Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Hyundai Santa-Fe generatia 5 cu motorizarea 1.6 T-GDI PHEV 253 CP AT6 2025-Mai mare si mai bun!

Una dintre cele mai surprinzatoare aparitii pe piata auto din Europa, este masivul Hyundai Santa-Fe, masina care de anul acesta vine intr-o forma complet noua, care putem spune ca “socheaza” la prima vedere.

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

Design-ul masinii place sau displace din primele momente, insa dupa cateva zile la bordul sau, am realizat ca designerii Hyundai chiar au realizat o masina care face ca Santa-Fe sa fie privita drept un full size SUV, care vine sa ofere o imagine cu totul diferita fata de intreaga sa concurenta.

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

Acest risc a dat roade in SUA, unde masina este deja un best-seller, vanzarile “noului” fiind mai mari decat cele ale “vechiului” Santa-Fe.

CAROSERIE

Aceasta este de fapt marea schimbare a celor de la Hyundai, care au realizat noua generatie mult mai spatioasa pentru a contracara concurenta, insa si pentru a integra Santa Fe 5 intr-un segment superior celui compact.

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

Si ca sa intelegm mai bine care sunt diferentele, mai jos vezi care sunt dimensiunile caroseriei celor cinci generatii de Santa-Fe, modele care au inceput cu o lungime de 4.5 m si care a ajuns astazi la peste 4.8 m.

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

Prima generație (2001-2006) LxlxI  4.50/1.85/1.71 m

A doua generație (2006-2012) LxlxI 4.68/1.89/1.80 m

A treia generație (2012-2018) LxlxI 4.69/1.88/1.69 m

A patra generație (2018-2024) LxlxI 4.77/1.89/1.68 m

A 5-a generație (din 2024) LxlxI 4.83/1.90/1.77 m

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

INTERIOR

Noua caroserie cu dimensiuni mari aduce avantaje considerabile si spatiului de la interior, care poate avea pana la 7 locuri intr-un confort deplin chiar si pe randul trei.

Insa, marele avantaj al masinii de fata este faptul ca Santa-Fe este un SUV superior, atat la comportamentul rutier, cat si la calitatea reala de fabricatie, produsul celor din Coreea devenind o problema chiar si pentru concurenta germana premium.

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

Hyundai a investit foarte multi bani in ridicarea calitatii lui Santa-Fe 2025, si acest detaliu se vede din primele momente, cand vedem calitatea portierelor si calitatea materialelor din interior.

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

MOTOR

Sub capota se gaseste motorul de 1.6 litri cu 4 cilindri GfFT, motor care ofera o putere maxima de 160 CP si 265 Nm, propulsor SmartStream G, care este extrem de rafinat si realtiv economic.

Insa, vedeta lui Hyundai este motorizarea electrica de 98 CP si 304 Nm integrat in cutia de viteze AT6, motor care chiar face o figura buna pe o caroserie cu o greutate la gol de peste 2.1 tone.

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

Cei 253 CP si 360 Nm cumulati sunt suficienti pentru un condus relaxant si pe drumurile unde este nevoie sa faci depasiri in zona 80-120 de km/h.

Hyundai spune ca masina merge 54 de km in modul EV cu bateria incarcata, insa in realitate trebuie sa te astepti la o medie de 40 km, cifra buna daca nu uitam ca avem totusi un acumulator de 13.8 kWh, fata de cele peste 17-20 kWh la multe modele concurente.

Pe sosea, putem spune ca masina poate depasi fara probleme viteza maxima data de constructor, iar consumul mediu a fost de 6.5 litri la fiecare 100 de km parcursi, cifra mai mica decat cea a unui diesel de 200 CP cu performante asemanatoare.

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

CONCLUZIILE AUTOLATEST

De fiecare data cand ne uitam pe piata masinilor SUV PHEV, vedem ca germanii de la BMW si Mercedes-Benz ofera cele mai bune exemplare, insa acestea au preturi atat de mari incat devin variante bune doar ca masini SH.

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

Insa, daca vrem o masina PHEV SUV noua, gama Santa Fe 2025 se prezinta pe piata din Romania drept un best-buy, chiar daca pretul de pornire nu este la fel de mic precum al predecesorului sau.

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

Marele avantaj al lui Santa-Fe este caroseria extrem de mare si spatioasa, insa si comportamentul rutier demn de un Mercedes GLC cu optiunea perne de aer, care din pacate este mai mic si care are un pret de +80.000 euro.

Plus ca noul Santa-Fe pastreaza garantia de 5 ani fara limita de km, a doua garantie cea mai buna de pe piata din Romania, dupa cea de la Subaru, de 8 ani fara limita de km.

 

PRO

Unul dintre cele mai bine vandute SUV-uri din lume

Calitate de fabricatie imbunatatita fata de modelul 2024

Doua motoare cu o putere cumulata de 252 CP si 367 Nm

Cutie automata electrizata cu convertizor de cuplu AT6

Sistem multimedia mult superior generatiei precedente

Transmisie 4×4 pentru cei care fac soft off-road

Merge fara probleme in modul EV chiar si 40 de km

Nivel de echipare standard complet

Exista si in versiunea 2WD sau FHEV

Valoare de revanzare

Rezervor mare de 67 litri al versiunii Hybrid 215 CP

 

CONTRA

Pret relativ mare fata de generatia precedenta

Rezervor de benzina de 47 litri

Inca avem optionale la un pret de 53.000 euro

Valoare de revanzare al versiunii de top

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

FISA TEHNICA 

Marca Hyundai

Model Santa Fe 1.6 T-GDI Plug-in-Hybrid MX5

Codul motorului G4FT

Putere maximă în CP (puterea sistemului) 253

Cuplu cumulata 367 Nm

Tipul de combustibil Super

Tip de tracțiune Tracțiune integrală

Transmisie automată AT6 cu motor electric integrat

Clasa de emisii Euro 6e (WLTP) 36EA

Număr de cilindri 4

Injecție directă

Număr de supape 4 Cilindree 1598 cmc

Putere 160 CP/5500 rpm

Cuplu maxim 265 Nm/ 1500 rpm

Tip de motor (motor electric 1) Carcasă cutie de viteze

Putere / cuplu (motor electric 1) 72 kW (98 CP) / 304 Nm

Accelerație 0-100km/h 9,3 s

Viteza maximă 180 km/h

Zgomot la condus 67 dB

Consum de combustibil combinat (WLTP) 1,7 l/100 km

Consum de combustibil combinat (WLTP) PHEV (baterie goală) 7,5 litri

Consum de combustibil combinat (WLTP) – a doua unitate 19,2 kWh/100 km

Valoarea CO2 combinată (WLTP) 38 g/km

Valoarea CO2 combinată (WLTP) PHEV (baterie descărcată) 171

Autonomie WLTP (electrică) 54 km

Dimensiunea rezervorului 47,0 litri

Tehnologie de stocare Litiu-Ion

Capacitatea bateriei (brută) în kWh 13,8

Conexiunea de încărcare CA pe tipul de vehicul 2

Puterea de încărcare (kW) CA: 3,6

Timp de încărcare 100%: 210 min. (AC 1-fază wallbox/stație de încărcare 3,6 kW)

Lungime 4830 mm

Lățime 1900 mm

Înălțime 1720 mm

Ampatament 2815 mm

Garda maximă la sol 177 mm

Raza de Bracaj 11,6 m

Unghi de înclinare față 17,4 grade

Unghi de înclinare spate 20,9 grade

Unghiul rampei 15,5 grade

Capacitate normală a portbagajului 704 litri- 2025 l

Greutate fără încărcătură (UE) 2110 kg

Greutatea totala 2670 kg

Sarcină utilă 560 kg

Sarcina pe acoperiș 100 kg

Pret

Pret lista cu TVA : 52.360 euro pret baza din care scazi Rabla Plus si ajungi la un total de 49.000 euro TVA inclus!

Hyundai Santa-Fe, test drive, neo motors, drive test Hyundai Santa-Fe, consum , 0-100, date tehnice, review Hyundai Santa-Fe 2025

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

  1. Mult , extrem de mult pentru o motorizare 1.6. Chiar turbo, chiar PHEV. Plus ca “aerodimamica” a trecut in planul n-shpelea, adica un consum real crescut artificial numai din cauza caroseriei. Plus ca este foate grea si are aspect de geamantan. Resping total. Daca ai nevoie de spatiu, in alte tari poti opta pentru Palisade, dar vai, este pe motorina, cah-cah. Aiurea, desi are 5 metri, cu 2.2 CRDI consuma tot 6.5 litri. Dar poti rula linistit 1000 km. Ha-ha.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente