Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Mitsubishi ASX Diamond Edition 1.8 DI-D ClearTec 2012

Spunem atipice deoarece cand conduci un Mitsubishi realizezi inca din primii km ca proiectantul masinii a luat in calcul atat componenta optica cat si cea ergonomica.

La interiorul unui Mitsunibishi modern pozitia la volan este extrem de bine gandita, iar comenzile sunt extrem de facil de utilizat. Aici nu o sa gasesti niciodata ceva complicat  precum sunt consolele centrale de la multi constructori de automobile din Europa.

Instalatia de aer conditionat este automata insa dispune de comutatoarele rotative clasice care prezinta un grad ridicat de utilizare. Asemenea lor sunt si celelalte sisteme al emasinii care sunt usor de citit indifierent daca masina este stationara sau in miscare.

TEST CU REVOLUTIONARUL ASX

Spunem revolutionar modelului Mitsubishi ASX deoarece acest SUV compact este in acest moment unul dintre cele mai bune de pe piata in segmentul mediu superior. Acesti lucru face din acest ASX 2012 un concurent de seama atat pentru modelele Renault Koleos, VW Tiguan sau Toyota RAV4, cat si pentru cele considerate premiul precum Mercedes GLK, BMW X1 sau Audi Q3.

De vina pentru aceasta reusita a celor de la Mitsubishi este atat componenta optica care aduce clientului o masina extrem de dinamica cat si interiorul sau cu materiale de o calitate foarte buna.

INTERIOR

Daca ne aducem aminte de faptul ca principalii concurenti pentru acest ASX sunt VW-ul Tiguan si Toyota RAV4 putem spune fara probleme ca masina din acest test drive exceleaza la capitolul calitate de fabricatie.

Materialele alese de inginerii japonezi fac din acest ASX in echiparea Diamiond Edition un automobil premium cu reale sanse de a concura fara probleme brand-urile premiul BMW, Audi sau chiar si Mercedes Benz.

CE INSEAMNA DIAMOND EDITION 2012?

Ei bine nu multa lume stie insa echipamentele de top ale masinii din acest test drive sunt montate in premiera in Romania. Da este curios, insa tapiteria de piele de foarte buna calitate, masajul in scaune sau instalatia audio de top sunt realizate exclusiv pentru piata din Romania.

Asadar, daca vrei scaune cu masaj, scaune imbracate in piele si cu sistem de incalzire plus o instalatie audio cu sistem de navigatie Clarion trebuie sa achizionezi versiunea Dimond Edition.

MOTORIZARE 1.8 DI-D ClearTec 

Sub capota noului ASX Diamond Edition se ascunde un motor diesel de 1.8 litri care este dezvoltat special de catre Mitsubishi pentru a concura de la egal la egal motoarele diesel clasice din Europa precum TDI, dCI sau chiar si CDI.

Cilindreea relativ mica nu reprezinta un impediment pentru acest agregat in dezvoltarea unei puteri maxime de 150 CP si 300 de Nm. De fapt in viata de zi cu zi acest propulsor este extrem de elegant chiar si cand se conduce in mediul urban bucurestean cu primele rapoarte ale cutieie de viteze.

Aceasta din urma este foarte bine sincronizata cu plaja de putere a motorului de fata, oferind atat un comportament rutier vioi cat si o economie reala de combustibil cand se opteaza pentru un condus calm.

In ciuda unei greutati la gol relativ mare a noului ASX motorul de 1.8 litri se comporta elegant fiind clar in categoria concurentilor 2.0 TDI de la Volkswagen si 2.0 dCI de la Renault.

CONCURENTA

Ei bine daca este sa vorbim despre concurenta noul Mitsubishi ASX are drept competitori modelele Volkswagen Tiguan, Renault Koleos, Toyota RAV4 si chiar gama Opel Antara si Chevrolet Captiva. In fata acestor modele noului ASX este un model oarecum atipic datorita faptului ca pe langa Mitsubishi doar cei de la Toyota au o istorie bogata in realizarea de masina off road.

Sa spui ca Mitsubishi nu are know-how in zona masinilor de teren este ca si cum am spune ca Germania nu prea are autostrazi. Conform statisticilor japonezii au avut o prezenta pe piata mult mai buna in segmentelele masinilor de teren in detrimentul celor normale de strada.

Dintre toate aceste SUV-uri compacte doar Mitsubishi ofera o masina capabila sa mearga fara probleme si in mediul soft off road datorite unei transmisii integrale realiv eficiente si pe un drum forestier.

Daca vrem mai mult cei de la Mitsubishi recomanda oricand un Pajero sau un L200 pentru situatii mai grele. De partea cealalta Toyota RAV4 este o masina mult mai mare care ofera un spatiu superior la interior. Gama VW Tiguan este moderna are un motor diesel mult mai economic decat acest ASX insa nu ofera un nivel de echipare asemenea masinii din acest test drive.

Cat despre modelul Chevrolet Captiva acesta are un interior foarte mare care permite amplsarea si a unui al trilea rand de scaune in zona portbagajului. De asemenea Captiva are un motor diesel mai puternic si un pret de achizitie mult mai mic.

CONCLUZII

Noul Mitsubsihi este una dintre cele mai bune masini SUV compacte de pe piata datorita faptului ca ofera un comprims aproape ideal intre confort, motorizari economica si capacitati off road. Motorul diesel de 1.8 litri demonstreaza un rafinament greu de crezut daca ne uitam la cilindreea sa.

De asemenea motorul ofera si un consum mic de motorina in ciuda faptului ca masina din acest test drive are o greutate la gol destul de mare.

Spunem una dintre cele mai bune masini din segment si datorita faptului ca nivelul de echipare Diamond Edition 2012 ofera echipamente premium disponibile doar pentru piata din Romania.

PRO

Imagine foarte buna, calitate buna de fabricatie, motor diesel rafinat si puternic, dotari premium, calitatate tapiteriei de piele, sistem multimedia modern si eficient, transmisie integrala eficienta

CONTRA

Motorul diesel nu este atat de economic pentru o masina cu o greutate la gol de peste 1.8 tone, spatiu interior mic in spate, volum relativ mic al portbagajului, pret mare al versiunii de top Diamond Edition 2012

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente