Aceasta se numeste acum Renault Megane Sedan si vine sa inlocuiasca in gama vechiul Renault Fluence, o masina extrem de bine primita de catre clientii din Romania.
Acum a venit timpul prezentarii celei mai rafinate versiuni a modelului Sedan de la Megane, respectiv versiunea de top cu motorizarea pe benzina TCe de 130 CP.
DESIGN
Despre gama Megane Sedan dezvoltata pe platforma comuna Renault-Mercedes, nu putem spune decat ca este o evolutie normala fata de precedentul Fluence, pentru ca spatiul interior este mai mare si calitatea de fabricatie este mult imbunatatita.
Inca din primele momente observam ca, pentru versiunea de top Intens, masina aceasta arata ca un mini Talisman, adica are un design elegant si multe dotari realmente premium.
La interior noul sistem R Link II cu tableta verticala este identic cu cel al lui Talisman, iar sistemul de AC automat functioneaza asemenea unuia gasit pe o masina premium.
Dotari precum tapiteria de piele de buna calitate sau farurile Bi LED cu functia AUTO sau scaunul soferului cu masaj, sunt detalii care promoveaza acest Megane Sedan intr-o clasa de sine statatoare daca ne uitam si la pretul de achiztie relativ mic, in contradictie cu cel al modelelor concurente.
MOTORIZARE 100% NISSAN SI CUTIE 100% GERMANA
Sub capota masinii de fata se ascunde motorul Nissan de 1.2 litri TCe, care ofera o putere maxima de 130 CP si peste 200 Nm, motor care este cuplat la o transmisie secventiala EDC.
Aceasta din urma, are acum 7 trepte si ofera un rafinament cel putin la nivelul unui DSG7, de la gama Volkswagen.
Pe sosea, masina se comporta extrem de rafinat, cutia tinand aproape tot timpul turatia in zona de 1.600 rpm, in marile orase de unde si un consum mediu de 8.8 litri chiar si intr-un Bucuresti extrem de aglomerat.
Cand iesim in afara, vedem ca la o viteza de croaziera de 130 km/h turatia nu depaseste 2.400 rpm, cifra optima pentru un motor de generatie noua cu injectie directa.
Chiar si cand viteza depaseste 180 de km/h, masina se comporta admirabil si cu un consum mediu extrem de mic.
Fanii mersului economic vor avea surpriza ca la o viteza medie de 90 km/h, masina aceasta sa afiseze un consum doar de 4.3 litri pentru fiecare 100 de km, adica o autonomie extrem de mare pentru o masina pe benzina cu transmisie automata.
Pentru cine vrea aceasta masina, trebuie spus ca Renault ofera si motorul nou 1.3 TCe de 140 CP, care are un filtru de particule si un cuplu motor de 240 Nm. Acest motor este identic cu cel gasit pe gama Mercedes Clasa A si Clasa C.
COMPORTAMENT RUTIER
La acest capitol vedem ca francezii au ales ca pentru gama Sedan a lui Megane, garda la sol sa fie mai mare, de unde si un comportament mai confortabil pe soselele din Romania.
Reversul medaliei, este ca suspensia este mai zgomotoasa pentru gama Sedan, daca este comparata cu un Megane Hatch sau Estate, detaliu putin agreat de cei care conduc o versiune produsa in Franta.
Pe sosele, la viteze mari, noul Megane Sedan se comporta admirabil, adica ofera un bun control chiar si cand atacam virajele cu o viteza superioara, insa nu trebuie uitat de faptul ca masina are o garda la sol mai mare si automat o stabilitate mai putin dinamica, decat cea a unui Megane Hatch.
MEGANE VS OCTAVIA VS ASTRA
Fanii Skoda sau Opel vor spune ca si acest Megane este tot un Renault, adica o masina de volum cu o valoare de revanzare mica, insa noi continuam a spune ca daca privim gama Megane din punct de vedere calitativ, aceasta este la nivelul unui VW Golf 7, adica peste gama Octavia sau Astra.
Aceasta reusita a celor de la Renault, se datoreaza auditului celor de la Mercedes Benz in uzinele francezilor, care a dus la schimbari drastice in cresterea calitatii de fabricatie si a calitatii percepute, in comparatie cu masinile de generatie veche Renault.
Acum, nu mai putem spune ca un Megane Sedan este inferior unei Skoda Octavia, pentru ca Skoda a redus costurile de productie pentru actuala generatie, adica a scazut calitatea multor materiale de la interior si acest lucru se vede clar cand vedem o masina Octavia III vs Octavia II.
De partea cealalta, Opel se prezinta cu un model Astra Sedan de generatie noua, care are multe elemente moderne de la Citroen si Peugeot, insa o platforma tehnica mai veche, realizata cu GM.
PRO
Imagine de marca
Motor Nissan rafinat si extrem de economic
Cutie secventiala Getrag Made in Germany
Calitate de fabricatie buna
Portbagaj imens
Roata de rezerva
Faruri Bi LED cu functia AUTO
Cel mai bun sistem de navigatie in segment
CONTRA
Pret relativ mare de achizitie
Valoare mica de revanzare
Tren de rulare nu foarte dinamic