Autolatest a revizuit una dintre cele mai iubite masini japoneze, celebrul Infiniti G37 Sedan care a fost vanduta si pe piata din Romania in 2009.
Din pacate, acest G37 ramane doar o solutie doar in segmentul SH, insa chiar si asa masina celor de la Infiniti este superioara unui BMW Seria 3 sau chiar Mercedes Clasa C.
În ţara noastră mărcile germana BMW, Mercedes şi Audi reprezintă etalonul, însă încetul cu încetul şi marile branduri auto japoneze îşi croiesc drum rapid şi eficient spre cei cu putere financiară.
Primul japonez care a avut un oarecare impact a fost constructorul Lexus cu modelele sale de succes IS, GS şi RX. Nava amiral LS concurează modele precum Mercedes Clasa S şi BMW Seria7, însă chiar şi aşa, acesta se luptă într-o clasă a sa, unde puterea motoarelor electrice stabileşte un nou standard.
Ce este Infiniti?
Această marcă de automobile de lux este de fapt brandul premium al japonezilor de la Nissan,brand care a fost comercializat până în prezent doar pentru piaţa din SUA.Chiar dacă este produsă în Japonia,clienţii din Pacific nu beneficiază de aceste modele. Mai mult Infiniti nu reprezintă o marcă de compromis cum vedem clar în Europa la constructorii germani şi mai nou la cei din Marea Britanie.
Spunem compromis deoarece aceştia încearcă să ofere maşini premium şi în segmentele mici. Pur şi simplu Infinti nu are motoare care să afi şeze o putere maximă sub 320 CP sau motoare diesel şi hibride.
Infiniti este acel brand oferit doar celor care merită. În acest caz nu o să vedem un Infinti G37 care să scoată fum precum un omniprezent BMW Seria 320d, Mercedes C220 CDI sau Audi A4 TDI.
Cu cine concurează G37?
A doua întrebare adresată nouă la apriţia maşini a fost aceea cu cine concureaza acest G37? Pentru a vă răspunde,trebuie să menţionăm că datorită dimensinilor caroseriei,Infiniti G37 are drept concurenţi modelele BMW 335i(306 CP şi pre t peste 50.000 euro),Audi A4 3.2 FSI(260 CP şi +50.000 euro),iar Mercedes C350 (296 CP şi preţ peste 55.000 euro). În ciuda lungimii peste media clasei noul G nu concurează în segmentul mediu.
Motorizare V6 gasita si pe Nissan 370Z
Ceea ce este mai bun la un model Infiniti se ascunde tot timpul sub capotă.
Gama G este echipată doar cu un singur motor V6,cel de 3.7 litri şi 320 CP, 3.7L VQ37HR. Când vine vorba de putere, rafinament sau exclusivitate orice model Infiniti se situează uşor peste concurenţa germană. Pur şi simplu nici un Infinti nu este submotorizat sau scoate fum (aici citim motordiesel!).
Inginerii japonezi au dorit tot timpul să ofere performanţe de top în detrimentul compromisului afi şat de concurenţă prin montarea de motoare diesel sau hibride.
Un Infiniti este un statement evident în trafic, maşina aceasta are ceva de spus indiferent de ce o să spună fanii BMW sau Mercedes. Cât despre consumul de combustibil putem să spunem că o valoare de 15-16 litri de benzină 95 nu reprezintă mare lucru când sub capoată tronează mai bine de 320 CP. În mersul extraurban un Infinti G37 poate consuma în medie şi 8 litri pentru fiecare 100 de km parcurşi.
Transmisie JATCO
Elementul care a surprins cel mai mult la acestă maşină a fost noua cutie de viteze automată cu 7 rapoarte. Aceasta a fost concepută pentru a concura ca rafinament renumita 7-Getronic a celor de la Mercedes, însă transmisia lui Infiniti este superioară deoarece este singura transmisie automată de acest calibru care realizează eficient şi frâna de motor.
Schimbarea vitezelor se face rafinat şi fără mari probleme, iar dacă se optează pentru un mers economic aceasta schimbă rapoartele eficient în jurul turaţiei de 1.600 rpm.
Cu un plin de benzină de 80 de litri această maşină ar putea atinge o autonomie de peste 800 km fără probleme.
Test realizat in 2009.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI