In ciuda faptului ca intreaga Europa trece printr-un moment de electrificare fortata a parcului auto, sunt marci auto care nu tin cont de acest trend si ofera europenilor masini SUV cu motoare pe benzina de 2.5 litri.
Aceasta este si situatia celor de la Mazda, care, intr-un final au modificat motorul 2.5 SkyActiv-G (PY-VPR si PY-VPS) pentru a putea sa intre in zona MildHybrid.
Si, asa cum ne-am asteptat, Mazda a corelat exemplar noua plaja de turatie a motorului cu sistemul MHEV si comportamentul transmisiei AT6 de productie 100% Mazda.
CUM SE CONDUCE UN CX-5 MHEV?
Fata de modelul precedent, care avea un sistem Stop&Start intarziat, acum avem o pornire eificienta realizata de catre alternator, adica avem un consum mediu chiar si cu 2 litri mai mic in mediul extraurban.
Noul sistem MHEV corelat cu transmisia modificata, poate face acum Coasting spre semafor, adica masina are motorul oprit mult mai mult decat inainte.
Singurul inconvenient este acela ca intr-o zi cu 36 de grade Celsius, sistemul opreste complet motorul, iar sistemul AC are in continuare un compresor pe curea, nu electric cum vedem la masinile full hybrid sau PHEV.
CX-5 EXCELEAZA LA CALITATEA DE FABRICATIE
In timp ce toti concurentii au trecut incet la generatii noi de SUV-uri, care au mult mai multe sisteme multimedia pentru a atrage privirile, acestia au o calitate de fabricatie realmente mult inferiora produselor din 2019.
De partea cealalta a baricadei, Mazda are masina de fata Generatia KF in productie din 2017, respectiv au imbunatatit masina pentru a face fata chiar si unei concurente premium germane.
Test Drive cu noua Mazda CX-5 KF 2.5 Skyactiv G 194 CP AWD NewGround facelift 2022
Rezultatul ultimului facelift arata un CX-5 clasic cu o imagine de marca de top, cu un motor de 194 CP mai economic si unul dintre ultimele SUV-uri compacte cu transmisie automata cu convertizor de cuplu.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Cel mai bun motor pe benzina din segment este cuplat la una dintre cele mai rafinate transmisii automate clasice cu convertizor de cuplu, iar calitatea de fabricatie buna ofera doar premise pozitive in achizitia unui asemenea model.
Tehnic, vorbim de o masina fabricata 100% in Japonia, nu prin Turcia cum mai vedem pe la Toyota, adica CX-5 va avea si o valoare de revanzare superioara.
Si daca nu crezi ca motorul acesta consuma cat am spus noi, incearca sa mergi la un test drive cu unul prin Bucuresti, in conditii de trafic normale, mai ales ca acum sistemul MHEV ajuta foarte mult pentru un consum cat mai scazut de benzina.
Motorul Mazda poate functiona chiar si intr-un regim cu 2 cilindri, adica se transforma intr-un L2 aspirat de 1.25 litri!
Suntem curiosi cum va arata la concurenta un SUV masiv cu 3 cilindri in linie turbo de 1.3 litri peste 8 ani sau 150.000 de km?
PRO
Imagine de marca
Made in Japan/Calitate de fabricatie foarte buna
Motor pe benzina de capacitate mare extrem de rafinat
Motor FARA TURBO pentru o fiabilitate de top in timp
De acum si cu sistem mild hybrid extrem de eficient
Consum real mult mai mic decat inainte de MHEV
Cutie AT6 cu convertizor de cuplu mult mai rafinata decat orice secventiala
Transmisie AWD eficienta si pe sosea
CONTRA
Lipsa din gama a lui 2.5 Turbo de 250 CP gasit doar in SUA
Pret de achizitie al versiunii de fata Homura
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie FARA TURBO
Injectie: Directa Benzina
Capacitate cilindrica (cm3): 2488 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 89.0 x 100.0
Putere maxima CP/KW – rot/min: 194/6000 + 15 CP MHEV
Cuplu maxim Nm – rot/min: 258/4000 + 30 Nm
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 58
Transmisie
Punte motoare: 4WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata 6 convertizor de cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4550
Latime (mm): 1840
Inaltime (mm): 1680
Ampatament (mm): 2700
Portbagaj: 506-1377 l
Greutate la gol kg: 1644
Anvelope: 225/55 R19
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.5
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 7.6
Pret
Pret lista cu TVA : 44.000 €
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDENTA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI