Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155 CP cutie automata EAT8 2020

Daca in urma cu sase ani, echipa Autolatest testa primul model crossover Peugeot 2008 1.2 VTI si spuneam ca masina celor de la PSA este mult mai buna calitativ decat modelul Renault Captur I, acum a venit timpul sa testam cea de-a doua generatie de modele 2008 II.

DESIGN

In primul rand, cand vorbim de noul 2008, vorbim, de fapt, de o masina care exceleaza la toate capitolele, pentru ca PSA a ales sa nu faca rabat la calitatie si tehnologie, respectiv noul 2008 are cele mai bune motoare, cea mai buna calitate de fabricatie si tehnologia cea mai avansata din segment.

Tinand cont de aceste detalii noul 2008 2020 devine o mare problema pentru intreaga gama VW T-Roc/T-Cross/Skoda/Seat, insa si noul Renault Captur II lansat tot in aceeasi perioada.


Pur si simplu, optica lui 2008 este un succes, pentru ca masina aceasta are un look premium, de care concurentii sai directi nu au cum sa se mandreasca. Din orice punct privim aceasta masina, observam ca PSA a dat nastere celui mai bun crossover din segmentul sau, atat la exerior cat si la interior.

Si cel mai bine se observa cand testezi in aceeasi zi un Captur II, T-Roc si acest 2008, masina celor de la PSA fiind cu o clasa peste produsele concurentei.

TEST CU CEL MAI BUN 2008 IN 2020!


Spunem asta pentru ca masina de fata este varianta de top a lui 2008, adica vorbim de modelul cu cel mai bun motor si cel mai inalt nivel de echipare. Gama GT are sub capota un motor Puretech de 1.2 litri care ofera din start o putere maxima de 155 CP si 240 Nm, insa marele avantaj al lui 2008, in fata unui Captur sau al unui T-Roc, este ca Peugeot este singurul care are o transmisie automata premium.



 

Adica, in timp ce Renault si VW au doar transmisii secventiale cu dublu ambreiaj care reprezinta doar o solutie entry-level, cei de la PSA au ales sa monteze o cutie automata clasica cu convertizor, produsa de catre japonezii de la Aisin.


Pe scurt, vorbim de o cutie de viteze premium, care se mai regaseste si pe modele BMW, Mini sau Lexus, in timp ce concurenta lui 2008 nu ofera decat cutii secventiale, care nu au un nivel de rafinament asemenea unei transmisii premium.

CUM DIFERENTIEM UN GT DE ALTE VERSIUNI?

In primul rand vorbim de o masina GT , adica nu una care a primit un Pachet GT sau GT line, respectiv masina are de serie foarte multe echipamente si beneficiaza de o suspensie si un sistem de franare mult imbunatatite.

La interior, un model 2008 GT aduce standard tapiteria mixta Alcantara /Mi Tep + scaune incalzite GT, faruri FULL LED + comutare automata la faza de drum, sistemul de Navigatie + ecran 10″ + Mirror Screen + DAB, faruri cu aprindere automata + stergatoare parbriz automate si pachetul complet Regulator + limitator viteza + Detector semne limita viteza si alerta depasire viteza+Alerta risc coliziune + Frana automata diurna AEBS2 Camera + Alerta activamentinere banda de mers + Detector oboseala.

Singurele dotari optionale fiind vopseaua metalizata speciala si un sistem de parcare automat.

CUM SE COMPORTA UN 2008 EAT8 vs concurentra cu transmisii secventiale?


Inca din primii km observam faptul ca acest motor chiar are 155 CP si poate duce masina la 100 de km/h in doar 8.5 secunde, iar acest lucru se datoreaza si cutiei EAT8.

Aceasta are un convertizor de cuplu care ofera un rafinament de top in utilizare, atat in mediul urban cat si pe autostrada, iar comparatia cu o cutie secventiala nu prea are rost, pentru ca acestea sunt solutii tehice low-cost cand sunt comparate cu transmisii clasice automate.

Pe autostrada, vedem cum cutia celor de la Aisin permite rularea cu viteze mari in treapta a 8-a, fara a avea o turatie mare si fara un consum excesiv de benzina.

All around, noul 2008 castiga detasat in fata concurentei, pentru ca are cel mai fiabil motor cu 3 cilindri pe benzina din segmentul sau si are si singura cutie automata premium, in comparatie cu modelele concurente.

Adica, PSA nu a facut rabat de la calitate si a realizat un crossover cu reale pretentii premium, care merge foarte bine si va avea cu siguranta o rata a fiabilitatii in timp mult peste media segmentului.

CONCLUZII


Noul Peugeot 2008 GT se prezinta drept o masina cu un design atipic, un design extrem de atragator si care are o tehnica la bord demna de o masina premium. In afara de aceasta, interiorul iCockpit II este si mai avansat tehnologic pentru ca a ajuns deja 3D, in timp ce concurenta inca se chinuie sa ofere optional un LCD banal, contra cost.

Tinand cont de toate aceste detalii, putem spune ca noul 2008 GT este o masina mai buna decat un Renault Captur II sau un VW T-Roc 2020, lucru important de mentionat intr-un segment crossover, care conteaza din ce in ce mai mult in Europa.

Un Peugeot 2008 place sau displace inca din primele momente, cei care prefera masinile germane vor aprecia mai degraba un Opel/VW, insa cei care vor sa conduca cel mai spectaculos crossover ( evident dupa DS3) al momentului vor alege tot timpul un 2008.


PRO

Imagine de marca

Motor Puterech de 155 CP puternic si rafinat

Cea mai buna cutie din segment ( Aisin EAT8)

Dinamica a trenului de rulare GT

Calitate de fabricatie peste VW T-Roc si Skoda Kamiq

Valoare de revanzare buna cel putin al versiunii GT

 

CONTRA

Tren de rulare setat mult prea dinamic pentru soselele din Romania (215/55 R18)

Pret relativ mare de achizitie

Rezervor mult prea mic de benzina

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente