Una dintre cele mai putin vazute masini crossover pe soselele din Romania este, din pacate, si una dintre cele mai bune din segment, respectiv gama Citroen C3 Aircross.
Acum, la final de an 2022, am putut testa acest Citroen C3 Aircross care a primit in urma cu cateva luni un amplu facelift, modificari care face din acest model unul si mai dezirabil in comparatie cu ceea ce ofera concurenta!
C3 AIRCROSS VS CONCURENTA SA DIRECTA
Romania produce doua dintre cele mai vandute masini crossover din Europa, mult promovatul Ford Puma, insa si vedeta celor de la Mioveni, Sandero Stepway 2022.
Ambele sunt exceptionale luate individual, insa cand punem in joc si acest Citroen C3 Aircross lucrurile se schimba relativ repede, pentru ca masina celor de la Citroen are un look exterior mult mai atragator, iar tehnica sa este peste ceea ce ofera Ford si Dacia.
Ramane doar pretul de achizitie, care nu este mic pentru cel al versiunii de fata, insa care este corect din toate punctele de vedere, cand ne uitam la un Renault Captur, Skoda Karoq sau VW T-Cross.
DE CE UN C3 AIRCROSS ESTE UN CROSSOVER DE TOP?
In primul rand vorbim de o masina construita pe baza tehnica a lui C3, care utilizeza o punte spate rigida extrem de eficienta in timp, un motor si o cutie de top, plus o inaltime mult mai mare a caroseriei fata de tot ceea ce exista la concurenta sa directa.
Habitabilitatea lui Citroen C3 Aircross ne aduce aminte de gama C3 Picasso, testat de noi in 2010 AICI, unul dintre putinele MPV-uri de clasa mini din Europa.
C3 Aircross a pastrat linia caroseriei din acei ani, in timp ce Modus a disparut pentru a face loc gamei Captur, care din pacate este prea scumpa, are o calitate de fabrictie discutabila si nu mai are motoare si transmisii dezirabile in 2022.
Scaunele lui C3 Aircross, Citroën Advanced Comfort sunt cele mai late si confortabile din segment, iar rabatarea banchetei aduce un spatiu de incarcare de 2.4 metri.
TEHNICA DE TOP PE UN CROSSOVER MODERN
Fanii Ford vor spune ca motorul 1.0 Ecoboost de 155 CP este cel mai bun si noi, cei de la Autolatest, nu avem cum sa-i contrazicem, pentru ca acel motor este cu adevarat best in class, insa fanii Ford nu vor spune nimic referitor la transmisia PowerShift secventiala de la Getrag.
Aici vin francezii si ofera acest Citroen C3 Aircross, cu un motor 1.2 PureTech revizuit la 130 CP si celebra cutie automata cu convertizor de cuplu Aisin AT6.
Masina de fata nu primeste cutia AT8 de la Peugeot 2008, insa chiar si asa vedem cum un Citroen C3 Aircross ramane in viata reala o masina mult mai placut de condus, in orice trafic.
Renault Captur pierde la randul sau pentru ca are aceeasi cutie ca si Ford Puma Powershift, iar gama Skoda si VW au cutia DSG7, care este si ea secventiala si nu poate atinge rafinamentul transmisiei japoneze Aisin AT6.
Pe langa asta, Citroen a dorit ca modelul C3 AirCross sa fie unul polivalent si in mediul soft off-road, prin integrarea sistemului Grip Control, acesta fiind de fapt un diferential fata blocabil ideal pe zapada, nisip sau pe un drum de noroi.
Si daca chiar vrei economie sesizabila, poti alege pe acest C3 si un motor diesel 1.5 BlueHDI de 120 CP cuplat la aceeasi cutie Aisin AT6, diesel care nu se poate comanda la Ford Puma, Nissan Juke II, Renault Captur sau Dacia Sandero Stepway 2022.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Chiar daca intreaga industrie auto forteaza electrificarea popoarelor, exista marca Citroen, care in final de an 2022 ofera un senzational C3 Aircross cu motor diesel de ultima generatie sau cu o transmisie automata clasica ca in anii ’90.
Noua optica exterioara, spatiul interior foarte mare, nivelul de echipare bogat, garda la sol de 175 mm si sistemul Grip Control, te pot face sa te razgandesti sa-ti cumperi un SUV mai mare si mai scump.
Efectiv, acest micut Citroen C3 Aircross ramane singurul concurent demn de luat in seama pentru Ford Puma, Skoda Karoq, Renault Captur sau Nissan Juke II.
Plus ca, inca poate sa fie comandat cu un motor diesel, atat cu transmisie manuala, cat si cu o transmisie automata rafinata.
PRO
Facelift exterior amplu cu linii optice de la C5 Aircross
Caroserie spatioasa si bine gandita ergonomic
Cutie automata cu 6 trepte Aisin
Cea mai mare garda la sol din segmentul crossover
Motorul de 130 CP este rafinat si relativ economic
Tren de rulare setat ideal cu diferential blocabil GripControl
Lista de optionale cu preturi decente in 2022
CONTRA
Pret relativ mare de achizitie, insa dotarile standard sunt cuprinzatoare
Caroserie mai putin antifonata decat cea de la Peugeot 2008 sau Ford Puma
Sistem multimedia cu functionare greoaie
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie Turbo
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75.0 x 90.5
Putere maxima CP/KW – rot/min: 131 / 5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 230 / 1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 45
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 6 Aisin
Dimensiuni
Lungime (mm): 4160
Latime (mm): 1740
Inaltime (mm): 1597
Ampatament (mm): 2604
Portbagaj: 410-1289 l
Greutate la gol kg: 1180
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.2
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.1
Pret
Pret lista cu TVA : 25.300 €