Exact datorita acestui lucru marii constructori de automobile europeni prefera sa investeasca sume mari de bani pentru dezvoltarea unor modele estate de cea mai buna calitate pentru ca daca ne uitam la capitolul vanzari aceste masini sunt extrem de imporante.
Un exemplu clar al clasei compacte estate este masina germanilor ce la VW, Golf Estate care este o masina gasita tot timpul pe prima pozitie in acest segment. Germanii au inteles foarte repede care sunt avantajele unui Golf break inca din anii 80 cand au dezvoltat modelul Golf III Estate.
Vanzand acest lucru francezii au decis ca modelul Megane I sa fie construita si intr-o versiune break, model care a avut un succes de proportii asemenea modelului Peugeot 306 din anii 90.
In prezent francezii stau mult mai bine in acest segment pentru ca Renault are in acest 2017 o noua masina estate bazata pe noua generatie de modele Megane IV.
CUM SE PREZINTA NOUL MEGANE ESTATE IV 2017?
In primul rand trebuie spus ca Renault a inteles mai bine conceptul de model estate pentru ca acum trenul de rulare este complet diferita fata de cel al versiunii hatch sau sedan, pe scurt este cea mai comfortabila versiune Megane a momentului.
Caroseria noii masini este complet diferita fata de cea a predecesorului sau pentru ca acum Megane devine un sport break, adica linia generala a masinii nu mai corespunde cu cea a unui model utilitar ci cu cea a unei masini hatch cu reale pretentii sportive.
In viata de zi noul Megane Estate are un comportament rutier mult mai rafinat decat cel al predecesorilor sai, respectiv aceasta masina are un feeling de VW Golf Estate sau Peugeot 308 SW considerate cele mai bune din clasa sa.
Acum putem relata faptul ca daca vrei un asemenea model trebuie sa cunosti faptul ca si Mercedes Benz are un procent din compania franceza, procent care se vede printr-un audit in uzinele Renault de catre inginerii din Stuttgart.
Tot ce era discutabil al vechile modele a fost schimbat, acum faimosii greierasi cu disparut pentru a face loc unei masini compacte foarte bine gandita tehnologic.
SA FIE ACEASTA CEA MAI BUNA MOTORIZARE DIN CLASA SA?
In urma cu mai bine de 4 ani testam in premiera pe atunci noul motor 1.6 dCI de 130 CP, motor despre care am spus ca este indiscutabil cea mai rafnata si performanta motorizare diesel din segmentul de 1.6 litri din lume.
Acum dupa cateva sute de mii de motoare produse, motoare care se regasesc si sub capota unor modele Mercedes Benz putem spune ca propulsorul Energy al celor de la Renault ramane la fel de suprinzator.
Este rafinat, dezvolta o putere maxima liniar si consuma incredibil de putin pentru o masina cu o greutate la gol de peste 1.3 tone.
De vina este si transmisia manuala cu 6 trepte care are rapoartele impecabil sincronizate cu puterea dezvoltata de acest motor, transmisia fiind exemplara atat in mediul urban cat si atunci cand mergem pe autostrada.
Pe scurt francezii au dezvoltat o masina care este ideala pentru o familie tanara, volumul portbagajului, comportamentul dinamic si motorul diesel extrem de performant fiind principalele ingredinente pentru o reteta de succes.
PRO
Imagine de marca
Motor diesel best in class
Consum mic de motorina
Suspensie setata excenent
Calitate de fabricatie mai buna decat cea a lui Megane Sedan
Valoare mare de revanzare
Cea mai buna navigatie din clasa sa
CONTRA
Lipsa transmisie secventiala EDC 6
Nivel de echipare de top cu un pret mare de achizitie
Rezervor prea mic de combustibil