Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP AT8 Aisin 2023, un fastback demn de toata admiratia

Una dintre cele mai putin cunoscut masini noi pe piata din Romania este, fara discutii, unul dintre cele mai intresante modele crossover lansate chiar in 2023.

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP S&S EAT8, autolatest, test drive, pret, eurial pantelimon, testeauto ,0-100, comsum, 1.2 puretech 130 cp, fastback

Este vorba de noul Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP S&S EAT8, o masina care face parte din noul segment fastback mediu, adica vorbim de o masina cu dimensiuni generoase, care trebuie sa reprezinte o solutie pentru cine nu doreste sa-si cumpere un 508.

DE CE UN FASTBACK IN DETRIMENTUL MODELELOR SUV?

In primul rand, pentru ca un fastback de clasa medie are un tren de rulare mult mai dinamic, si cand este vorba de a evita un obstacol la viteza, toate modelele SUV intampina probleme!

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP S&S EAT8, autolatest, test drive, pret, eurial pantelimon, testeauto ,0-100, comsum, 1.2 puretech 130 cp, fastback

Acesta este si motivul principal pentru care noul Peugeot 408 devine o masina extrem de interesanta pentru cei care vor sa renunte la modelele SUV putin dinamice si costisitoare la mentenanta.

Astfel, pozitia mai joasa a pasagerilor, stabilitatea reala in viraje si confortul general al trenului de rulare, sunt detalii demne de tinut cont atunci cand te gandesti sa-ti cumperi o masina diferita de un SUV.

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP S&S EAT8, autolatest, test drive, pret, eurial pantelimon, testeauto ,0-100, comsum, 1.2 puretech 130 cp, fastback

CAROSERIE SPATIOASA

La acest capitol trebuie sa mentionam faptul ca masina are o lungime de 4.687 mm, adica putin mai mica decat cea a noului BMW Seria 3 sau a unui Audi Q5 Sportback, adica vorbim de o masina cu dimensiuni generoase, imposibil de inteles cand te uiti la imagini pe internet.

O alta caracteristica demna de mentionat este latimea sa de 1.848 mm, care este mai mare decat cea a unui BMW sau Audi, detaliu care anunta un habitaclu cu o latime interioara best in class.

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP S&S EAT8, autolatest, test drive, pret, eurial pantelimon, testeauto ,0-100, comsum, 1.2 puretech 130 cp, fastback

Si aceste comparatii pot continua la nesfarsit, respectiv masina francezilor are dimensiuni demne de o berlina premium de clasa mare de acum doua generatii, in Europa.

Si in final, trebuie spus ca un fastback este mai generos cu familia, pentru ca are un portbagaj de peste 536 litri fata de media de 470 litri la BMW si Audi, dintr-un segment superior.

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP S&S EAT8, autolatest, test drive, pret, eurial pantelimon, testeauto ,0-100, comsum, 1.2 puretech 130 cp, fastback

MOTORIZARE MICA INSA DINAMICA!

Sub capota noului Peugeot 408, in versiunea de baza, se ascunde motorizarea cu 3 cilindri turbo 1.2 PureTech de 130 CP, motor care la prima vedere este slab, insa cand vorbim de “alianta” cu transmisia Aisin AT8, lucrurile se schimba.

Intr-un mers normal in oras, motorul de 130 CP este arhisuficient, insa surpriza cea mare a fost in regim de autostrada, unde masina merge lejer cu viteze medii peste limita legala, pentru ca transmisia are rapoarte cu demultiplicare optime.

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP S&S EAT8, autolatest, test drive, pret, eurial pantelimon, testeauto ,0-100, comsum, 1.2 puretech 130 cp, fastback

Astfel, la o viteza de 130 de km/h in ultima treapta a cutiei, turatia este plafonata undeva la 2.000 rpm, turatie unde motorul afiseaza un consum decent.

Singurele probleme ale lui 408 cu aceasta motorizare, sunt atunci cand vrei sa faci depasiri “din scurt” pe drumurile cu o singura banda pe sens, in zona 70-120 de km/h, insa daca esti un sofer profesionist, cei 130 CP nu ti se vor parea prea putini.

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP S&S EAT8, autolatest, test drive, pret, eurial pantelimon, testeauto ,0-100, comsum, 1.2 puretech 130 cp, fastback

Fanii Peugeot trebuie sa stie ca acest 408 urmeaza sa primeasca, peste cateva luni, motorul 1.2 PureTech Hybrid cu transmisie cu dublu ambreiaj realizata de Punch si care este deja disponibila pe noul 3008.

PRET DE SUV CU DOTARI DE MASINA PREMIUM

Este incredibil, insa Peugeot a reusit sa ofere un nivel de echipare standard de top pe orice model 408 cumparat, gama de baza Allure avand foarte putine lipsuri fata de cea de fata GT.

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP S&S EAT8, autolatest, test drive, pret, eurial pantelimon, testeauto ,0-100, comsum, 1.2 puretech 130 cp, fastback

Noul Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP AT8 Aisin 2023 se vinde cu TVA si Rabla cu un pret de 27.150 euro, pret foarte bun daca ne uitam la nivelul de echipare al masinii in versiunea Allure si imaginea de marca a lui 408 in comparatie cu orice SUV compact.

Consideram ca Stellantis a facut un pas important cu noua generatie 408, pentru ca vorbim de o masina cu dotari de top inca in standard si o calitate de fabricatie mult peste tot ceea ce ofera concurenta.

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP S&S EAT8, autolatest, test drive, pret, eurial pantelimon, testeauto ,0-100, comsum, 1.2 puretech 130 cp, fastback

Pur si simplu, noul 408 este un best-buy in versiunea de baza, pentru ca ofera foarte mult pentru doar 27.000 euro!

Cumpara masina de fata cu livrare pe loc la concesionarul Eurial Pantelimon.

eurial pantelimon

PRO

Design 100% fastback

Interior cu materiale de mai buna calitate decat la VW sau Renault

Motor de 1.2 litri PureTech de 130 CP cu performante decente

Cutie automata Aisin AT8 cu convertizor de cuplu

Volum al portbagajului mult peste oferta segmentului SUV

Pret de 27.150 euro TVA inclus cu toate dotarile importante standard

Dotari de masina premium precum jantele pe 20 inch, sistem audio Focal sau HUD

Optional motor 1.6 PHEV de 224 CP si baterie de 12.4 kwh

 

CONTRA

Motor putin recomandat pentru cei care cauta senzatii

Lipsa din oferta a motorizarii 1.6 PureTech de 180 CP doar pe benzina

Rezervor mic de benzina, doar 52 de litri

Valoare de revanzare

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP S&S EAT8, autolatest, test drive, pret, eurial pantelimon, testeauto ,0-100, comsum, 1.2 puretech 130 cp, fastback

FISA TEHNICA 

Motor Benzina

Numar de cilindri: 3 in linie turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 90,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 130/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min:  230/1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 52

Transmisie

Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata Convertizor 8 trepte

Dimensiuni

Lungime (mm): 4687
Latime (mm):  1848
Inaltime (mm): 1478
Ampatament (mm): 2787
Portbagaj: 536 l
Greutate la gol kg: 1367

Performante

0 – 100 km/h (s) – 10.4
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.0
Anvelope: 215/65R17

Pret
Pret lista cu TVA : 27.150 euro

Peugeot 408 1.2 PureTech 130 CP S&S EAT8, autolatest, test drive, pret, eurial pantelimon, testeauto ,0-100, comsum, 1.2 puretech 130 cp, fastback

 

Articole Interesante

Alte Stiri

8 COMMENTS

  1. Ce sa faci cu el? Are si garda la sol mica de doar 18cm, dai cu el de toate bordurile. In plus, varianta phev costa 50k dupa toate reducerile, un pret enorm

    • Garda la sol este chiar mai mare decat a multor model SUV….cat despre Pret lista cu TVA : 27.150 euro?!
      Lasa versiunea PHEV ca nu este de volum!
      Urmeaza in scurt timp 1.2 PureTech Hybrid cu noua transmisie electrificata cu un pret de aproximativ 28.000 euro.

  2. Eu am comandat modelul PHEV de 225 cp si mi-a ajuns acum o luna, am facut aprox 1600 km cu el si sunt foarte multumit. Autonomia electrica e de peste 50 km, suficienti pentru oras, plus ca masina e foarte confortabila, scaune AGR din piele cu 8 tipuri de masaj, e o adevarata placere sa o conduci. Cu bateria goala pe un traseu destul de dificil de aprox 400km am scos 4.7 l/100 km si masina plina. Garda la sol e ridicata aproape ca la un cross-over si nu ai probleme cu ea la borduri sau drum accidentat. Am avut inainte BMW seria 7 din 2012 si pot sa spun ca sunt foarte bucuros de alegerea facuta, de la o rabla la o masina noua si cu multa tehnologie.

  3. Daca pana acum ridicati Hyundai si Kia in slavi, acum ati cotit-o pe Peugeot.
    Hyundai & Kia merita laudele (mai ales pentru modelele fabricate in Asia), Peugeot nu prea.
    Daca si 1.2 130 CP e motor de pus pe un SUV (fie el si mic), inseamna ca eu cu 2,0 HDI pe 5008 (2021) sunt deja zeu.
    P.S. Am avut si Hyundai i40, luat de nou in 2013. Este net superior oricarui Peugeot de pe piata in 2024. Si Peugeotul este luat tot de nou.

  4. Care nu a condus o masina cu motorul respectiv, cu cutie automata 8 trepte, nu mai comentati din tribuna, e foarte ok motorul, consum decent, cutia este bijuterie, mai mult decat suficient pentru o tara cu infrastructura modesta si tot mai multi oameni cu probleme grave la softul din cap

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente