La interior, si acest 208 demonstreaza ca francezii ofera cea mai extravaganta plansa de bord din segmentul mic.
Volanul de mici dimensiuni, permite soferului sa-si aranjeze pozitia in mers, complet diferit fata de cea a unei masini concurente. Cei neavizati in conceptul i-cockpit, trebuie sa stie ca volanul se pozitioneaza cat mai jos pentru a avea in campul vizual toate instrumentele de bord.
Consola centrala este mult apropiata de cei din fata, pentru o ergonomie mult mai buna. Comenzile sistemului multimedia sunt facil de utilizat, insa comenzile sistemului de aer conditionat sunt oarecum mai dificil de comandat, pentru ca sunt amplasate prea jos si prea apropiate de schimbatorul de viteze.
Insa chiar si asa, interiorul lui 208 reprezinta fara doar si poate cel mai bun din clasa, nu pentru simplul fapt ca este revolutionar ( doar Peugeot aplica conceptul i-cockpit! ), ci pentru faptul ca ofera o pozitie la volan mult mai confortabila si de ce nu mult mai ergonomica.
Pe scurt, daca conduci un 208 sau chiar si un 308 pentru cateva mii de km, toate celelalte masini concurente urmeaza sa para extrem de demodate!
MOTORIZARE 1.6 BLUE HDI EURO6S
ub capota de mici dimensiuni a lui 208, avem o motorizare diesel de ultima generatie PSA.Este vorba de clasicul 1.6 HDI, care se gaseste in aceasta versiune Blue HDI cu AdBlue si un nou sistem de injectie mult mai eficient.In ciuda faptului ca nu avem de fata versiunea sa de top de 120 CP, motorul lui 208 dezvolta o putere de 100 CP, suficienta pentru un mers normal in marile orase extrem de aglomerate.
Marele avantaj al motorizarii de fata, este ca acesta vine echipata standard cu o noua transmisie manuala cu 5 trepte, in detrimentul cutiei cu 6 viteze pentru versiunea de 120 CP.In mod normal, pe soselele din Romania, o cutie cu doar 5 trepte este mult mai eficienta in comparatie cu una cu 6 rapoarte.
Sincronizarea mai lunga a vitezelor, ofera un plus de confort, atat in orase cat si in afara lor, unde este mult mai bine cand se efectueaza depasiri.Pur si simplu nu este nevoie de o retrogradare a cutiei la angajarea in depasire, insa nici de o treapta superioara intervenita in aceasta repriza.
Ultima treapta, este ideala pentru mersul pe autostrazi, unde turatia medie la o viteza de croaziera de 130 de km/h este exact in plaja optima de cuplu a motorului 1.6 Blue HDI.
Consumul mediu al lui BlueHDI cu AdBlue, este usor mai mare decat cel al versiunilor mai vechi HDI, insa chiar si asa propulsorul francezilor ramane unul dintre cele mai economice din lume.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Si de aceasta data, francezii ne arata ca ei sunt specialisti in realizarea de masini mici dedicate oraselor agomerate din Europa.Trenul de rulare este mult mai confortabil decat cel al unui Clio sau chiar al noii Fiesta, insa este si cel mai putin dinamic.
Tinand cont de toate aceste considerente, un Peugeot 208 cu aceasta motorizare permite soferului parcurgerea si unor distante mari in conditii optime.
Consumul relativ scazut din orase, anunta o autonomie mare, iar convietuirea cu masina este una deplina si pentru faptul ca habitaclul are plansa de bord i-cockpit.
PRO
Unul dintre cele mai vandute masini din Europa
Motorizare BlueHDI rafinata si eleganta
Cutie manuala foarte bine sincronizata cu motorizarea
Cel mai bun interior din clasa ( i-cockpit)
Calitate buna de fabricatieOptional o cutie automata clasica Aisin
Optional motorul pe benzina 1.2 e-THP cel mai bun din clasa sa
CONTRA
Valoare de revanzare pentru versiunile de top
Model cu ceva vechime pe piataPret relativ mare de achizitie
Toate dotarile interesante sunt optionale
Antifonare medie a habitaclului