Prima generatie a fost sigurul motiv pentru care Porsche nu a vazut falimentul (gama 911 era invechita si foarte scumpa), jumatate din clientii de Porsche din anii 90 si 2000 cumparand pentru prima data un Boxter nu un 911 sau Cayenne.
Autolatest a testat in urma cu trei ani in premiera nationala in Andaluzia primul facelift al gamei Cayman S, moment cand am inteles cu adevarat ce inseamna un Porsche cu motorul central si o motorizare pe benzina boxer. Propulsorul de 3.5 litri si 320 CP a demonstrat ce inseamna sa ai cu adevarat performante de top si totodata un consum mediu de 6.4 litri pentru 100 de km.
Vezi test-ul cu modelul Cayman S 2008 AICI!
Boxer pe benzina vs diesel TDI
Daca spuneam boxer vs diesel in urma cu mai bine de 10 ani eram cu siguranta blamati ca injosim brand-ul Porsche si ca este o realmente blasfemie sa vorbim de un Porsche cu motor diesel. Din pacate vremea a trecut si Porsche ofera pe modelele Panamera si Cayenne un diesel care prinde foarte bine la clientii din Romania.
Ei bine acesti clienti nu stiu ce inseamna cu adevarat un Porsche iar masina din acest test drive se doreste sa fie un exemplu clar despre sportivitate consum mic si senzatii tari.
Istoria Boxster incep sa rivalizeze cu cea a lui 911
Prima data cand am condus un Porsche Boxster eram prin anul 2000 si aveam sub capota primei generatii de Boxter o motorizare de 2.5 litri si 204 CP. Motorul acela avea sa demonstreze cateva probleme tehnice care au fost remediate cand masina a crescut la cilindreea de 2.7 litri si 220 CP, insa cu siguranta nu am putut sa nu observam cum Porsche remedia pe ascuns problema de echilibru al vechiului 911, respectiv prin montarea motorul in partea centrala a corseriei in defavoare celei totul spate.
Comportamentul rutier al lui Boxter I era magnific atunci cand se depaseau toate limitele legale, echilibrul caroseriei si puternicul sistem de franare a facut ca o generatie de fani sa achizitioneze un Boxtser in defavoarea unui 911 mult mai scump.
Cea de-a doua generatie de Boxter lansata in anul 2005 avea o sportivitate mult mai calculata, mult mai rafinata fapt pentru care si mai multi clienti de 911 s-au departat de marele Porsche in favoarea lui Boxter. Lovitura de gratie data lui 911 a venit atunci cand Boxter s-a transformat in coupe-ul Cayman care continua sa fie una dintre cele mai sportive masini Porsche in ciuda faptului ca motoarele nu sunt atat de puternice precum cele de la fratiorul 911 2012.
Chiar si asa, noi ne-am simtit mult mai bine la volanul lui Cayman pe soselele din Romania, evident aici vorbim de un Cayman S PDK. Masina este echilibrata si ofera suficiente resurse pentru a te increde si mai mult in capacitatile tale de pilot amator. In aceasta situatie un Cayman te iarta daca gresesti in timp cu un 911 sare elegant de pe sosea in ciuda unui sistem de stabilitate performant.
Noua generatie de Boxter III este un roadster pur-sange care nu a uitat elementele care au facut ca prima generatie sa scoata din faliment marca Porsche. Este relativ usor, are un motor pe benzina boxer puternic si o transmisie PDK ajuna la ce de-a doua generatie care oferata atat sportivitate cat si o economie reala de benzina.
Consumul unui Boxster S 2012 este de 11 litri in mediu urban si doar de 6.5 litri atunci cand mergem elegant pe ale noastre periculoase drumuri europene.
Boxter vs Cayman
Multi ne-au adresat aceasta intrebare si de fiecare data am raspuns Cayman. De ce? Pentru ca este mult mai incitant sa conduci un coupe pur sange decat un roadster elegant in Romania.
Drumurile pline cu praf, semintele aruncate pe geamurile autobuzelor si de ce nu vizibilitatea prea mare a soferului in trafic sunt ingrediente care ne indreapta tot timpul spre un Cayman. In plus poti parca fara probleme un Cayman chiar si in Bucuresti fara frica de a gasi masin cu softtop-ul taiat dimineata cand cineva a vrut o mica parte audio din masina ta.
Din punct de vedere tehnic masinile primesc aceeleasi motorizari pe benzina si aceleasi transmisii manuale insa greutatea mai mica a lui Cayman recomanda masina pentru cei care doresc numai si numai performante.
Concluzii
Speram din tot sufletul ca cei de la Porsche sa nu echipeze vreodata gama Boxter/Cayman cu un motor diesel pentru ca atunci cu siguranta putem sa recomandam achizitie unui model concurent chiar si in varianta second hand.
Consumul mic de benzina al motorului boxer de 3.5 litri este cel mai bun din segment iar senzatiile oferite de un astfel de propulsor in zona de 7.000 rpm nu poate sa fie comparat niciodata cu senzatiile unui diesel la 4.500 rpm!
PRO
Motorul boxer de 315 CP este fenomenal, evacuarea de indruma tot timpul la apasarea acceleratiei chiar si atunci cand te duci la cumparaturi, consumul de benzina anihileza orice incercare de implementare a unui motor diesel galagios care mai si scoate fum, spatiu interior este best in class, cele doua portbagaje sunt incapatoare pentru cei doi pasageri
CONTRA
De fiecare data cand vorbim de un Porsche nu putem decat sa regretam faptul ca pentru orice dotare interesanta trebuie sa platesti foarte multi bani in plus, cutia de viteze PDK este eleganta insa nu se ridica la nivelul celei manuale, pretul de achizitie este prohibitiv atunci cand alegem si cateva optionale, retea mediocra de reprezentante Porsche in Romania.