Una dintre cele mai placute surprize, din segmentul auto, in plin anotimp estival este noua generatie de modele Cabrio de la Mini.
De fapt, vorbim de cel mai ieftin model cabrio veritabil de pe piata, pentru ca noul Mini Cabrio are un pret de achizitie de 25.000 euro cu TVA inclus, in reteaua Automobile Bavaria.
DE CE MINI SI DE CE CABRIO?
Fanii Mini stiu ca marca germana, cu sediul in Marea Britanie, si-a diversificat extrem de mult gama de masini pentru a avea o amprenta cat mai mare in piata din Europa, insa modelele traditionale, raman Cooper si Cabrio.
Si spunem Cabrio, pentru ca vorbim de un Mini cu adevarat special, care are o imagine pe piata greu de concurat chiar si de catre Mazda MX-5, considerat cel mai vandut cabrio din istorie.
CAROSERIE CU SOFT TOP
Una dintre cele mai interesante caracteristici ale modelului de fata Mini Cabrio, este faptul ca germanii de la BMW au ales sa pastreze caroseria clasica cu soft-top in detrimentul unui sistem hard top, care pe zi ce trece devine din ce in ce mai rar!
Acoperisul soft escamotabil a lui Cooper Cabrio este de o complexitate tipica unui Z4, adica acesta are integrat doua traverse de siguranta, in zona montantului B, care nu exista la aceasta masina.
Functionarea sa este extrem de facila si se poate rabata chiar si la viteze mici, insa pentru cine iubeste o masina cabrio, aceasta procedura se face doar cand masina este oprita complet pentru a nu forta sistemul de servomotare.
VIATA CU NOUL COOPER CABRIO 2021?
Daca am pune fata in fata un Cooper simplu, un Canbrio sau un Countryman cel mai fun to drive Mini ramane, indiscutabil, masina de fata!
Si spunem asta pentru ca acest Mini ofera cele mai apropiate senzatii intalnite la primele masini construite de britanici, adica zgomote exterioare ample si o dinamica pe sosea surprinzatoare.
Lipsa unui hardtop aduce din primii km zgomote placute soferului, acesta putand sa auda vantul si chiar evacuarea masinii, senzatii imposibil de intalnit la un Mini “acoperit”!
La interior, vedem o plansa de bord identica cu cea a masinii clasice, insa acum spatiul pe bancheta spate este destinat doar bagajelor sau a celor tineri. Un alt dezavantaj este volumul portbagalului, micsorat, insa aceste detalii par irelevante pentru un fan Cabrio.
TEHNICA BMW CU DOAR 3 CILINDRI
Sub capota masinii se ascunde, de fapt, cel mai slab motor pe benzina produs de catre BMW, celebrul 1.5 turbo cu doar 3 cilindri in linie, care este supraalimentat si care ofera o putere maxima de 136 CP.
Acest motor este suficient pentru aceasta masina, pentru ca vorbim de o citadina cu o greutate la gol de doar 1.360 kg, cifra extrem de mica pentru un cabrio soft top modern.
Cuplul motor de 220 Nm este oferit la 1.500 rpm, iar cutia secventiala Getrag PowerShift poate duce masina la 100 de km/h in doar 8.7 secunde. Viteza maxima de 205 km/h este complet irelevanta pentru fanii Mini Cabrio.
Toate bune si frumoase, insa la componenta tehnica trebuie sa-i criticam pe cei de la BMW, pentru ca nu au montat cutia Aisin AT8 cu convertizor de cuplu pe modelele de baza, cutie mult mai eleganta si fiabila decat aceasta secventiala cu 7 trepte.
Aceasta este optiune doar pentru gama de top Cooper Works Cabrio de 231 CP!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Inca din primii km am descoperit ca acest Cabrio ramane un Mini pur-sange, pentru ca este ieftin, are un motor pe benzina decent ca performante si ofera un feeling de masina premium dinamica.
Varianta de fata Cooper Cabrio de 136 CP nu bate nici un record la capitolul performante, insa cutia secventiala Getrag nu se ridica la nivelul prestigiului marcii, in nici o situatie rutiera!
All around Cooper Cabrio 2021 ramane, fara doar si poate, cel mai atractiv cabrio al momentului, pentru ca te costa doar 25.000 euro cu toate taxele, pret care include prestigiul si imaginea unei marci cu reale pretentii premium!
Si in final, nu trebuie uitata si valoarea de revanzare a masinii, care este mult peste tot ceea ce ofera concurenta si pentru simplul fapt ca are un pret de pornire destul de mic. Adica, nu prea are ce sa se devalorizeze in 10 ani de utilizare!
PRO
Imagine de marca
Calitate de fabricatie foarte buna
Soft Top elegant si extrem de bine realizat
Pozitie la volan tipica unui BMW
Motor 1.5 turbo performant
Pret foarte bun de achizitie
Valoare mare de revanzare
CONTRA
Cutie Steptronic cu dublu ambreiaj putin rafinata in utlilzare
Versiuni Cooper S si JCW cu preturi mari de achizitie
Rezervor foarte mic de benzina
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: 3 in linie
Injectie: Benzina 1 turbina
Capacitate cilindrica (cm3): 1499 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 82,0 x 94,6 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 136/4500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 220/1500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 83
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Secventiala 7 trepte Getrag
Dimensiuni
Lungime (mm): 3863
Latime (mm): 1727
Inaltime (mm): 1145
Ampatament (mm): 2495
Portbagaj: 160-215 l
Greutate la gol kg: 1360
Anvelope: 175/65R15
Performante
0 – 100 km/h (s) – 8.7
Viteza maxima (km/h) –205
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.9
Pret
Pret lista cu TVA : 27.608 Euro