Daca prima generatie era bazata tehnic pe un model Discovery, acum noul RR Sport este o masina complet noua care este mult mai apropiata de noul Range Rover.
De fapt noul Sport benefeciaza de o caroserie autoportanta complet realizata din aluminiu care este una modificata a noii generatii Range Rover.
TEHNICA
Daca luam cele doua generatii de RR Sport si le punem fata in fata nu putem sa nu obervam faptul ca noul are o greutate la gol de numai 2.1 tone in timp ce modelul precedent are o greutate care depaseste lejer granita a 2.5 tone.
In viata reala sa conduci o masina care cantareste la gol mai putin cu 400 de km reprezinta un avantaj sesizabil atunci cand vorbim de performante rutiere, consum de combustibil si de ce nu performante in mediul off road.
Noua caroserie autoportanta ofera o structura de rezistenta conform celor de la Land Rover la nivelul unui model cu sasiu separat, iar torsiunea sa este foarte mare.
MOTORIZARE SDV6
Sub capota noului RR Sport se ascunde ca si pana acum o motorizare diesel de baza cu 6 cilindri de trei litri.Motorul de fata are o putere maxima de 292 CP si dezvolta conform fisei tehnice un moment motor de 600 Nm incepand cu o turatie de 2.000 rpm.
Transmisia noii masini este una automata clasica cu 8 rapoarte realizata de specialistul german ZF.
La capitolul peformante noul Range Rover Sport este o masina mult mai capabila chiar si decat vechiul Range Rover Sport SDV8 de generatie precedenta pentru simplu fapt ca noul motor este mai puternic , iar greutate sa la gol este mult mai mica.
Viteza maxima este de 210 km/h iar repriza de la 0-100 de km/h este atinsa in doar 7.2 secunde.Consumul mediu de motorina pentru acest model este de 7.5 litri, cifra care este anuntat evident de catre cei de la Land Rover.
Garda la sol in modul off road este de 265 mm, cifra superioara unor modele precum Land Cruiser sau Mercedes Clasa G.