Masina din acest test drive este una cu adevarat importanta pentru Romania, pentru simplul fapt ca este noua generatie de modele SUV MG HS 2024.
Despre aceasta se cunosc putine detalii, insa putem spune, fara doar si poate, ca noul MG este cu adevarat un SUV care exceleaza la toate capitolele fata de concurenta sa directa.
CAROSERIE
Fata de vechiul HS testat de noi in urma cu cateva luni, putem spune ca acest HS II este o masina complet noua, pentru ca dispune de o platforma tehnica noua care este mult mai avansata din punct de vedere tehnologic, si acesta se vede foarte repede inca din primii km.
Noi am testat o masina de la unul dintre primii clienti din Romania, modelul avand la bord doar cateva sute de km, deci putem spune ca am testat in premiera pentru piata noastra, aceasta masina.
In comparatie cu vechiul HS, vedem ca SAIC a crescut in dimensiuni caroseria, insa si ca a crescut sesizabil calitatea de fabricatie, care oricum era una dintre cele mai bune din segment, fara ca europenii sa poata avea un raspuns pe masura cand ne uitam la raportul pret-performante-dotari.
De acum, noul HS este si mai bun pentru ca este asamblat si mai bine, plus ca are materiale la interior chiar superioare multor modele cu “imagine buna in Europa” care se vand cu 10-15.000 euro mai scumpe.
CALITATE MG Motor SAIC
Este greu de relatat faptul ca in Europa se vinde un SUV cu pret de Duster, care are calitati tehnice superioare si unui Austral si unui Tiguan, doua SUV-uri europene care, din pacate, nu prea mai au sanse in fata invaziei din China.
Acum, in aceste prime zile de toamna, am parcurs cateva sute de km la bordul noului MG HS 2024 si am constatat faptul ca aceasta masina este foarte bine construita, pentru ca are la interior materiale de top, are o calitate a asamblarii fara cusur, iar comportamentul sau rutier este asemantor cu cel al unui SUV european de peste 50.000 euro.
Se pare ca MG nu face rabat la solutii tehnice premium, pentru ca ofera pe aceasta masina 2WD, o punte spate multi-link extrem de buna, atat pe autostrada, cat si pe drumurile virajate, insa si multe echipamente premium, unde la modelele europene clientii trebuie sa scoata bani extra din buzunar.
CUM SE CONDUCE NOUL HS 2024?
Fata de precedenta generatie, putem spune ca intreaga caroserie este mult mai bine antifonata, iar trenul de rulare este mult mai confortabil pe denivelari.
Cutia de viteze DSG7 nu mai are delay-ul precedentei generatii atunci cand treci din D in P sau N, iar motorizarea are un raspuns real mult mai rapid pe orice plaja de turatie.
Pur si simplu, masina lui MG se conduce mult mai elegant decat in trecut si reprezinta o mare problema nu doar pentru o Dacia Duster 1.2 TCe cu 3 pistoane de 26.000 euro, cat si pentru un Renault Austral 1.33 TCe de 35.000 euro, un Ford Kuga 1.5 EcoBoost de 28.000 euro sau un VW Tiguan 1.5 TSI de 40.000 euro cu dotari echivalente.
DE CE RECOMANDAM MG HS IN 2024?
Pentru simplul fapt ca masina de fata are un pret de 27.300 euro TVA inclus, pret pentru care primesti un motor cu 4 cilindri turbo de 170 CP si distributie pe lant, plus o cutie 7DCT care este de fapt 7DSG-ul lui VAG fabricat de SAIC pentru VW si Audi.
Motorizarea turbo de 1.5 litri este de origine General Motors ( motorul 1.5 Turbo EcoTec de la ultima Insignia), adica un motor care nu a afisat probleme tehnice in ultimii 5 ani de exploatare.
Consumul real nu este cel mai mic din segment, insa este clar inferior unui Korando 1.5 Turbo 163 CP AT6 Aisin sau al unui 1.5 TSI DSG7 de la un Tiguan, cu pret de peste 35.000 euro.
Insa, daca vrei o masina SUV de 170 CP de ultima generatie cu 7 ani garantie sau 150.000 de km si cutie manuala, exista un HS de baza, care are nivelul de echipare Excite si care se vinde la Bucuresti cu un pret cu TVA de 25.600 euro, adica exact cat te costa un low-cost Duster 1.2 TCe cu 3 pistoane de 130 CP de la Dacia.
Si ca fapt divers, trebuie spus ca MG produce in-house, in China, atat motorizarea,caroseria completa, transmisia, electronica, cablajele cat si acumulatorul Varta 12V gasit sub capota, respectiv SAIC nu are probleme cu calitatea pieselor de la furnizori, cum vedem deja in Europa sau Japonia.
Singurele elemente cumparate de la furnizori externi fiind anvelopele premium Bridgestone Alenza, una dintre cele mai bune din lume in acest moment.
Si daca inca nu te-ai hotarat sa testezi si un HS in detrimentul unui Duster, nu uita ca MG HS are 5 stele de siguranta pe toate pietele la toate nivelurile de echipare.
PRO
Calitate de fabricatie
Motor rafinat si cutie eleganta in utilizare
Tren de rulare setat confortabil si pe denivelari
Spatiu interior foarte bun
Pret exceptional comparat cu intreaga concurenta
Valoare de revanzare cu garantia de 7 ani sau 150.000 de km
Anvelope japoneze premium Bridgestone
Sistem multimedia complet oferit standard
CONTRA
Imagine de marca
Consum relativ mare
Urmeaza sa apara MG ZS Hybrid cu pret apropiat
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Cod Motor 15E4E
Cilindree 1490 cmc
Putere maxima 170/5500 rpm
Ciuplu maxim 275 Nm/1700 rpm
Cutie automata cu dublu ambreiaj DSG7
Clasa emisii Euro 6E
Injectie directa de benzina
Accelertie 0-100km/h 9.0 s
Viteza maxima 195 km/h
Zgomot in mers 69dB
Consum mediu (WLTP) 7.6 l/100km
Capacitate portbagaj (L) 507-1.484
Capacitate rezervor (L) 55
Geutate la gol 1580kg
Dimesiuni caroserie LxlxI mm 4655/1890/1664
PRETURI Euro cu TVA
NOUL MG HS 1.5 T-GDi 6MT Excite 25.600
NOUL MG HS 1.5 T-GDi 6MT Exclusive 27.400
NOUL MG HS 1.5 T-GDi 7DCT Excite 27.300
NOUL MG HS 1.5 T-GDi 7DCT Exclusive 29.100
Mașina asta, ca si precedenta generație, chiar se poate numi mașina în adevăratul sens al cuvântului!
In timp ce unii constructori europeni, in momentul in care schimbă generațiile, cum face Dacia cu noul Duster, scad nivelul de calitate, MG creste nivelul de calitate.
Asta înseamnă evoluție!
Cat despre preț, acesta este unul absolut normal pentru omul de rând, nu este preț de dumping…
Constructorii europeni au preturi nerealiste, mult prea mari pentru ceea ce oferă!
Sa nu se mai mire europenii ca industria auto se duce in cap. In ziua de azi, pretul nu mai garanteaza calitatea, e doar o escrocherie….
Am închiriat de câteva ori chinezării d-astea. Cu toată calitatea lor crescută doar probleme am avut. Nu mai vorbim de consum. Sincer, prefer mașinile europene .
Masina din acest test drive este una cu adevarat importanta pentru Romania, pentru simplul fapt ca este noua generatie de modele SUV MG HS 2024.🤔😂😂😂
Cum poți sa apreciezi tu ca este peste mașinile europene, chiar și peste Duster, când vorbești de o masina noua pe piața care nu a fost testata în timp, stai sa vedem peste 3 ani, cât de bine au fost lucrate materialele ,cât de bine schimba cutia, vad ca deja tot tu spui ca la vechiul MG HS AVEA CEVA PROBLEME LA SCHIMBAREA VITEZELOR, masina pe care o onorai ca fiind perfecta și peste multe alte masini , nu este atât e perfecta și nu mai îmi spune atât ca asta are 4 cilindri, și altele 3, tot un motor turbo este , supraalimentat și dus în parametri maximi, fiabilitatea mașinii tine și de exploatarea corecta a acesteia
si nu uita 5 stele de siguranta si 7 ani garantie!
Dusterul este 4×4 la 25500, cu tracțiune fata este 22500, deci un compari bine preturile
Sunt curios de unde ați luat informațiile de mai sus deoarece din câte am citit acest motor nu este cel de GM ,într-adevăr au exista dar acesta este un motor complet nou și legat de cutie ,nu este dsg de la vw ci este cutie făcută de SAIC (firma mama )
CHINEZARIE !!! Mai bun Dusterul de N ori!
Germania isi muta divizia constructoare in China. Ups!
Net superior un MG oricaruia Duster oricât de nationalisti am fi. Forta de muncă mai ieftina conduce la un preț mai mic.
Oare ore fi atat de prosti chinezii sa fac mașini slab calitative ? Mai îndoiesc!