Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Renault Koleos 2.0 dCi Intens 175 CP XTronic 2019

Numele sau este Koleos II,  masina care a fost testata de catre echipa Autolatest in 2012 AICI cand aveam, de fapt, prima generatie.


Acum, in anul 2019, testam in premiera ultima generatie de Koleos, care a primit cateva imbunatatiri pentru acest an, model care are una dintre cele mai mari caroserii din segmentul sau din Europa.

CARE SUNT CONCURENTII LUI KOLEOS?

Daca spui Koleos si te gandesti la precedenta generatie, vei spune fara prea mari probleme ca masina celor de la Renault se “bate” de la egal la egal cu un VW Tiguan, Peugeot 3008 sau cine stie ce Opel Grandland X, insa cand vorbim de Koleos II vorbim de fapt de o masina complet diferita fata de predecesorii sai.

Daca VW a dat nastere unor modele mai mici decat Tiguan pentrua castiga din clientii lui Captur sau 2008, francezii de la Renault au ales varianta in care aproape au dublat dimensiunile caroseriei pentru a da nastere unui full size SUV de ultima generatie.

Daca pui fata in fata un VW Tiguan sau un Peugeot 3008 cu acest Koleos, descoperi repede faptul ca Renault are o caroserie la fel de mare precum cea a unui VW Touareg sau BMW X5, detaliu greu de digerat la prima vedere.

Fiind construit in Coreea de Sud, noul Koleos 2019 se prezinta drept o masina foarte buna calitativ, in comparatie cu produsele VW sau Opel, iar spatiul sau interior este best in class fara discutii.

Koleos are aproape 4.7 metri lungine si un volum al portbagajului care poate ajunge la 2.030 litri, cand se rabateaza bancheta spate.

Un Tiguan are un portbagaj de maxim 1.650 litri, iar un Toureg un volum real de 1.800 litri.


Adica, Koleos-ul lui Renault are cel mai mare portbagaj din segment, chiar si cand este comparat cu modele SUV cu preturi de peste 80.000 euro, precum Touareg.

MOTORIZARE DIESEL DE 175 CP

Sub capota masinii se ascunde un motor diesel clasic pentru gama Renault, respectiv faimosul M9R care a fost lansat pe piata in anul 2006 si care a demonstrat ca ofera o fiabilitate in timp, chiar mai buna decat cea unui 2.0 TDI de la VW sau a unui diesel 2.1 CDI de la Mercedes.

Acum, versiunea de fata, are o putere maxima de 175 CP la o turatie de 3.750 rpm, adica avem, de fapt, un diesel clasic care nu prea iubeste turatiile de top, cum vedem la modelele concurente.

Acest motor ofera si un cuplu de 380 Nm incepand cu 2.000 rpm, adica exact pe plaja de turatie optima pentru un mers normal, atat in orase, cat si in regim de autostrada.

Un mare avantaj al motorizarii Renault este si aceela ca motorul de fata are o distrubutie pe lant, care nu necesita o inlocuire, iar din toamna vom vedea si un 2.0 BlueDCI de 200 CP, pentru gama Koleos si Talisman.

TRANSMISIE X TRONIC DE LA NISSAN

Motorizarea diesel de 175 CP este cuplata la o transmisie devenita deja clasica la Nissan, numelele sau fiind de X Tronic.

Aceasta este, de fapt, o cutie CVT cu 7 trepte prestabilite, care ofera in premiera si doua trepte clasice unei transmisii automate, pentru a permite o plecare de pe loc, complet diferita fata de cea a unei transmisii CVT clasice.


Pe scurt, vorbim de un comportament rutier, in oras, asemanator cu cel al unei transmisii automate clasice cu convertizor de cuplu, iar cand iesim in afara orasului, un randament extrem de bun, tipic unui CVT care ofera o turatie mica, indiferent de viteza de rulare.

Singura critica la acest capitol este o setare care nu permite masinii sa ruleze sub 2.000 rpm, atunci cand viteza este mai mica de 110 km/h. Adica, transmisia ramane in penultima treapta prestabilita, iar cand viteza creste de 120 km/h, atunci se activeaza si ultima, pentru a avea un consum cat mai mic de motorina.

PRO

Imagine de marca

Cutie X Tronic rafinata si eleganta in functionare

Transmisie comutabila 2WD, 4WD si LOCK

Confort general pentru pasageri

Cel mai mare volum al portbagajului

Consum relativ mic de motorina

Faruri Bi-LED standard pentru Intens

Masina construita in Coreea de Sud de catre Samsung Motors

 

 CONTRA

Valoare de revanzare

Nu exista nici o motorizare de peste 200 CP

Pret achizitie al versiunii de top

 


Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente