de lin, iar in modul SPORT, aproape tot timpul turatia medie este situatia la peste 5.000 rpm.
CONSUM REAL MERCEDES C300 AMG LINE
Daca ne uitam la computerul de bord, vedem un consum real in Bucuresti de 13.7 litri pentru fiecare 100 de km, cifra considerata de noi, una buna, daca nu uitam ca mergem cu o masina de peste 240 CP, transmisie integrala permanenta 4Matic sau cutie automata.
In mediul extraurban, consumul afisat de masina a fost in medie de 6.5 litri pentru aceeasi distanta, cifra din nou foarte buna chiar si cand este comparata cu cea a unui C220d de 190 CP.
CONLCUZIILE AUTOLATEST
Pe scurt, vrem a spune ca masina de fata, construita in special pentru pietele puternice din Asia si SUA, este una echlibrata ca putere, extrem de rafinata in utilizare si de ce nu, sportiva cand este nevoie pentru ca este modifcata de catre AMG.
Fanii motoarelor diesel Mercedes vor critica tot timpul aceste versiuni, pentru simplul fapt ca o asemenea masina este in medie cu pana la 15.000 euro mai scumpa decat una diesel de 190 CP.
Comparata cu un BMW Seria 4 cu motorizarea echivalenta, putem spune ca atat Mercedes cat si BMW sunt intr-o clasa de sine statatoare, unde modele precum Audi A4 sau Lexus IS nu prea au ce cauta!
Motorul de fata are doar 4 cilindri in linie si doi litri cilindree si ofera o putere maxima de 245 CP. Numele sau este M 264 DE 20 AL si reprezinta o solutie reala pentru orice diesel sau motor mai mare cu 6 cilindri, in Europa.
PRO
Imagine de marca
Motor pe benzina rafinat si puternic
Cutie Mercedes exemplara
Transmisie 4Matic
Pachet AMG Line dinamic
Sistem de franare eficient AMG
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Pret relativ mare de achzitie
Consum oarecum mare in mediul urban