Una dintre masinile despre care presa auto centrala nu vorbeste, este noul Ssangyong Tivoli Grand, o masina SUV, care are un pret mai mic cu pana la 3.000 euro decat cel al noului Duster 3 2024.
Stim ca Tivoli nu mai este un model actual pentru ca fost lansat pe piata in anul 2015, insa pe o piata care continua sa scada calitatea produselor, vedem ca acest model inca reprezinta o solutie demna de luat in seama.
Si aici nu trebuie sa uitam a mentiona ca sub capota se gaseste un motor cu 4 cilindri de 162 CP, motor identic cu cel de la Korando sau Torres 2024.
DE CE TIVOLI IN 2024?
In primul rand, pentru ca stim ca masina celor de la KG Mobility poate merge 300.000 de km cu acest motor, insa si pentru ca la captiolul fiabilitate, gama Tivoli nu are probleme de care sa ne ferim.
Pur si simplu, este un produs ajuns la maturitate, care nu are probleme cu electronica vazute la japonezi si europeni, insa si pentru ca se comercializeaza cu un pret mai mic chiar si decat cel al unei banale Dacia Sandero Stepway cu dotari.
Pentru doar 18.550 euro cu TVA inclus pleci acasa cu un SUV de clasa mica superioara, care are o calitate de fabricatie buna, si care are si un nivel de echipare mai mult decat satisfacator.
O configuratie ideala este acest Tivoli Grand cu transmisia automata Aisin AT6, pretul final fara alte reduceri fiind de 20.150 euro, pret imbatabil daca nu uitam ca vorbim de un SUV spatios, cu peste 160 CP si cutie automata cu convertizor de cuplu.
CUM SE CONDUCE SI CARE ESTE CONCURENTA SA DIRECTA?
Noul Tivoli Grand facelift este un SUV cu o greutate de doar 1.3 tone la gol, si daca nu uitam ca are aceeasi motorizare cu modelele Korando si Torres, vedem ca Tivoli este cea mai dinamica masina a celor de la Ssangyong in 2024.
Reprizele sunt foarte bune, iar raspunsul motorului si al transmisiei sunt modificate fata de cel al versiunii inainte de facelift.
Pe un drum national, cu o viteza legala, noul Tivoli se conduce fara nici cea mai mica problema, singura zona unde chiar ne dam seama ca vorbim de cel mai ieftin Ssangyong din gama fiind pe autostrada, la viteze de peste 130 de km/h, cand antifonarea caroseriei nu este la nivelul celei de la Korando sau Torres.
Singura posibila problema este consumul mare de benzina, insa toti stim ca nici un producator de automobile din Coreea de Sud nu a construit masini economice pentru a concura cu cele europene.
Un model cum este cel din imagini, ajunge sa fie comercializat cu un pret de aproximativ 24.000 euro, pret pentru care Dacia Duster 3 1.2 TCe de 130 CP cu dotari echivalente se vinde cu peste 27.000 euro, model care din pacate are doar cutie manuala.
Cei care aleg de obicei un Tivoli Grand doresc un nivel de echipare de top, pentru ca acesta este de fapt un best-buy in comparatie cu tot ceea ce ofera concurenta, respectiv preturi reale de peste 30.000 euro.
Si daca esti fan Duster AWD, nu uita ca Tivoli este singura masina din segment care poate sa primeaca o transmisie integrala identica cu cea de la Korando, sistem 4×4 care are un pret extra de 1.600 euro si care poate sa fie cuplata si cu transmisia automata Aisin AT6.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul Ssangyong Tivoli Grand este o masina SUV entry-level in gama Ssangyong, adica un best-buy daca ne uitam la pretul sau real de 18.500 euro cu toate taxele incluse.
Tivoli Grand devine treptat o problema pentru Dacia, Renault, VW, Skoda, Stellantis si Ford pentru ca este printre putinele masini dotate cu transmisii automate cu convertizor de cuplu si motor cu 4 cilindri de peste 160 CP.
De fapt, daca ne uitam la concurenta din segmentul superior, vedem ca pentru 160 CP si cutie automata, europenii si japonezii cer in medie sume de peste 35.000 euro, chiar daca produsele lor nu se ridica la nivelul asteptarilor.
Aici vine Ssangyong si ofera o masina SUV corecta, puternica si rafinata in utilizare cu in pret cu toate dotarile incluse cu aproape 10.000 euro mai mic.
CUMPARA SSANGYONG CU REDUCEREA AUTOLATEST!
Echipa Autolatest recomanda achizitia de masini Ssangyong cu o reducere speciala din partea noastra, respectiv primesti O REVIZIE GRATUITA prin oferta Autolatest 2024.
CUMPARA NOUL SSANGYONG CU O REVIZIE GRATUITA PRIN AUTOLATEST
DACA VREI REDUCEREA AUTOLATEST SUNA AICI!
Tel:0791.396.666
PRO
Garantie motor si cutie 10 ani sau 150.000 de km
Calitatea buna a asamblarii
Motor pe benzina rafinat
Cutie de viteze Toyota Aisin cu convertizor de cuplu
Tivoli ramane printre ultimele modele SUV cu transmisie integrala
Valoare mare de revanzare pentru ca are garantia de 10 ani
CONTRA
Imagine de marca in Romania
Consum mare de benzina
Lipsa versiune GPL vanduta in Coreea de Sud
Rezervor prea mic de benzina-50 de litri
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 4 in linie G15DTF
Injectie: Benzina 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 1497 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 76 x 82,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 163/5000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 260/1500-4000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 50
Transmisie
Punte motoare: 4WD
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata AT6 convertizor de cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4480
Latime (mm): 1810
Inaltime (mm): 1646
Ampatament (mm): 2600
Portbagaj: 839-1662 litri
Greutate la gol kg: 1350
Jante 215/50 R18
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.2
Viteza maxima (km/h) –180
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 7.7
Pret
Pret lista cu TVA : 18.550 €
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Politica de confidentialitate – Protectia datelor cu caracter personal – GDPR
As dori sa primesc cât mai multe oferte ptr sangyang tivoli
0791396666
Stiam ca TIVOLI GRAND nu are decat tractiune fata. De cand au introdus 4WD ?