Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera cu noua Mazda CX-5 KF Homura 2023 motor 2.5 eSkyactiv G194 CP AWD MHEV

In ciuda faptului ca intreaga Europa trece printr-un moment de electrificare fortata a parcului auto, sunt marci auto care nu tin cont de acest trend si ofera europenilor masini SUV cu motoare pe benzina de 2.5 litri.

Mazda CX-5 Homura 2023 motor 2.5 eSkyactiv G194 CP AWD MHEV, test drive, drive test premiera, autolatest, testeauto, consum real, at6 convertizor, cx-5 mhev review 2023, drive test cx5 mhev romania, consum real oras, i-eloop cx5 mhev, e skyactiv g194

Aceasta este si situatia celor de la Mazda, care, intr-un final au modificat motorul 2.5 SkyActiv-G (PY-VPR si PY-VPS) pentru a putea sa intre in zona MildHybrid.

Si, asa cum ne-am asteptat, Mazda a corelat exemplar noua plaja de turatie a motorului cu sistemul MHEV si comportamentul transmisiei AT6 de productie 100% Mazda.

CUM SE CONDUCE UN CX-5 MHEV?

Mazda CX-5 Homura 2023 motor 2.5 eSkyactiv G194 CP AWD MHEV, test drive, drive test premiera, autolatest, testeauto, consum real, at6 convertizor, cx-5 mhev review 2023, drive test cx5 mhev romania, consum real oras, i-eloop cx5 mhev, e skyactiv g194

Fata de modelul precedent, care avea un sistem Stop&Start intarziat, acum avem o pornire eificienta realizata de catre alternator, adica avem un consum mediu chiar si cu 2 litri mai mic in mediul extraurban.

Noul sistem MHEV corelat cu transmisia modificata, poate face acum Coasting spre semafor, adica masina are motorul oprit mult mai mult decat inainte.

Mazda CX-5 Homura 2023 motor 2.5 eSkyactiv G194 CP AWD MHEV, test drive, drive test premiera, autolatest, testeauto, consum real, at6 convertizor, cx-5 mhev review 2023, drive test cx5 mhev romania, consum real oras, i-eloop cx5 mhev, e skyactiv g194

Singurul inconvenient este acela ca intr-o zi cu 36 de grade Celsius, sistemul opreste complet motorul, iar sistemul AC are in continuare un compresor pe curea, nu electric cum vedem la masinile full hybrid sau PHEV.

CX-5 EXCELEAZA LA CALITATEA DE FABRICATIE

In timp ce toti concurentii au trecut incet la generatii noi de SUV-uri, care au mult mai multe sisteme multimedia pentru a atrage privirile, acestia au o calitate de fabricatie realmente mult inferiora produselor din 2019.

Mazda CX-5 Homura 2023 motor 2.5 eSkyactiv G194 CP AWD MHEV, test drive, drive test premiera, autolatest, testeauto, consum real, at6 convertizor, cx-5 mhev review 2023, drive test cx5 mhev romania, consum real oras, i-eloop cx5 mhev, e skyactiv g194

De partea cealalta a baricadei, Mazda are masina de fata Generatia KF in productie din 2017, respectiv au imbunatatit masina pentru a face fata chiar si unei concurente premium germane.

Test Drive cu noua Mazda CX-5 KF 2.5 Skyactiv G 194 CP AWD NewGround facelift 2022

Rezultatul ultimului facelift arata un CX-5 clasic cu o imagine de marca de top, cu un motor de 194 CP mai economic si unul dintre ultimele SUV-uri compacte cu transmisie automata cu convertizor de cuplu.

Mazda CX-5 Homura 2023 motor 2.5 eSkyactiv G194 CP AWD MHEV, test drive, drive test premiera, autolatest, testeauto, consum real, at6 convertizor, cx-5 mhev review 2023, drive test cx5 mhev romania, consum real oras, i-eloop cx5 mhev, e skyactiv g194

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Cel mai bun motor pe benzina din segment este cuplat la una dintre cele mai rafinate transmisii automate clasice cu convertizor de cuplu, iar calitatea de fabricatie buna ofera doar premise pozitive in achizitia unui asemenea model.

Mazda CX-5 Homura 2023 motor 2.5 eSkyactiv G194 CP AWD MHEV, test drive, drive test premiera, autolatest, testeauto, consum real, at6 convertizor, cx-5 mhev review 2023, drive test cx5 mhev romania, consum real oras, i-eloop cx5 mhev, e skyactiv g194

Tehnic, vorbim de o masina fabricata 100% in Japonia, nu prin Turcia cum mai vedem pe la Toyota, adica CX-5 va avea si o valoare de revanzare superioara.

Mazda CX-5 Homura 2023 motor 2.5 eSkyactiv G194 CP AWD MHEV, test drive, drive test premiera, autolatest, testeauto, consum real, at6 convertizor, cx-5 mhev review 2023, drive test cx5 mhev romania, consum real oras, i-eloop cx5 mhev, e skyactiv g194

Si daca nu crezi ca motorul acesta consuma cat am spus noi, incearca sa mergi la un test drive cu unul prin Bucuresti, in conditii de trafic normale, mai ales ca acum sistemul MHEV ajuta foarte mult pentru un consum cat mai scazut de benzina.

Motorul Mazda poate functiona chiar si intr-un regim cu 2 cilindri, adica se transforma intr-un L2 aspirat de 1.25 litri!

Mazda CX-5 Homura 2023 motor 2.5 eSkyactiv G194 CP AWD MHEV, test drive, drive test premiera, autolatest, testeauto, consum real, at6 convertizor, cx-5 mhev review 2023, drive test cx5 mhev romania, consum real oras, i-eloop cx5 mhev, e skyactiv g194

Suntem curiosi cum va arata la concurenta un SUV masiv cu 3 cilindri in linie turbo de 1.3 litri peste 8 ani sau 150.000 de km?

PRO

Imagine de marca

Made in Japan/Calitate de fabricatie foarte buna

Motor pe benzina de capacitate mare extrem de rafinat

Motor FARA TURBO pentru o fiabilitate de top in timp

De acum si cu sistem mild hybrid extrem de eficient

Consum real mult mai mic decat inainte de MHEV

Cutie AT6 cu convertizor de cuplu mult mai rafinata decat orice secventiala

Transmisie AWD eficienta si pe sosea

 

CONTRA

Lipsa din gama a lui 2.5 Turbo de 250 CP gasit doar in SUA

Pret de achizitie al versiunii de fata Homura

FISA TEHNICA

Motor

Numar de cilindri: 4 in linie FARA TURBO
Injectie: Directa Benzina
Capacitate cilindrica (cm3): 2488 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 89.0 x 100.0
Putere maxima CP/KW – rot/min: 194/6000 + 15 CP MHEV
Cuplu maxim Nm – rot/min:  258/4000  + 30 Nm
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 58

Transmisie

Punte motoare: 4WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 6 convertizor de cuplu

Dimensiuni

Lungime (mm): 4550
Latime (mm):  1840
Inaltime (mm): 1680
Ampatament (mm): 2700
Portbagaj: 506-1377 l
Greutate la gol kg: 1644

Anvelope: 225/55 R19

Performante

0 – 100 km/h (s) – 9.5
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 7.6

Pret
Pret lista cu TVA : 44.000 €

PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDENTA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI

Autolatest Patreon, doneaza pentru autolast, presa auto independenta autolatest, patreon testeauto

Mazda CX-5 Homura 2023 motor 2.5 eSkyactiv G194 CP AWD MHEV, test drive, drive test premiera, autolatest, testeauto, consum real, at6 convertizor, cx-5 mhev review 2023, drive test cx5 mhev romania, consum real oras, i-eloop cx5 mhev, e skyactiv g194

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente