Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test drive cu noul Nissan Qashqai 1.6 DIG-T 163CP 2016 in echipare Tekna

Daca in anii 90 Nissan avea in gama modele 4×4 cu reale capacitati off road precum Patrol GR, Terrano II sau Pathfinder, acum japonezii au inteles ca nu doar Toyota trebuie sa fie numeber 1 cand vine vorba de segmentul SUV.


Drept urmare a urmat un model Qashqai I care a fost extrem de bine primit in Europa datoria motorizarii diesel 2.0 dCI a celor de la Renault si fratiorul sau mai mic Juke care este un SUV de lifestyle.

In anul 2015 Nissan a prezentat o noua generatie de modele SUV Qashqai testat de echipa Autolatest AICI in versiunea de echipare de top cu motorizare diesel 1.6 dCI de 130.

EVOLUTIA FERICITA A UNEI MASINI DE TOP

Pentru a ramane in preferintele clientilor si gama de motorizari pe benzina a fost marita, acum masina din acest test drive fiind echipat cu motorizarea pe benzina de origine Nissan de 1.6 litri supraalimentata.

Acest motor vine sa intregeasca gama care deja este reprezentata de motorizarea 1.2 DIG-T care ofera o putere maxima de 115 CP si 190 Nm.

Acum motorizarea 1.6 DIG-T ofera pe langa o putere maxima mai mare care se situeaza la un nivel de 163 CP si 240 Nm, si un rafinament superior.

CUM SE COMPORTA 1.6 DIG-T vs 1.2 TCE de 130 CP

Toti fanii Renault vor spune inca din primele momente ca motorizarea 1.2 TCe de 130 CP a lui Kadjar este suficienta cand este comparata cu acest DIG-T de 163 CP, insa indiferent de comparatie trebuie spus faptul ca motorul Nissan de fata este mult mai performant chiar si in aceasta versiune de baza.

Mai taziu noul Qashqai va avea si op versiune Nismo, iar motorizare 1.6 DIG-T este capabila acum sa ofere o putere maxima de 218 CP si 280 Nm.


Resursele motorizarii de fata sunt mult mai bune in comparatie cu cele ale unui 1.2 TCe, motor care de altfel este tot un propulsor 100% produs de catre Nissan.

Transmisia manuala cu 6 trepte este etajata corect pentru a avea performant bune cand se conduce in limitele legale, insa aceasta este suficient de bine gandita chiar si cand turatie depaseste 6.000 rpm.

Pe scurt cu noul Qashqai poti merge intr-un mod sportiv in treapta III cu o viteza maxima de 150 km/h, performanta de top daca ne gandim totusi ca masina de fata are o greutate la gol destul de mare.

CUM STA NISSAN 1.6 DIG-T LA CAPITOLUL CONSUM DE BENZINA?


Aici Renault Kadjar 1.2 TCe este suveran pentru ca motorizarea mai mica gasita pe gama celor de la Renault rivalizeaza cu propulsorul e-THP de 130 al celor de la Peugeot care este regele consumului de benzina din clasa sa.

Chiar si asa, putem spune ca Nissan face o figura buna cu acest Qashqai de 163 CP pentru ca motorul are o echipare Stop & Start extrem de eficienta care poate duce consumul real de benzina intr-un Bucuresti aglomerat pana la un nivel de 8.5-9 litri de benzina.

Daca iesim in mediul extraurban trebuie sa ne asteptam la o medie reala de 5.5-6 litri pentru fiecare 100 de km, asta doar daca mergem linistit. Daca vrem un stil sportiv trebuie sa ne luam gandul de la o economie de combustibil, situatie identica cu cea a lui Juke 1.6 DOG-T de 190 CP testat AICI!.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Inca din primii km am putut vedea faptul ca Nissan a realizat un produs care are mari sanse a concura chiar si masinile premium. 


Nivelul de echipare Tekna ne aduce un sistem multimedia de ultima generatie, cele mai avansate sisteme de siguranta activa si nu in ultimul rand dotari de top precum cel mai mare sunroof din clasa sa si o cromatica interesanta a interiorului unde tapiteria Alcantara deschisa contrasteaza cu plafonul negru.

Pe scurt masina aceasta echipata cu acest motor este extrem de rafinata si de ce nu sportiva pentru ca motorizarea de 163 CP rivalizeaza fara probleme cu orice diesel de doi litri si 190 CP.

 


PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie

Pret de achizitie in comparatie cu oferta germanilor

Motor 1.6 DIG-T rafinat si puternic

Valoare mare de revanzare

 

CONTRA

Modelul inca nu are o transmisie integrala

Lipsa punte spate multi-link

Lipsa transmisie automata CVT sau secventiala EDC

Nivel de echipare Tekna relativ scump 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente