Spunem aceasta pentru ca de fiecare data cand vorbim de achizitia unei utilitare cu o greutate de pana in 3.5 tone nu putem sa omitem in discutie modelul german Sprinter.
Pentru a vedea exact de ce acest model a reusit sa se impuna pe nenumarate piete din lume trebuie sa prezentam masina aceasta asa cum este ea, adica un model care este inrudit cu VW Crafter insa care are o imagine complet diferita fata de acesta.
MODIFICARI SPRINTER 2013
Noi cei de la Whattruck am testat in trecut mai multe versiuni ale modelului Sprinter iar cea mai reusita a fost fara discutie modelul 316 NGT care era echipat cu un motor pe benzina turbo de 1.8 litri si 156 CP.
Acesta impreuna cu sistemul GPL avea sa aduca performante nebanuite pentru o utilitarea in schimbul unui consum mediu de GPL doar de 14 litri pentru fiecare 100 de km in mediul urban.
In bani aceasta diferenta se traduce printr-un consum real doar de 7.5 litri de motorina in Bucuresti, cifra de care nu se pot bucura nici macare masinile de clasa medie echipate cu o motorizare diesel.
Pentru a vedea evolutia celor de la Mercedes am decis a testam noul Sprinter 316 CDI care a inceput sa fie comercializat si in Romania de la inceputul anului. Fata de vechiul model germanii au opera cateva modificari de ordin tehnic la motorului OM 651 care acum se numeste DE22 LA.
Tot la capitolul schimbari am observat o modificare a timoneriei transmisiei manuale care acum devine fara probleme cea mai buna din segmentului utilitarelor de pana in 3.5 tone.
MOTORIZARE DIESEL
Sprinter 2013 nu este doar un model care a primit cateva schimbari fata de modelul comercializat anul trecut pentru ca acum pentru prima data Mercedes a implementat in premiera un sistem Stop & Start la acest model.
Acesta aduce cea mai mare scadere a consumului de combustibil fata de modelul precedent prin simpla oprire a motorului la semafor in mediul urban.
In viata de zi cu zi putem relata ca dupa ce am efectuat peste 500 de km atat in mediul urban cat si extraurban consumul mediu al noului Sprinter nu a depasit granita a 8.8 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
In Bucuresti cu ajutorul sistemului Stop & Start noul Sprinter a reusit sa consume doar 11.5 litri in medie pentru 100 de km. Evident putem spune ca masina nu a fost incarcata in sarcina insa traficul bucurestea de la orele de varf este necrutator la capitolul consum.