Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test drive cu noul Renault Megane Olympiakoi Agones 2012

Mai exact primele jocuri olimpice s-au numit simplu Olympiakoi Agones si au avut loc in anul 776 i.Hr. in orasul Olympia. Acesta au fost tinute anual pana in anul 393 i.Hr. cand au fost desfiintate de imperiul roman.
Prima editie a Jocurilor Olimpice moderne a avut loc in anul 1896 in Grecia cand in total au participat participat 14 tări si 241 de sportivi care s-au întrecut în 43 de probe din 9 sporturi. 

Asadar Olimpiada este cea mai cunoscuta competitie a omenirii, iar cei de la Renault Romania au dorit ca acest eveniment memorabil care a avut loc la Londa sa benefecieze si de o masina la fel de cunoscuta.

Aceasta se numeste Renault Megane Olympic si este de fapt o editie speciala dedicata Jocurilor Olimpice unde sportivii din Romania au reusit sa castige foarte multe medalii la diferite probe.

Ce este de fapt un Megane Olympic 2012?

In mare parte daca ne uitam la componenta tehnica aceasta masina nu difera foarte mult de una de mare serie insa sa conduci o masina olimpica care a fost oferita si sportivilor este o onoare. Noul Megane Olympic este o compacta facelift 2012 care ofera clientului de la noi din tara un nivel de echipare complet.

De fapt standard masina vine echipata cu cele mai importante dotari pentru a creste gradul de confort oferit pasagerilor precum o instalatie de aer conditionat automata cu doua zone sau o suspensie sport.

La interior masinile olimpice din gama Megane vin echipate din fabrica cu o placuta metalica care te anunta ca esti la volanul unui editii speciale si mai ales ce numar are masina ta. Modelul de fata avea numarul 001 asa cum bine-i sta unui olimpic. Se pare ca numerele urmatoare au fost oferite sportivilor, insa cine suntem noi sa amintim acest detaliu.

Interior

Fata de un Megane de mare serie aceasta editie speciale are un interior usor modificat repectiv tapiteria este unica pentru Megane Olympic unde cusaturile sunt de culoare albastra asemenea centurilor de siguranta.

Plansa de bord are toate elemente posibile in echipare de fabrica respectiv instalatia de aer conditionat automata si un sistem de stabilitate ESP, senzori de parcare sau un sistem de navigatie Top Tom.

Confortul oferit de interiorul unui Megane atinge cote inalte si datorita faptului ca modelul de fata este de fapt un Megane facelift 2012 sau Collection 2012, fapt care aduce in premiera noi materiale mult mai placute la atingere. Calitativ plansa de bord este realizata din spuma poliuretanica care nu se prezinta cu nimic mai prejos decat cea a unui sa zicem VW Golf VI, Ford Focus sau Opel Astra 2012.

Motorizare

Un olimpic este un sportiv de performanta care trebuie sa demonstreze in fata lumii ca este cel mai bun la proba sa. Si acest Megane este o masina care merita o prima pozitie in clasa compacta din Europa deoarece este echipat cu cea mai economica motorizare din segment, respectiv cu un diesel 1.5 dCI.

Despre acest motor toata lumea vorbeste fie ca echipeaza un Logan sau un Nissan, insa toata lumea stie ca atunci cand vine vorba de economie de combustibil chiar si germanii trebuie sa ingenuncheze in fata lui dCI. Spunem aceasta deoarece o masina cu un rezervor de 60 litri este capabila sa atinga o autonomie de peste 1.100 de km fara prea mari probleme. 

Un avantaj al motorului diesel dCI de 110 CP este si noua cutie de viteze EDC care se comporta admirabil fie ca mergem pe autostrada fie ca utilizam masina in mediul urban.

Pur si simplu transmisia EDC se vede ca este realizata de germanii de la Getrag, aceeasi companie care realizeaza transmisiile manuale ale celor de la BMW.
Pe intreg parcursul nostru olimpic din Romania am reusit sa consumam doar 5.4 litri pentru fiecare 100 de km in conditiile utilizarii instalatiei de aer conditionat.

Concluzie

Renault este mandru sustinator al olimpicilor romani, iar noul Megane Olympic este o masina ajunsa la maturitare prin simplu fapt ca a primit un amplu facelift care a remediat problemele din trecut.

In plus fata de acestea noul Megane este echipat cu vechiul motor dCI de 110 CP care continua sa fie cel mai economic motor din acest segment din Europa. Cutia de viteze EDC este un concurent de seama al DSG-ului lui VW, si ofera la randul sau o si mai mare economie de combustibil in comparatie cu transmisia manuala cu 6 rapoarte.

PRO

Imagine de marca, calitate de fabricatie, motorizare diesel extrem de economica, cutie de viteze EDC foarte buna, pret relativ mic de achizitie, versiune olimpica foarte bine echipata, cea mai buna retea de service din Roamania

CONTRA

Masina ajunsa la jumatatea vietii, dotarile premium sunt optionale, tren de rulare zgomotos cand se trece peste denivelari, stabilitate relativa datorita lipsei puntii spate multi-link, valoare mica de revanzare

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente