Una dintre cele mai surprinzatoare masini pe care le-am testat in ultimii ani este fara discutii, noul Geely Starray, un full size SUV bazat tehnic pe Volvo XC40, insa care are o caroserie mult mai spatioasa.
Din primul moment trebuie spus ca Starray este un produs Geely, adica acel constructor auto din China care are 11 uzine, care produc anual peste 2.2 milioane de automobile, printre care si modelele electrice Volvo.
Deci, nu trebuie sa aveti vreo teama ca Geely este un produs low-cost cum erau masinile chinezesti de acum 10 sau 15 ani, pentru ca tot ceea ce vine in Europa are o calitate superioara.
Si acest detaliu a fost evident in cele cateva sute de km realizati prin Bucuresti si imprejurimi, in conditii de iarna cu temperaturi scazute.
TOATE DOTARILE SUNT STANDARD!
Aici putem spune ca daca nu te-ai urcat niciodata la volanul unui Starray, este foarte greu sa-ti explicam ceea ce reprezinta masina aceasta, insa putem spune ca Geely ofera acest model cu toate dotarile standard, pentru a nu da nici o sansa concurentei.
Da, toate dotarile sunt oferite GRATUIT, pentru ca doar asa acest brand poate avea succes in Europa, piata unde toti constructorii ofera niveluri de echipare diferite, care pot creste pretul final chiar si cu 50%, in cazul marcilor auto din Germania.
Nu are rost sa vorbim de faptul ca standard primesti cele mai bune faruri din segment, tapiterie de piele, trapă panoramică cu deschidere în 2 poziții și rulou acționat electric de 1.2 m2, punte spate multilink, jante pe 19 inch, scaunul soferului Air-Sofa extrem de ergonomic sau sistemul Hi-Fi Infinity.
Geely cere in plus bani pentru vopseaua metalizata, insa cularea standard este cea verde, nu cea alba cum vedem la europeni.
MOTORIZARE ELEGANTA
Sub capota masinii se ascunde un motor BHE15-EFZ, care are 4 pistoane, sistem turbo si o putere maxima de 174 CP la 5.500 rpm.
Cuplul sau este de 290 Nm si este oferit pe o plaja de turatii care ajunge la 3.500 rpm, adica vom avea un motor cu un raspuns corect si la viteze mari, unde masinile hybrid cu transmisii multimodale sau CVT sufera.
Geely ofera pe acest Starray cutia 7DCT produsa in China pentru Volvo, cutie care are discurile in ulei si care nu a avut pana acum probleme tehnice.
Pe hartie, masina nu ofera reprize de top, insa in viata de zi cu zi avem un SUV cu un comportament realmente premium, cand avem un stil de condus normal.
Singura zona unde putem sa-i criticam pe chinezi, este faptul ca masina nu exceleaza la consumul real de benzina, insa asta este cea mai mica problema daca nu uitam ca la un pret de aproximativ 31.000 euro, primesti un SUV modern cu toate dotarile standard.
De fapt, masina de fata este chiar mai ieftina decat un Bigster de la Dacia, care poate avea un pret de 32.000 euro si care nu este nimic altceva decat un Duster marit cu 20 de cm.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Starrary este SUV-ul care trebuie sa dea mari batai de cap europenilor, insa si celor de la MG, pentru ca vorbim de un produs premium, cu materiale la interior premium, conceput de catre Volvo pe o plaforma Volvo denumita CMA.
Toate dotarile oferite standard si comportamentul rutier sigur, sunt criterii mai imporante pentru clientul modern decat pentru cel care cauta traditionalism la producatorii locali.
Pur si simplu, Starray primeste note maxime la aproape toate capitolele, iar interiorul face ca experienta sa fie una premium, mai ales ca tableta de 13.2 inch este superioara oricarui produs japonez sau european cu un pret mai mic de 40.000 euro!
Sfatul nostru este sa mergi la dealeri sa testezi noul Starray, pentru ca este un SUV extrem de competent, cu un pret corect, mai ales ca acesta concureza nu doar Dacia Bigster, Kia Sportage, Hyundai Tucson, VW Tiguan, cat si multe SUV-uri premium cu preturi mai mari cu 30.000 euro.
Si in final trebuie spus ca Geely urmeaza sa aduca in Romania versiunea Starray 2.0 Turbo de 238 CP si cutie Aisin AT8, care este oferita standard cu transmisie AWD.
Autolatest recomanda achizitia de masini Geely de AICI: NeoMotors Bucuresti
PRO
Geely detine Volvo si Lotus adica are know-how
Calitate de fabricatie si asamblare foarte buna
Toate dotarile sunt oferite STANDARD
Siguranta in caz de accident-Experienta Volvo
Motor simplu fara MHEV si HYBRID
Cutie 7DCT care functioneaza fara probleme
Tren de rulare dinamic si la viteze mari
Pret de vanzare mai mic decat al unui Bigster 1.8 HEV
Optional exista si motorizarea 2.0 Turbo de 238 CP
Optional transmisie integrala AWD clasica
CONTRA
Pret al versiunii de top 2.0 238 CP
Lipsa Android CarPlay
Valoare de revanzare
FISA TEHNICA:
Dispunerea transversal
Cod Motor: BHE15-EFZ
Putere 174 CP/5500 rpm
Cuplu 290 Nm /2000-3500 rpm
Cilindree motor 1499 cm3
Număr de cilindri 4
Număr de supape pe cilindru 4
Sistem de injecție directă
Acceleratie 0–100 km/h (sec.) 9,7
Viteza maxima (km/h) 190
Transmisie Cutie cu dublu ambreiaj,7 rapoarte (7 DCT)
Punte motoare Fata (FWD)
Suspensie fata Independenta, MacPherson
Suspensie spate Independenta, multi-brat
Sistem de franare fata Discuri ventilate
Sistem de franare spate Discuri
Consum mixt (l/100 km) 6,8 (NEDC)
Capacitate rezervor (l) 54
Emisii CO2 (g/km) 158 (NEDC)
Clasa de emisii Euro 6b
Lungime × latime × inaltime (mm) 4670 x 1900 x 1705
Ampatament (mm) 2777
Masa proprie (kg) 1571
Volum portbagaj (l) 650–1610