Spunem distante lungi pentru ca in general un crossover precum acest Captur a fost conceput sa mearga fara probleme in mediul urban, unde pozitia la volan mai inalta si garda la sol generoasa sunt ingrediente de baza.
Tinand cont de acest concept urban am decis sa mergem aproape 1000 de km cu noul Renault Captur sa vedem cum se comporta acesta pe distante mari.
CAPTUR DIESEL BATE RECORDUL DE CONSUM IN CLASA SA
In urma cu un an de zile testam noul Peuegot 2008 HDI, o masina dinamica si extrem de economica, insa cand ne-am urcat la bordul lui Captur 1.5 dCI de 90 CP termenul de autonomie sau range au devenit cu adevarat socante.
Spunem aceasta pentru ca masina de fata merge fara probleme cu doar 45 de litri peste 1.000 de km, iar daca optam pentru un condus economic in regim extraurban unde viteza medie este de 90 km/h aceasta autonomie are mari sanse sa creasca undeva la peste 1.200 de km.
Cu aceste cifre Renault vine si ofera atat in fata concurentei germane cat si in fata fratiorului sau Nissan Juke 1.5 dCI faptul ca noua clasa crossover compacta este dominata clar de francezi, iar cand vorbim de un consum cat mai mic motorizarea clasica 1.5 dCI arata din nou care este targetul tuturor in acest segment.
DESIGN
Asa cum este si normal noul Captur al celor de la Renault a reprezentat o masina care este de succes pentru simplu fapt ca vine sa ofere clientilor un look de SUV insa in realitate nu este vorba decat de un model crossover.
Adica masina nu vine echipata cu o tractiune integrala pentru simplu fapt ca nu este nevoi. Daca vrei sa mergi in mediul off road poti oricand sa optezi pentru un Renault Koleos sau de ce nu un model Dacia Duster, masini echipate cu o transmisie integrala suficient de performanta pentru incursiuni in afara soselei.
Conceptul Captur a celor de la Renault se adreseaza celor care merg foarte putin in mediul soft off-road de unde si garda la sol mai mare decat cea a unui Clio de mare serie.
COMPORTAMENT RUTIER
Pentru ca este construit pe baza tehnica a lui Clio IV trebuie sa spunem ca si acest Captur este o masina dinamica, o masina cu un comportament rutier exact si care nu are scapari imprevizibile atunci cand dorim sa mergem mai alert pe o sosea cu multe viraje.
In urma testului am putut trage concluzia ca trenul de rulare al lui Captur este chiar mai dinamic decat cel al unui Renault Megane de serie ( aici nu vorbim evident de un Megane RS).
CUTIE DE VITEZE
Renault asemenea francezilor de la PSA a decis sa echipeze aceasta masina cu o transmisie manuale cu doar 5 trepte, cifra care la prima vedere este prea mica insa care in realitate are mai multe avantaje decat dezavantaje.
Intr-o tara precum Romania cu doar 500 de km de autostrada transmisia cu 6 viteze este una total neadaptata, iar daca tinem cont de faptul ca terenul de joaca al lui Captul este orasul atunci sincronizarea mai lunga a celor 5 viteze este un mare avantaj.
In mersul pe autostrada noul Captur 1.5 dCI de 90 CP merge constant la 130 km/h cu o tuaatie de 2.500 rpm, cifra optima pentru un consum ideal cand vorbim de acest diesel dCI.
Daca mergem cu o viteza de croaziera de 140 km/h turatia creste pana undeva in zona de 2.800 rpm.
Consumul mediu in regim de autostrada este de 5.9 litri in modul ECO, iar cand mergem in zonele extraurbane constant cu o viteza de 90 km/h consumul scade pana undeva in zona de 3.5 litri.
PRO
Imagine de marca in Romania
Motor diesel puternic si extrem de economic
Masina de +1000 km cu doar 45 de litri
Spatiu interior mai mare decat intr-un Clio
Pret de achizitie best in class
Valoare buna de revanzare
Sistem de navigatie R-Link ieftin si eficient
CONTRA
Spatiu relativ mic pe bancheta din spate
Portbagaj usor accesibil insa prea mic
Versiunea de fata nu este o masina ieftina