In timp ce romanii inca considera modelul Dacia Spring drept unul “national”, in realitate trebuie spus din nou ca acesta este doar o masina chinezeasca electrica produsa de catre Dongfeng.
Insa, acum la inceput de an 2025 am testat in premiera de fapt PRIMA MASINA ELECTRICA ROMANEASCA, noul Ford Puma Gen-E, “Puma noastra de Craiova” care are sub capota un motor electric si un acumulator pe masura.
DE CE PUMA EV VS eC3 VS e2008 VS eMOKKA?
Acest model electric nu concureaza modele precum Dacia Spring, Renault 5 E-Tech sau Leapmotor T-03 pentru ca Puma electrica este un crossover si are drept concurenti directi modelele de la Stellantis.
Noua Puma EV are echipare de baza o singura motorizare de 168 CP, motor care pe deasupra are si un moment motor de 290 Nm, respectiv vorbim de o masina electrica performanta.
Repriza de la 0-100 de km/h este atinsa in doar 8 secunde, iar consumul mediu anuntat este de 15 kwh/100 km parcursi.
Un mare avantaj al lui Puma Gen-E este capacitatea masinii de a se incarca de la o statie DC cu o viteza de 100 kw, adica vei putea incarca fara ca bateria sa fie preconditionata cu o viteza de 85 kwh, respectiv incarci masina de la 30-100% in doar 20 de minute.
PRET IMBATABIL
Masina de fata este cea in versiunea de baza Select care din fericire are foarte putine lipsuri la capitolul echipamente standard, motiv pentru care este greu de recomandata versiunea de top.
Pretul de vanzare al lui Puma EV Select este de 23.900 euro cu Rabla si TVA inclus, pret imbatabil daca nu uitam ca vorbim de o electrica crossover cu o putere de aproape 170 CP si o baterie de peste 43 kwh.
Autolatest recomanda achizitia de masini Ford de la dealerul RoadHill!
PRO
Fabricat in Romania
Motor de 168 CP
Cuplu de 290 Nm
Sistem multimedia SYNC 4 standard
Echipament standard complet
Calitate a asamblarii de top
Pret foarte bun cu Rabla Plus
Autonomie de peste 500 km cu un singur plin in oras
CONTRA
Exista si versiunea de top Premium
Scaune incalzite doar optionale
FISA TEHNICA
Model Puma Gen-E
Seria Puma (II) Gen-E (de la 01/25)
Denumirea clasei interne a producătorului J2K
Model începând cu 01/25
Tip motor Electric
Codul motorului C0YES
Putere maximă în kW 124
Putere maximă în CP 168
Cuplu 290 Nm
Accelerație 0-100km/h 8,0 s
Viteza maximă 160 km/h
Zgomot la condus 65 dB
Consum de combustibil pe distanțe scurte (WLTP) 9,0 kWh/100 km
Consum suburban (WLTP) 9,7 kWh/100 km
Consum de combustibil pe drumuri de țară (WLTP) 11,8 kWh/100 km
Consum de combustibil pe autostradă (WLTP) 17,9 kWh/100 km
Consum de combustibil combinat (WLTP) 13,1 kWh/100 km
Valoarea CO2 combinată (WLTP) 0 g/km
Autonomie WLTP (electrică) 376 km
Autonomie WLTP City (electrică) 523 km
Tehnologie de stocare Litiu Nichel Mangan Cobalt
Capacitatea bateriei (netă) în kWh 43,0
Poziția portului de încărcare Partea din spate a șoferului Port de încărcare CA pe vehicul Tip 2 Port de încărcare rapidă CC pe vehicul CCS
Putere de încărcare (kW) CC: 100,0
Încărcare 80%: 23 min. (stație de încărcare CC 100,0 kW)
Lungime 4214 mm
Lățime 1805 mm
Lățime (inclusiv oglinzile exterioare) 1930 mm
Înălțime 1555 mm
Ampatament 2588 mm
Garda la sol maximă 157 mm
Raza bracaj 10,5 m
Volumul portbagajului din față 43 l
Volumul portbagajului normal 523 l
Volumul portbagajului la înălțimea acoperișului cu bancheta spate rabatată 1283 l
Greutate la bord (UE) 1563 kg