Daca dorim un Volvo de peste 50.000 euro masina respectiva se prezinta impecabil cand vine vorba de gadget-uri, calitate perceputa si nu in ultimul rand motorizari de top.
Daca vrem in schimb un Volvo mult mai ieftin echipat cu o motorizare extrem de economica, acele caracteristici de baza ale marcii raman constante si aici. Un exemplu clar este cel al marcilor germane care in gama entry-level nu se ridica din punct de vedere al calitatii de fabricatie la renumele dobandit de modelele de top foarte scumpe.
S40 & Co
Exact pe acest segment Volvo ofera un S40 foarte bine realizat care ofera o economie de combustibil evidenta si nu in ultimul rand un feeling de lucru bine facut. Daca modele concurente precum Audi A3 1.9 TDI sau Mercedes A180 CDI nu exceleaza la capitolul siguranta sau pret de achizitie, modelul din acest test le are pe toate.
Un Volvo S40 in versiunea de motorizare de 1.6 litri Diesel nu este o masina performanta pe sosea insa pastreaza o calitate de fabricatie si un bun gust de cel mai inalt nivel. Din acest punct de vedere fie ca vorbim despre BMW Seria1, Mercedes Clasa A sau Audi A3, masina Volvo S40 ofera cel mai bun raport pret-performante-calitate din segment.
S40 1.6D
Toata lumea stie ca acest motor nu este o optiune de luat in seama cand vorbim despre un Volvo, insa realitatea fianciara a zilelor noastre ne face sa ne ragandim complet mentalitatile.
Pretul mare al combustibililor si taxele din ce in ce mai mari datorate statului sunt ingrediente din ce in ce mai greu acceptate. Singura solutie este sa achizitionam o masina premium cu o motorizare de cilindree mica si foarte economica.
Un astfel de exemplu este masina din acest test care a fost echipata cu un diesel de 1.6 litri si 109 CP. Acestia pot parea putini insa momentul motor de 240 Nm face ca masina sa se miste elegant in traficul urban. Puterea mica a motorului devine o problemea evidenta doar daca ati mai condus pana acum un S40 echipat cu motore mai mare fie pe benzina fie D5.
Consum
Aici o sa venim sa spunem ca acest motor HDI, pardon diesel Volvo se multumeste cu putina motorina, respectiv in medie cu doar 9.0 litri in Bucuresti. Chiar daca poate parea la inceput destul de mult trebuie amintita masa destul de mare a masinii la gol.
In mediul extraurban acest micut 1.6 D poate ajunge lejer pana undeva in jurul unei valori de 6 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
Interior
De fiecare data cand suntem nevoiti sa testam un Volvo si ajungem in dreptul capitolului pareri despre interior lucrurile iau aceeasi directie pozitiva. Aici totul este constant fie ca ne uitam la plansa de bord, fie ca verificam masina din punct de vedere al ergonomieie.
Singurul repros adus marcii la interior este faptul ca un sofer novice in ale marcii trebuie sa se acomodeze putin cu sistemele inghesuite de pe plansa de bord. In rest, daca se trece peste acest detaliu orice interior de Volvo fie ca vorbim de unul de 16.000 euro fie ca ne raportam la unul de peste 70.000 euro devine unul familiar.
Comportament Rutier
Cel mai mic Volvo din oferta pastreaza in anumite limite feeling-ul fratiorilor sau mai scumpi, adica un comportament rutier extrem de confortabil si precis. Trenul de rulare spate de tipul multi-link este eficient si permite masinii sa atace virajele cu o viteza destul de mare.
Pret
Masina din test a costat undeva in jurul valorii de 20.000 euro cu TVA inclus, detaliu care face ca acest exemplar sa devina o problema serioasa pentru modelel concurente. La acest nivel de pret Mercedes si Audi ofera prea putin, iar concurenta din segmentul compact precum Renault, Opel sau VW are de suferit de pe urma lipsei unei imagini premium.
Este perfect corect faptul ca daca mai punem ceva optionale pe acest S40 pretul de achizitie sare lejer granita celor 23.000 euro, insa raportul pret-calitate nu poate sa fie combatut eficient de nimeni in acest moment.