Una dintre cele mai surprinzatoare aparitii in segmentul compact din Europa, vine din partea celor de la Opel si reprezinta, fara doar si poate, una dintre cele mai bune masini din segment.
Inca de la aparitia primelor imagini oficiale cu Astra L si pana in prezent, toti fanii Opel au spus echivoc ca aceasta generatie de Astra are un design foarte bine realizat din toate punctele de vedere.
Acelasi look este gasit la interior, unde calitatea de fabricatie este superioara fata de ceea ce gasim la VW Golf 8 sau Renault Megane.
DESIGN CU LINII OPTICE DE KADETT SI ASTRA H
Opel a reusit ca aceasta noua generatie de Astra L sa transpuna in cerintele prezentului atat linia optica gasita in dreptul portierelor spate de la Kadett, cat si design-ul sobru la interior gasit in urma cu cateva generatii la Astra H.
Efectiv, daca esti fan Opel, nu vei avea nici o problema sa nu recunosti aceasta masina in trafic, iar optica versiunii de top, care se numese Ultimate, intoarce capetele tuturor celor care conduc o masina compacta de ultima generatie.
Pe scurt, putem spune ca Astra L este o reusita din acest punct de vedere, iar esecul generatiilor I si J urmeaza sa fie uitat.
INTERIOR
Toata lumea stie ca Opel a fost cumparat de PSA, care face parte din grupul Stellanis, insa nimeni nu se astepta ca interiorul masinii sa fie atat de diferit fata de cel al unui Peugeot 308 recent lansat in Europa.
De fapt, Astra L este o masina inrudita tehnic cu 308, insa germanii au ales sa modifice interiorul sau atat de mult, incat ne aduce aminte de Astra H in cel mai mic detaliu, cum vedem ca sunt aeratoarele.
Cele doua display-uri de mari dimensiuni sunt integrate in plansa de bord, mult mai fericit decat la un Golf 8 sau la un Hyundai i30, iar calitatea materialelor primind din partea noastra note maxime.
Si acest lucru este perfect normal daca tinem cont ca preturile masinilor noi au crescut, insa multi constructori au scazut calitatea materialelor pentru a avea un profit cat mai mare.
ASTRA SE VINDE FARA PROBLEME SI CU MOTOR DIESEL IN 2022!
De fapt, aceasta este o stire de presa, pentru simplul fapt ca in acest segment europenii nu prea mai au posibilitatea sa-si cumpere masini diesel.
Opel spune DA motorului diesel si echipeaza noul L cu un clasic 1.5 BlueHDI de 130 CP si 300 Nm, motor cu 4 cilindri rafinat si extrem de economic, indiferent de plaja de turatie.
O alta vedeta a celor de la Stellantis este cutia automata cu 8 trepte Aisin, care are convertizor de cuplu si ofera un rafinament in utilizare, asemanator cu cel al modelelor premium BMW si Volvo care utilizeaza aceeasi transmisie.
Intr-un oras aglomerat cum este Capitala Romaniei, avem un consum mediu de 7.5 litri la 100 de km fara mers economic, iar cand iesim in afara sa, computerul de bord ne arata chiar si 3.5 litri!
Adica, cu cei 52 de litri de motorina poti parcurge fara probleme peste 1.000 de km, fara o realimenate.
Aceasta este o performanta imposibil de atins de orice model Hybrid, PHSV sau Electric in 2022!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul Astra L este o masina mult asteptata de catre fanii Opel, pentru ca are un design reusit, un interior calitativ peste ceea ce gasesti la Golf 8, i30 sau Renault Megane, iar gama de motorizari este realmente completa.
Sa cumperi o compacta diesel, in anul 2022, este o adevarata realizare din partea celor de la Opel, iar pentru fanii modelelor ECO ramane in oferta si un PHEV de 225 CP mai mult decat suficient.
Sistemul multimedia este, fara discutii, unul dintre cele mai bune de pe piata, iar trenul de rulare este setat excelent pentru aproape toate suprafetele, in concluzie vorbim de o compacta care surclaseaza Golf-ul 8 la toate capitolele!
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie peste Golf 8
Motor diesel in plina era a electrificarii fortate
Consum real de motorina foarte mic
Cutie Aisin AT8 extrem de rafinata
Nivel de echipare Ultimate complet
Superior unui Golf 8, Hyundai i30 sau Renault Megane
Scaune AGR best in class
Varianta de baza cu pret mic de 22.000 euro TVA inclus
CONTRA
Pret mare de vanzare al versiunii Ultimate
Vizibilitate in spate
Versiune GS Line mai ieftina cu 4.400 euro
Culoarea gratis este doar cea galbena?!
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: L4 Diesel
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1498 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 85,0 mm x 88,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 130 / 3750
Cuplu maxim Nm – rot/min: 300 / 1750
Carburant: Diesel
Rezervor litri: 52
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Convertizor cuplu 8 trepte Aisin
Dimensiuni
Lungime (mm): 4374
Latime (mm): 1860
Inaltime (mm): 1441
Ampatament (mm): 2675
Portbagaj: 422-1339 l
Greutate la gol kg: 1438
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.6
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 4.6
Pret
Pret lista cu TVA Ultimate: 32.745 €