Una dintre cele mai mari probleme ale celor de la Dacia si Renault, nu mai vine din partea marcii Suzuki, ci din partea celui mai vechi constructor de automobile din Coreea de Sud.
Este vorba de marca Ssangyong, care de ceva vreme se numeste KG Mobility, si care construieste una dintre cele mai bune masini SUV de clasa compacta din Europa.
Aici vorbim evident de gama Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163 CP Aisin AT6 2WD 2023, vanduta de catre dealerul SMT SsangYong Pallady.
DE CE KORANDO CONCUREAZA DUSTER?
In primul rand, pentru ca o Dacia Duster 1.33 TCe 150 CP EDC, in nivelul de echipare Journey, cu dotari echivalente unui Korando, se vinde acum in Romania cu un pret de peste 24.000 euro, in timp ce masina celor de la Ssangyong are un pret de vanzare de 21.990 euro TVA inclus.
Aici este de fapt marea problema a masinii romanesti, pretul sau extrem de mare de achizitie permite concurentei sa devina realmente concurenta, chiar daca Duster a devenit un brand in segmentul SUV in Europa.
Cat despre caroserie, trebuie spus ca Duster are dimensiuni mult mai mici decat cele ale unui Korando, care de fapt concureaza direct modele precum Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renault Austral sau Peugeot 3008.
MOTOR SI CONSUM REAL DE BENZINA
Singura zona unde orice Korando poate sa fie criticat este consumul destul de mare de benzina, insa trebuie sa tinem cont ca nici o masina provenita din Coreea de Sud nu a reusit sa afiseze cifre bune la acest capitol.
Pe sosea, la un mers normal, Korando de fata consuma in medie 8 litri la 100 de km, iar daca mergem intr-un Bucuresti aglomerat, trebuie sa te astepti la peste 10 litri, insa este bine de mentionat faptul ca sistemul Stop&Start functioneaza fara gres.
Revenind la o posibila comparatia cu Duster, trebuie spus ca Ssangyong utilizeaza un motor cu 4 cilindri de 1.5 litri turbo care are 163 CP si 280 Nm, adica ofera un dinamism asteptat masinii cu o greutate la gol de 1.4 tone.
Duster foloseste un motor 1.33 TCe de 150 CP si doar 250 Nm, motor inferior propulsorului celor de la Ssangyong la capitolul performante si de ce nu, fiabilitate in timp.
KORANDO ARE CEA MAI FIABILA CUTIE AUTOMATA DIN SEGMENT
Fara prea multe discutii, cei de la Ssangyong au ales pe actuala generatie de Korando o cutie automata semnata de japonezii de la Aisin, iar intreaga sa concurenta nu prea are raspuns la aceasta, pentru ca utilizeaza cutii secventiale sau CVT mai putin fiabile.
Chiar daca are doar 6 rapoarte, cutia Aisin cu convertizor de cuplu reuseste sa ofere masinii un comportament rutier extrem de confortabil, iar in oras sistemul Stop&Start este corelat foarte bine cu convertizorul transmisiei.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Astfel, daca vrei sa-ti cumperi o Dacia Duster cu un pret de aproape 25.000 euro, este recomandat sa dai o fuga si pe la dealerul Ssanyong SMT Pallady pentru a vedea cum se conduce acest Korando AT6.
Aici trebuie sa te uiti la calitatea asamblarii, la spatiul interior si nu in ultimul rand, la modul in care motorul si cutia automata ofera un comportament rutier exemplar masinii, chiar si in traficul din Bucuresti.
Pentru cei care nu ies in afara asfaltului, este recomandata chiar versiunea de fata 2WD, insa pentru doar 1.600 de euro in plus primesti transmisia integrala AWD cu functia Lock, imposibil de cumparat pe un Duster cu transmisie automata EDC6.
CUMPARA MASINA DE AICI CU LIVRARE IMEDIATA!
Autolatest Romania recomanda achizitia masinilor SsangYong de la dealerul SMT SsangYong Pallady.
PRO
Garantie motor si cutie 10 ani sau 150.000 de km
Calitatea buna a asamblarii-Made in Koreea
Motor pe benzina cu 4 cilindri si peste 163 de CP
Cutie de viteze Toyota Aisin cu convertizor de cuplu
Printre putinele SUV-uri din Europa cu transmisie integrala in 2023
Pret de vanzare inferior oricarui model concurent
Nivel de echipare Style Best Buy in Romania
Valoare mare de revanzare pentru ca are garantia de 10 ani
Sistem de navigatie Tom Tom
CONTRA
Consum relativ mare de benzina
Antifonare caroserie la viteze mari
Diferenta mare de pret fata de Tivoli care are aceeasi motorizare
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie
Injectie: Benzina 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 1497 cmc
Alezaj X Cursa (mm): – x – mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 163/5000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 280/1500-4000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 47
Transmisie
Punte motoare: 2WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata AT6 convertizor de cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4450
Latime (mm): 1870
Inaltime (mm): 1620
Ampatament (mm): 2675
Portbagaj: 551-1.248 litri
Greutate la gol kg: 1405
Anvelope: 235/55 R18
Performante
0 – 100 km/h (s) – 9.8
Viteza maxima (km/h) –193
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 7.6
Pret
Pret lista cu TVA : 21.990 €
Am fost la SAB si am analizat mașina. Intr adevăr, fata de Duster, e cu 10 clase peste, in materie de materiale folosite, calitatea asamblării, dotări, etc…
Iar prețul deja mai mare al Daciei nu e OK, in comparație cu Korando.
Ăștia de la Renault sunt lacomi grav! Și nu numai ei. Iar Duster e o troaca întunecoasă.
Pacat ca nu are si un motor Diesel! Noua ne plac Dieselurile, na Coreeni nu stiau, dar mai sti? Nu e niciodata tarziu!
Eu am avut Logan și încă îl mai am.Marea problema a Daciei în ggeneral(fie ca e Logan sau Duster ) este confortul și demarajul în depasirin,le lasă când ai nevoie aimai multă de purtere la motor…
Acum am un Ssang Yong Tivoli Grand și sunt ff mulțumit de raportul calitate preț