Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera cu nou Renault Master L4H2 Propulsie 2011

Aceasta se numeste Renault Master si vine sa inlocuiasca o gama Master mai veche care a cunoscut vanzari foarte bune pe Batranul Continent.

Istoria Utilitarelor Renault Master

Cine poate uita prima generatie de van-uri Master din anii 80, utilitară care a fost realizată doar cu gândul de a avea un spațiu de încărcare cât mai mare. Această mașină devenită un icon pentru piata de utilitare din Europa a avut în mare parte un singur dezavantaj, respectiv avea un design exterior atipic segmentului din care facea parte.

Linia caroseriei cu unghiuri ascutite poate nu arata foarte bine, însă cu siguranță avea ce să demonstreze concurentei din Germania, care încă utiliza pe atunci formula tehnică totul spate (motor si transmisie în dreptul punții spate). Prima generatie de Renault Master s-a bucurat de un succes mare si a fost construită în perioada 1981-1989.

Noul Furgon Heavy Duty L4H2

Renault Master este o utilitară din segmentul mediu unde de cele mai multe ori contează echiparea masinii cu o motorizare diesel puternică si o capacitatea mare de încărcare. Sistemul de tractiune al versiunii L4H2 este propulsia, comportamentul sau fiind complet diferit fată de cel al modelului cu tracțiune pe puntea fată.

Modelul din acest test este un Master din seria Heavy Series respectiv modelul Master Furgon L4H2. Acest lucru înseamnă că acesta este echipat standard cu o punte spate cu roți duble si o transmisie manuală cu rapoartele schimbate pentru a face fată unei sarcini mari indiferent de situatia din trafic. Pentru a vedea exact care este comportamentul unui asemenea model am încărcat utilitara francezilor cu peste 1 tonă de piatră.

Aceasta s-a comportat admirabil pe sosea în sarcină, puntea spate transmitând celui din spatele volanului suficiente informatii pentru a nu uita că mașina este încărcară.

În total am parcurs peste 400 de km atât în regim de autostradă cât si în mediul urban.

Design-ul utilitarelor devine din ce in ce mai important

Modelul Master din acest test drive reprezintă pentru francezii de la Renault un salt imens din punct de vedere al design-ului datorită utilizării unei noi linii generale care se desprinde pur si simplu din masa de utilitare care rulează pe Bătrânul Continent.

Față de generatia precedentă actualul Master are o prezență mut mai agreabilă, blocurile optice pozitionate pe verticală aducând mult cu ceea ce reprezintă linia de design a gamei de automobile Renault. Pur si simplu dacă am pune fată în fată acest Master si modele sale concurente nu am putea să nu observăm atenția la detalii din partea francezilor. Grila radiatorului de mari dimensiuni cu fantele sale proeminente oferă o imagine extrem de elegantă utilitarei

Este pentru prima dată când un constructor de vehicule utilitare se axează si pe realizarea unei caroserii care să benfecieze si de un design mult mai bine gândit.

Caroserie

În comparatie cu generatie precedentă noul Renault Master este o utilitară care aduce mari avantaje utilizatorului si din punct de vedere al spațiului de încărcare. Pentru cei care doresc un volum cât mai mare Renault oferă acest model cu un spațiu maxim de 22 m3.

Cei care doresc să transporte greutăti pot achiziționa un Master cu o masă maximă autorizata de peste 4.5 tone, iar lungimea maximă a zonei de încărcare poate ajunge chiar și la o valoare de 4.4 metri. Pe lângă aceaste capacități de top Renault Master oferă unul dintre cele mai bine gândite interioare din segment. Plansa de bord este de factură noua si permite soferului să-si găsească poziția optimă la volan.

Un alt criteriu unde noul Master se află în față modelelor concurente este ergonomia postului de conducere. Aici soferul este înconjurat de o multitudine de spatii de depozitare.

Echipamente

Pentru a duce gradul de confort la un nivel si mai mare Renault a trimis noul Master direct într-un segment de utilitare premium, acum clientii putând opta pentru o instalație de aer condiționat automată, un sistem de navigatie Tom Tom si un display multifunctional montat în partea superioara a plansei de bord.

De asemenea optional clientul poate să-si echipeze masină si cu senzori de parcare spate sau cu un sistem vindeo pentru mersul înapoi. Aceste optiuni reprezintă un salt incredibil de mare pentru noul Master, modelul fiind în acest moment unul dintre cele mai moderne din segment.

Propulsoare diesel dCI 2011

Sub capotă francezii au echipat noua utilitara cu o nouă serie de propulsoare dCI Euro 5.

Acestea au o cilindree de 2.3 litri si sunt amplasate longitudinal. Modelul de fată în versiunea de caroserie L4H2 este echipat cu motorul dCI nume de cod J6, acesta fiind creditat cu dezvoltarea unei puteri maxime de 125 CP.

Cel mai important detaliu pentru cei care conduc astfel de utilitare nu este puterea maximă ci momentul motor, propulsorul de 2.3 litri dCI afisând un cuplu de 310 Nm începând cu 1.500 rpm. La prima vedere performantele mașinii sunt relativ suficiente, însă după parcurgerea a câtorva sute de km în sarcină am dorit parcă versiunea de putere de 150 CP si 350 Nm.

Consum

De fiecare dată când vorbim de un consum pentru o astfel de utilitară părerile sunt impartite, unii spunând că în medie o astfel de motorizare trebuie să consume în mediu urban maxim 13 litri pentru fiecare 100 km. Noul Master de 125 CP are un consum mediu extraurban (pe autostradă cu o viteză croazieră de 105 km/h) de 8.5 litri, iar când intrăm în orașe acesta sare până la o valoare de 14.5 litri.

O altă caracteristică de top a noului propuslor este echiparea sa cu o distribuție pe lant care nu necesită o înlocuire nici când motorul ajunge la granita a 300.000 de km efectuati.

Transmisie

Datorită faptului că masina de fată primeste puntea spate cu roti duble francezii au echipat modelul si cu o nouă transmisie manuală cu 6 rapoarte.

Aceasta benefeciază de prima treaptă foarte scurtă pentru momentele dificile în sarcină, si un ultim raport relativ lung pentru o economie sesizabilă atunci când se rulează în mediul extraurban.

Față de generatia precedentă timoneria este realizată mult mai elegant, detaliu care permite o convietuire mai facilă atunci când trebuie schimbate frecvent vitezele în special în orasele aglomerate.

Costuri

Renault este recunoscut drept unul dintre cei mai importanti producători de autovehicule utilitare din Europa, această recunoastere fiind datorată în mare parte si unei oferte foarte bune de pret pentru produsele sale.

Astfel, masină din acest test are un pret de achizitie care pornette de la suma de 22.600 fără TVA, însă când punem si câteva dotări opționale precum senzorii de parcare, vopseaua metalizată sau instalatia de aer conditionat automat, pretul final ajunge aproape de 30.000 euro cu TVA inclus.

Valori intretinere Renault Master 2011

Datorită faptului că noul Master este echipat cu o noua generatie de motorizări dCI trebuie spus că francezii au operat schimbări majore și la capitolul perioade de întretinere. Acum noul Master trebuie să viziteze reteaua de service Renault la fiecare 30.000 km sau 2 ani.

Mai mult decât atât cei de la Renault sunt în măsură să prezinte o schemă completă a tuturor reviziilor pentru acest van până când acesta ajunge la 300.000 de km.

Astfel, când ajungem să utilizăm un astfel de Master peste 300.000 de km trebuie să stim că toate reviziile ne costă exact 2.626 euro fără TVA.

PRO

Imagine revigorată, design interesant, dotări cuprinzătoare, spatiu interior foarte mare, garanție de top, interval revizii de 30.000 km.

CONTRA

Opțiuni multiple însă si costisitoare, imagine de marcă pentru clientii din România, motorizare dCI de 125 CP este suficientă însă tot timpul am dorit parca versiunea de 150 CP.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente