Una dintre cele mai putin promovate masini crossover pe piata auto din Romania, este una dintre cele mai de succes modele Opel din ultimii 10 ani, pe piata din Europa.
Toti stim cum arata Crossland, insa majoritatea dintre clientii din Romania aleg modelele low-cost precum Dacia Sandero Stepway, fara a tine cont de faptul ca aceasta masina a celor de la Opel, este ultima creatie a lui GM in Europa.
De fapt, Opel Crossland este prima masina realizata de PSA impreuna cu GM pe baza tehnica EMP2 (Efficient Modular Platform), adica aceeasi platforma cu cea a unui Peugeot 2008 sau Citroen C3 Aircross.
DE CE CROSSLAND INCA CONTEAZA IN 2024?
Pentru simplul fapt ca aceasta masina este IEFTINA, adica inca mai poate sa fie cumparata in Romania cu un pret de aproximativ 15.000 euro cu TVA si Rabla incluse, adica exact pretul de Sandero Stepway cu dotari de top, insa mai mic decat cel al unui Duster 2024 entry-level, care se vinde incepand cu 19.000 euro.
Efectiv cei de la Opel ofera un crossver modern, cu o caroserie cu dimensiuni de Duster 3, la un pret de automobil de clasa mica.
Fanii Dacia vor spune ca masinile romanesti sunt mai moderne, pentru ca au aparut pe piata dupa anul 2020, iar Crossland este un produs lansat in anul 2017, insa sunt multi soferi din Europa care inca regreta masinile de generatie veche, care aveau mult mai putine probleme tehnice fata de cele concepute dupa Pandemia din 2020!
Tehnic, Opel Crossland a dovedit ca este un crossover fiabil, in versiunile cu motorizari 1.6 BlueHDI, aceste exemplare afisand deja peste 300.000 de km fara probleme tehnice, lucru care nu poate sa fie spus pentru masinile Dacia fabricate dupa anul 2020.
CROSSLAND PRIMESTE NOUL MOTOR 1.2 PURETECH CU DISTRIBUTIE PE LANT
Una dintre cele mai criticate motorizari Stellantis a fost motorul 1.2 PureTech, cu celebra sa distributie pe curea in ulei, insa acum producatorul a ales sa modifice complet aceasta motorizare prin implementarea unui sistem Stop&Start pe 48V si o distributie pe lant, care nu mai necesita inlocuirea periodica.
Pe hartie, noul motor are o putere maxima de 110 CP si 205 Nm, insa sistemul 48V cu pornirea pe curea, face ca eficienta propulsorului sa fie mult mai mare decat cea a vechilor 1.2 de 100 sau 130 CP.
In oras, in cel mai aglomerat trafic, motorul poate sta oprit cateva minute, chiar daca temperatura exterioara este scazuta, iar pornirea de pe loc se face electric, adica masina lui Opel este atat de avansata tehnologic, incat motorul 1.0 TCe de 90 CP a lui Dacia pare un motor din anii 2000.
COMPORTAMENT RUTIER
Asa cum era de asteptat, caroseria lui Crossland are o garda la sol mare si permite masinii sa “escaladeze” fara probleme bordurile din orase sau chiar si denivelarile unui drum forestier.
Adica, Crossland este un crossover in adevaratul sens al cuvantului, masina lui Opel fiind o solutie optima, atat pentru oras, cat si pentru o excursie in fara asfaltului.
Motorul de 110 CP are o resursa de putere foarte buna, iar transmisia manuala cu 6 trepte, este tipica unei masini germane, adica exacta si foarte bine sincronizata chiar si la viteze mari pe autostrada.
La capitolul consum de benzina real, noi am reusit sa afisam o medie de 7 litri in Bucuresti, iar cand iesim in afara sa in regim extraurban, consumul a fost stabilizat undeva in jur de 5 litri la 100 de km.
O surpriza placuta a fost comportamentul rutier al masinii la viteze de peste 130 de km/h, unde sincronizarea ultimului raport al transmisiei, permite un parcurs optim pe autobahn chiar si la viteze de peste 150 de km/h, zona unde motoarele Dacia-Renault 1.0 TCe sufera la capitolul putere.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Toti stim ca modelul Crossland este o masina cu o varsta pe piata din Europa, insa modificarile aduse motorului PureTech si pretul de achizitie extrem de interesant, fac ca aceasta masina sa fie una cu adevarat dezirabila pentru o familie care cauta un crossover versatil care nu este o Dacie.
Sfatul nostru este sa mergi sa faci un test drive pentru a intelege cum se comporta noua motorizare si care sunt diferentele dintre un Opel si o Dacia, mai ales ca acum ambele au acelasi pret de achizitie!
Cumpara masina cu livrare pe loc la concesionarul Eurial Pantelimon.
PRO
Motor 1.2 PureTech cu distributie pe lant
Motor cu Stop&Start pe curea si sistem 48V
Calitate de fabricatie/asamblare
Consum real de benzina mult redus
Transmisie manuala Opel exacta
Valoare de revanzare
Pret de achizitie mai mic decat al unei Dacia Sandero Stepway
CONTRA
Lipsa versiune Hybrid 136 CP si cutie e-DCS6
Lipsa sistem multimedia cu un display mai mare
Cutie automata Aisin AT6 doar pentru versiunea de 130 CP
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 3 cilindri Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 90,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 110/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 205/1500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 45
Transmisie
Punte motoare: 4×2
Cutie de viteze / nr. trepte: 6 Manuala
Dimensiuni
Lungime (mm): 4217
Latime (mm): 1825
Inaltime (mm): 1605
Ampatament (mm): 2604
Portbagaj: 400 l
Greutate la gol kg: 1154
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.9
Viteza maxima (km/h) –190
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 6.1
Anvelope: 195/60R16
O masina extraordinara