Citroen C5 X ramane, fara discutii, una dintre cele mai ciudate masini noi care se comercializeaza in prezent in Romania, pentru simplul fapt ca are dimensiuni exterioare mult mai mari decat te astepti la prima vedere.
Francezii spun ca noul C5 X este un urmas al lui C5 din anii 2000, insa si un crossover modern, care trebuie sa inlocuiasca vechile berline precum VW Passat, Ford Mondeo sau Renault Talisman.
Realitatatea crunta pentru concurenta este ca produsul celor de la Citroen indeplineste cu brio aceste deziderate, iar calitatea de fabricatie este mult peste asteptari.
CITROEN-UL FABRICAT IN CHINA
Putini stiu ca masina de fata este un produs 100% chinezesc, detaliu de criticat la prima vedere, insa extrem de interesant cand aprofundam subiectul.
In primul rand, Citroen este prezent in China din anii ’80, cand produceau masini de clasa mica pentru economia chineza in plina expansiune, insa acum Citroen este in realitate un brand mai puternic in China decat in Europa.
Si asta o spun vanzarile locale, unde Citroen este perceput ca un concurent direct al lui Volkswagen sau Toyota.
ESTE UN CITROEN MADE IN CHINA MAI BUN DECAT UNUL EUROPEAN?
Aici, fara discutii, spunem da, pentru ca vedem cum fabrica Citroen din Asia a reusit sa asambleze noul Citroen C5-X exemplar.
Calitatea de fabricatie de top si materialele cu tenta premium, fac din acest Citroen C5-X o masina extrem de interesanta.
Evident ca Stellantis putea fabrica acest Citroen C5-X in Europa, insa piata cea mai importanta pentru marca franceza este cea din China.
MOTOR DE TOP SI CUTIE AISIN TOYOTA
Sub capota lui Citroen C5-X se ascunde motorul 1.6 PureTech de 180 CP, care este cuplat la cutia Aisin AT8 cu convertizor de cuplu, solutie premium fara discutii.
De fapt, daca ne uitam la Mercedes, BMW sau Audi, vedem ca in acest segment acestia ofera doar masini cu transmisii cu dublu ambreiaj, problematice, care nu au rafinamentul unei transmisii AT8 cu convertizor.
Citroen a ales aceasta cutie pentru ca pe piata din China clientii stiu diferenta, si considera masinile cu transmisii cu dublu ambreiaj inferioare, adica nu se vor vinde in ciuda imaginii de marca.
CUM SE CONDUCE?
Inca din primii km am relizat ca noul Citroen C5-X 2023 este un produs foarte echilibrat, francezii dorind sa afiseze un comportament rafinat ca tren de rulare, insa si un feeling de masina premium franceza la interior.
Motorul de 180 CP nu este cel mai puternic din segment, insa ofera prestatii bune chiar si in depasirile scurte, tipice drumurilor judetene cu o banda pe sens.
Pe autostrada, comportamentul rutier al lui C5-X se apropie de cel al vechiului C6 cu Hydractiva III, cel mai bun Citroen din istorie.
PRO
Fabricat in China, adica calitativ
Calitate de fabricatie buna, materiale bune la interior
Tren de rulare tipic unui Citroen
Spatiu interior mare si portbagaj spatios
Consum decent de benzina
Cutie EAT8 Aisin cu convertizor de cuplu
Exista si in versiunea Hybrid si PHEV
CONTRA
Pret relativ mare de achizitie
Pret mare care nu corespunde imaginii de marca
Motor 1.2 PuteTech prea mic pe aceasta caroserie
Lipsa motor diesel 1.5 BlueHDI
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie TURBO
Injectie: Injectie directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 77,0 x 85,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 180/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 250/1650
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 53
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: Aisin AT8 Convertizor
Dimensiuni
Lungime (mm): 4805
Latime (mm): 1859
Inaltime (mm): 1485
Ampatament (mm): 2785
Portbagaj: 545 l
Greutate la gol kg: 1542
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.8
Viteza maxima (km/h) –230
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.5
Anvelope: 205/55R19