Suzuki este una dintre marcile aflate in impas in Europa pentru ca are o gama de masini veche care nu au cele mai avansate motorizari si care pe deasupra sunt comercializate si cu preturi reale mult mai mari decat cele ale unui Renault de volum!
Si noi stim ca Suzuki nu este o marca premium nici chiar acasa la ei in Japonia.
Pentru a remedia aceasta problema faratii de la Toyota ( actionar la Suzuki Jp) au decis sa ofere doua masini Toyota sub brand-ul Suzuki pentru ca marca sa treaca mai usor tranzitia spre masinile electrice.
In realitate nici o marca japoneza nu mai poate ajunge la capitolul electrizare Tesla Motors, insa japonezii pierd constant cota de piata si in segmentul Hybrid in Europa pentru ca nu fost in stare sa-si modernizeze gama.
PRIMUL SUZUKI 100% TOYOTA
Masina din acest review se numeste Suzuki Across 2.5 PHEV 2021 si este de fapt o clona a lui RAV 4 Hybrid Plug in, masina care in ciuda apartenentei se vinde chiar mai ieftin decat surata sa de la Suzuki.
De fapt nimeni nu a inteles politica de preturi a Suzuki Europa pentru ca RAV4 PHEV este o masina extrem de bine echipata si care are acum oferte de discount extrem de mari, in timp ce noul Suzuki Across 2.5 PHEV 2021 este extrem de scump chiar din momentul lasarii sale pe piata.
Acest lucru se poate traduce pri vanzari modice in aceasta perioada, si poate ca acesta este si target-ul marcii, respectiv pentru a avea in gama un PHEV cu emisii CO2 mici care sa balanseze emisiile mari ale motorelor BooserJet de pe Vitara, S Cross sau Ignis.
CUM SE PREZINTA NOUL ACROSS 2021?
De fapt cand vorbim de Suzuki Across 2.5 PHEV 2021 vorbim de un RAV4 Hybrid care in versiunea PHEV are un acumulator de 18 kwh care se poate incarca la o priza normala si care ofera masinii o autonomie reala undeva in jur de 55 km in modul EV.
La interior vedem din nou o Toyotra 100%., aici Suzuki preluand chiar si volanul marcii concurente. De fapt chiar si brand-ul PLUG IN HYBRID este identic cu cel de la Toyota.
Doar silga este schimbata la interior, insa si blocurile optice si spoilerul fata sunt de factura noua.
Cu aceste detalii minore schimbate acest Suzuki Across 2.5 PHEV 2021 nu va avea nici o sansa de reusita ca imagine in Europa! Aici japonezii nu au inteles cum trebuie sa arate o sinergie de produse cum vedem la VW cu marcile Skoda, Seat sau Audi care folosesc aceeleasi platforme, aceleasi motore si componente insa care au un design exterior si interior complet schimbat.
TEHNICA DE TOYOTA! NICI UN SEMN DE SUZUKI!
Sub capota se regaseste motorizarea cu 4 cilindri de 2.5 litri gasita pe milioane de masini Toyota, motor care functioneaza in ciclul Atkinson si care nu ofera decat o putere de 185 CP, putere mult prea mica pentru un propulsor de 2.499 cmc.
Acest motor devolta un cuplu de 227 Nm la 3 200 rpm, in timp ce un motor Dacia 1.5 BlueDCI are 260 Nm la 1.750 rpm!
Aici Toyota vine si spune ca mai are inca doua motoare electrice care duc puterea totala la 306 CP si care permit masinii sa atinga 100 de km/h in doar 6 secunde, insa noi stim cu totii ca nu este suficient.
Si acest lucru se observa cel mai bine cand masina ramane fara curent ( bateria mica de 18 kwh a fost “consumata”) si soferul se vede pus in situatia de a merge intr-un oras aglomerat cu o masina 4wd de doua tone si un motor aspirat cu doar 185 CP.
In modul recharge consumul poate sa depaseasca 13 litri in oras, iar daca chiar vrem sa mergem dinamic cu bateria pe Low Power atunci sistemul ofera totul insa creste consumul real chiar si la 18 litri pentru fiecare 100 de km in marile orase.
Fata de o KIA Sorento Hybrid PHEV sistemul PHEV al lui Suzuki/Toyota este penalizat pentru ca nu are o cutie automata clasica cu convertizor care sa preia din efortul depus de motor atunci cand este nevoie.
Transmisia CVT este nefericita pe toate masinile Toyota, si acest lucru este transmis cu brio si pe gama Suzuki Across 2.5 PHEV 2021.
Pur si simplu o depasire pe Valea Oltului aduce o explozie inutila de turatii a motorizarii pe benzina, in timp ce motoarele electrice fac toata treaba pentru a duce mastodontul de peste 2.4 tone incarcat de la o viteza de 80-130 km/h.
Acestia sunt principalii concurenti:
- Citroën C5 Aircross hybride 225 CP de la 39 950 €
- Ford Kuga 2.5 PHEV 225 CP de la 40 000 €
- Mitsubishi 2.4 PHEV 224 CP de la 39 490 €
- Opel Grandland X hybrid 225 CP de la 41 900 €
- Peugeot 3008 Hybrid 225 CP de la 45 100 €
- Peugeot 3008 Hybrid4 300 de la 50 600 €
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Tinand cont de aceste detalii putem spune ca noul Suzuki Across 2.5 PHEV 2021 este o gura de aer pentru marca Suzuki in Europa, insa pretul foarte mare de achizitie si performantele penalizate de cutia CVT Toyota stirbesc viitorul glorios al lui Across in Romania.
Pur si simplu este o masina prea scumpa pentru band-ul Suzuki considerat de multi unul low-cost printe japonezi! Asta ca tot nu se mai vinde in Romania Daihatsu!
PRO
Design mai interesant decat la RAV4
Sistem PHEV puternci si rafinat in oras
CONTRA
Pret prea mare de achizitie
Motor pe benzina extrem de slab
Consum mare in oras in modul recharge hybrid
Valoare mica de revanzare datorita imaginii de marca
Design interior 100% Toyota fara nici o schimbare
Transmisie 4WD cu modul Trail eficient
Lipsa capacitate de a incarca cu 100 kw