Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Hyundai Tucson Facelift 1.6 T-GDI de 177 CP Luxury 4WD cu transmisia 7-DCT 2019

Istoria lui Tuscon a inceput cu mai bine de 15 ani in urma, cand Hyundai a decis ca este timpul sa dea nastere unei masini SUV  cu dimensiunile exterioare ale primei generatii de Santa Fe si care sa reprezinte o alternativa viabila pentru un VW Tiguan sau Renault Koleos din anii 2000.


De atunci si pana in prezent am vazut cum clientii de Tucson au devenit extrem de multi, acestia avand o parere atat de buna despre aceasta masina, incat si urmatoarele lor modele au fost tot generatii mai noi de Tucson.

 

Poate singura problema a celor de la Hyundai a fost in anul 2010,  cand au lansat, pe piata, vechiul IX35, o masina de care clientii nu prea s-au atasat, pentru ca nu mai avea  numele de Tucson, insa si poate pentru ca aceasta schimbare de imagine a Hyundai in Europa, a fost putin benefica.

Acum vorbim tot de un Tucson, pentru ca SUV-ul lui Hyundai a devenit un brand in sine, lucru greu de atins chiar si de catre multe marci de prestigiu din Europa.

CAROSERIE

Actuala generatie care utilizeaza aceeasi platforma tehnica cu modelul KIA Sportage, este o masina extrem de bine construita, pentru ca are in plus fata de IX35 o calitate de fabricatie mult mai buna, o antifonare extrem de buna a caroseriei si o gama de motorizari de top, fie ca vorbim de benzina sau diesel.

Inca din primii km observam faptul ca suntem la volanul unui baby Sant Fe, lucru extrem de important de spus pentru un SUV de clasa compacta.


La interior, masina are o plansa de bord asemanatoare cu cea a fratiorului sau mai mare, unde tableta sistemului multimedia este fixata direct pe consola centrala. Intreaga plansa de bord este realizata dintr-o spuma poliuretanica de top si pe anumite zone chiar din insertii de piele.

Scaunele sunt confortabile, iar pozitia la volan este una care nu aduce nimic cu sportivitatea, insa care, in realitate promoveaza aceasta masina drept una destinata parcurgerii distantelor mari.

MOTORIZARE T-GDI DE 177 CP

Sub capota, de aceasta data, nu se gaseste un motor diesel cu transmisie AT8 clasica, ci un motor pe benzina de cilindree relativ mica ( 1591 cmc), care, datorita supraalimentarii turbo, ajunge sa dezvolte o putere maxima de 177 CP.


Noua motorizare ofera, de asemenea, si un moment motor de 265 Nm incepand cu o turatie de 1.500 rpm, motor care, in viata de zi cu zi, este mult mai performant decat unul Renault 1.33 150 CP sau VW 1.5 TSI.

Un alt mare avantaj al celor de la Hyundai este utilizarea transmisiei 7DCT cu dublu ambreiaj uscat, care ofera performante de top, iar cand iesim in afara orasului vom avea o turatie foarte mica, in ultima treapta a transmisiei.

Aceasta cutie functioneaza perfect cu motorizarea T-GDI, insa sunt surse care doreau extrem de mult cutia AT8 cu convertizor, gasita doar la motorul de top 2.0 CRDI 185 CP.

Insa chiar si asa, acest Tucson ajunge la 100 de km in doar 9 secunde, iar viteza sa maxima este de 200 km/h! Cifre suficiente pentru un SUV de clasa medie, cu o greutate la gol de peste 1.5 tone.

CONCLUZIILE AUTOLATEST


Noul Hyundai Tucson facelift testat astazi, se prezinta drept o masina care nu ofera cel mai dinamic design exterior sau cea mai puternica motorizare pe benzina, insa care reueseste sa-si pastreze clientii printr-o calitate de fabricatie de top si un pret de achizitie foarte bun.

De fapt, daca ne uitam la modelele Opel Grandland X, gama Peugeot 3008, Citroen C5 AirCross sau Renault Kadjar, vedem ca in cele mai multe cazuri, nu prea exista versiuni pe benzina de peste 170 CP cu transmsie integrala si cutie automata!

Majoritatea concurentei este 2WD in Europa, iar noul Tucson se mandreste cu noua transmisie integrala HTRAC, imprumutata de la fratiorul mai mare Santa Fe 2019.

Pentru a intelege care sunt diferentele fata de concurenta, trebuie doar sa mergi cu masina, daca nu te-a convins design-ul exterior.

PRO

Motor 1.6 T-GDI puternic si rafinatReprize bune in trafic

Modul Sport si transmisie HTRAC

Rezervor mare de 62 litri ( autonomie marita in viata de zi cu zi)

Transmisie 7DCT care schimba rapoartele eficient

Calitate de fabricatie si pret de achizitie

5 ani garantie Bara-la-Bara

 

CONTRA

Lipsa cutiei AT8 pentru gama pe benzina

Consum de benzina mediu in segmentul sau

Tren de rulare mai putin dinamic decat la KIA Sportage

Lipsa display de 10.25  inch pentru sistemul multimedia

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente