Numele sau este Sportage, masina care este deja un best seller european, modelul de fata fiind extrem de bine comercializat si in Romania.
DESIGN KIA SPORTAGE 2016
Masina din acest test drive este noul Sportage, care este comercializat in versiunea sa de top GT Line. Acest lucru inseamna ca masina are un pachet optic extrem de agresiv. Pentru a diferentia un GT Line de o versiune de baza, trebuie doar sa observi proiectoarele din spoilerul fata. Versiunea de top are proiectoare care includ patru LED-uri asemenea modelului sport Ceed GT.
In plus, nivelul de echipare GT Line are noi jante pe 19 inch si un interior tratat special pentru aceasta versiune de top.
MOTORIZARE 2.0 CRDI Euro 6 de 185 CP
Sub capota masinii se ascunde un motor diesel de doi litri cunoscut deja pe majoritatea masinilor KIA. Acesta este extrem de rafinat si in versiunea sa de top dezvolta o putere maxima de 185 CP.
Momentul motor de 400 Nm este disponibil pe o turatie larga, detaliu care permite soferului de Sportage sa afiseze un comportament rutier la nivelul unui BMW X1 2.0 sau Mercedes GLK 2.2 Bluetec de 180 CP.
Fata de multe alte motoare de capacitati mai mici, acest 2.0 CRDI ofera un rafinament superior pentru ca este puternic si extrem de silentios pentru o masina din aceasta clasa. La o viteza constanta de 130 km/h motorul nu este perceptibil la interior asemenea si in cazul vitezelor mai mici, detaliu care ne duce cu gandul la masinile premium germane, cu preturi de achizitie de peste 50.000 euro.
In realitate noua masina a celor de la KIA reuseste acest grad de rafinament si datorita transmisiei automate clasice cu 6 trepte, cutie care echipeaza toate modelele KIA din America, adica este una dintre cele mai fiabile transmisii automate din lume.
La o viteza de croaziera de 130 km/h, turatia motorului nu depaseste 2.100 rpm, in timp ce la o viteza de 160 km/h, turatia este de 2.500 rpm. Consumul cel mai mic este scazut cand masina merge cu 100 de km/h, cand turatia rela a motorului este de 1.800 rpm in ultima treapta a cutiei de viteze.
KIA SPORTAGE 2016 VS CONCURENTA
Toata lumea cunoaste faptul ca masinile KIA nu sunt deloc ieftine, acestea fiind comercializate pe piata cu dotari standard mult superioare europenilor si cu o garantie reala de 7 ani sau 150.000 de km.
Aceste doua motive permit celor de la KIA sa ofere automobile calitativ peste media europeana, iar masina de fata cu un pret de achizitie aflata sub granita celor 30.000 euro reprezinta din nou o mare problema pentru Renault, Volkswagen sau Opel.
Concurentii sai directi sunt Renault Kadjar, Opel Antara, noul VW Tiguan si gama Nissan Qashqai si X-Trail.
Fata de acestia, noul Sportage are cea mai mare garantie, o motorizare diesel de peste 180 CP si o cutie de viteze automata clasica cu 6 trepte mult mai rafinata in comparatie cu una secventiala cu dublu ambreiaj.
Pe aceasta linie se afla un model VW Tiguan recent lansat in Romania care este de fapt o masina mai scumpa decat Sportage si care are sub capota un diesel 2.0 litri de 150 CP.
Garantia reala a masinii germanilor este de 2 ani fara limita de km.
Gama japonezilor de la Nissan ofera un Qashqai identic cu Renault Kadjar care ofera doar un motor diesel 1.6 dCI de 130 CP, motorizare extrem de economica, insa mult mai slaba ca performante cand este comparat cu motorul KIA de 185 CP.
DE CE SPORTAGE PRIMESTE NOTE MAXIME?
Echipa Autolatest ofera cea mai mare nota pentru masina de fata pentru ca aceasta are o calitate de fabricatie de top, pentru ca are o transmisie integrala cu modul Lock, pentru ca are sub capota un motor diesel de top si pentru ca are un pret de achizitie mult sub oferta concurentei.
Nivelul tehnologic al masinii de fata este la randul sau unul premium, pentru ca noul Sportage are faruri directionale, sisteme electronice de pastrare a benzii in real time asemenea modelului Distronic de la Mercedes.
Sistemele standard si optionale fac parte din segmentul premium, noi amintind doar scaunele ventilate, volanul incalzit, sistemele electronice de siguranta activa si pasiva sau navigatia GPS a masinii extrem de eficienta.
In plus fata de acestea, sistemul multimedia este capabil a se conecta cu telefoanele mobile produse de catre cei de la Apple.
PRO
Imagine de marca
Singurul SUV cu 7 ani garantie din Europa
Cutie automata clasica extrem de rafinata si rezistenta
Dotari premium
Pret bun de achizitie in ciuda dotarilor si calitatii de fabricatie
Motor diesel de 185 CP puternic si rafinat
Garantie reala transmisibila
Valoare mare de revanzare
Tractiune integrala cu modul Lock
CONTRA
Tren de rulare dinamic, insa putin comfortabil
Pachet GT Line relativ scump la achizitie
Motor 1.7 CRDI cu performante prea mici in comparatie cu 2.0 CRDI