Pentru a avea aceelasi succes Skoda a pus in productie cea de-a doua generatie a modelului Tour, masina bazata pe actuala Octavia.
Fata de un model Octavia normal versiunea Tour beneficiaza de aceeasi platforma tehnica si in mare parte de aceelasi interior.
Plansa de bord este identica, singurele diferente fiind cele ale sistemelor electronice care sunt entry-level pe modelul Tour.
DESIGN
Noua Octavia Tour este de fapt Octavia II inainte de facelift, adica actuala masina Octavia care se vinde in Romania cu preturi destul de mari care insa nu beneficiaza de modernizarea optica si de ce nu tehnologica.
La interior Skoda a optat sa pastreze plansa de bord a noii Octavia deoarece s-a dovedit ergonomica si extrem de andurata.
Partea posterioara este aceeasi ca si la momentul lansarii celei de-a doua generatie de Octavia, detaliu care aduce o bucurie iubitorilor de Octavia datorita preturilor mai mici in service la componente precum stopri sau bara spate.
INTERIOR
Noua Skoda Octavia Tour are aceeasi plansa de bord in afara de cateva echipamente electronice moderne precum sistemul de navigatie sau instalatia de aer conditionat automata.
In schimb acest Tour vine standard cu un aer conditionat manual eficient si cu un sistem audio nou pentru Skoda insa slab din toate punctele de vedere.
Scaunele masinii sunt identice cu cele ale modelului facelift, singura diferenta fiind materialul care acopera scaunele mai slab calitativ.
Ca dotati noua Octavia Tour este o masina ieftina din punctul de vedere al celor de la Skoda, detaliu care se vede clar la capitolul dotari.
Standard soferul primeste aerul conditonat si servodirectia, restul de dotari fiind gasite pe lista de optiuni.
TREN DE RULARE
Skoda a demonstrat cu prima generatie de Octavia ca stie sa realizeze si o masina ieftina care sa dispuna de piese de uzura extrem de fiabile, noul model Octavia Tour intrand in aceeasi mentalitate.
Asadar, cine a condus o Octavia II trebuie sa stie ca acest Tour este o masina identica din punct de vedere al trenului de rulare si al sistemului de franare, adica o masina sigura si comfortabila.
MOTORIZARI
Modelul testat este cel echipat cu propulsorul pe benzina de 1.6 litri si 100 CP. Acest propulsor este cel care a echipat pana mai ieri toate modelel VW, Audi, Seat si Skoda fapt care readuce in prim-plan subiectul fiabilitate.
Conform statisticilor motorul de 1.6 litri MPI al celor de al Skoda are o fiabilitate mult mai mare decat cea a unui TDI de 1.9 litri datorita simplitatii sale.
Daca luam de exemplu un model Octavia facelift echipat cu motorul TSI de 1.2 litri si 105 CP vom vedea repede ca acesta este supraalimentat, detaliu care reprezinta un handicap pentru orice masina care trebuie sa parcurga peste 150.000-200.000 km.
Sistemul de injectie directa si turbocompresorul recomanda utilizarea unei benzine mai scumpe si costurile de utilizare sunt mult mai mari la capitolul revizii.
Un motor clasic de 1.6 litri aspirat are toate sansele sa parcurga un numar mai mare de km fara prea multe incidente.
De asemenea schimbarea unei distributii pentru un motor Skoda MPI este mult mai ieftina decat cea a unei Skoda 1.2 TSI.
Cine doreste sa se plimbe poate sa achizitioneze si un motor MPI de 1.4 litri 77 CP, propulsor care nu este recomandat de echipa Autolatest chiar si daca vorbim de utilizarea ca taximetru.
Fiind slab ca performante si masina are o greutate mare la gol consumul mediu de benzina este mai mare chiar si decat al unui motor supraalimentat.
CONSUM
Oficial Skoda anunta un consum mediu pentru aceasta Octavia Tour de 7.1 litri, insa colegii nostri au reusit un consum mediu pe autostrada de 8.4 litri.
Daca se opteaza pentru un mers calm cu 100 km/h turatie motorului este de 3.200 rpm iar consumul afisat este de 6.3 litri.
DIFERENTE OCTAVIA FACELIFT vs OCTAVIA TOUR
Singurele diferente vizibile intre cele doua masini, care in realitate sunt identice tehnologic, se vad la interior unde plansa de bord este prea saraca, dotarile optionale sunt putine si foarte scumpe, iar materialele si calitatea de asamblare este mult mai inferiora unui facelift.
De asemenea un ochi antrenat poate sa observe faptul ca maneta schimbatorului este realizata dintr-un plastic de proasta calitate si oglinzile retrovizoare sunt negre pentru toate modelele.
Capitonajul portbagajului a devenit mult mai slab, iar cel al capotei motorului lipseste cu desavarsire.
O alta mare diferenta daca nu cea mai mare este lipsa motorizarilor diesel pentru modelul Octavia Tour, detaliu care readuce in prim plan “frica” cehilor de a nu concura prea mult modelul facelift .
PRO
Tehnologie dovedita fiabila, timonerie buna a cutiei de viteze, comportament rutier bun, spatiu bagaje, costuri de utilizare mai mici
CONTRA
Doar motorizari pe benzina de 1.4 si 1.6 litri, echipament standard prea sarac, dotari optionale scumpe si putine, zgomot crescut la interior.
PRET
Modelul de fata este comercializat in Cehia incepand cu un pret de 11.293 euro cu toate taxele incluse.
Pentru a face o comparatie trebuie sa spune ca pentru aceeasi masina care are un facelift si o motorizare mai slaba ca fiabilitate Octavia 1.2 TSI Skoda cere un pret de pornire de 15.698 euro.
CONCLUZIE
Daca vreti o Skoda Octavia insa nu aveti suficient de multi bani pentru un model facelift Autolatest recomanda fara probleme achizitionarea unui model Octavia Tour.
Acesta dispune de motorizari pe benzina deja testate, iar diferenta de 5.000 euro intre cele doua masini nu se justifica.
Asadar, acum aveti posibilitatea sa nu platiti in plus 5.000 euro pentru aceeasi masina.
Motorizare de baza de 1.4 litri trebuie ocolita pentru ca are performante si un consum mediu mai mare decat cel al motorului de 1.6 litri.
Dotari standard Octavia Tour 2011 Europa de Est:
ABS with EBV, MBA, MSR, ASR, ESBS, driver and front passenger, shutting off the fuel on impact, Immobiliser, Outside temperature indicator, warning lights turn on when panic braking, preparation for attaching two child safety seats with Isofix system on rear seats WOKS front headrests, two height adjustable rear headrests, three-point height adjustable front seat belts with pretensioners, three-point rear seat belts, central locking – SAFE system, alarm nevypnutých lights, electrically adjustable and heated door mirrors, mechanical front windows and rear radiopříprava with 2 speakers, internal air circulation (pollen filter), height-adjustable driver’s seat four-spoke steering wheel adjustable in two axes, electromechanical power steering, tachometer and digital clock, the Aero front wipers (with intermittent and the frequency parameter), center console 12 V outlet, heated rear window, folding rear seat, not cut, bumpers painted in body color, exterior mirrors and interior and exterior handles in black, with no sign on the rear engine cover, tire repair kit (without spare wheel, jack the car and Keys to the wheels), steel wheels 6J x 15 “with avant-garde hub covers, tires 195/65 R15.