Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024 si noua baterie LPF de 78 kwh, singurul concurent pentru Tesla Model Y

Si cand spunem singurul concurent pentru Model Y, am luat in calcul toate caracteristicile celor doua masini, concluzia fiind ca Mach E este extrem de apropiat de masina celor de la Tesla.

Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024, test drive, ford roadhil, masini ford cu reducere roadhill, autolatest, drive test, 0-100, mach e catl 78 kwh lpf

Povestea lui Ford Mach-E incepe acum mai bine de doi ani, cand Ford a dorit sa produca cea mai buna masina electrica de masa din lume, insa calculele finale cu pretul de lista, nu au fost punctul lor forte.

Acum, dupa doi ani de productie, gama Mach-E primeste in sfarsit o baterie care poate pune bete in roate concurentei precum Tesla Model Y, KIA EV6 sau chiar si VW ID.4, respectiv masina din acest test drive are noua baterie CATL de 78.21kWh.

Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024, test drive, ford roadhil, masini ford cu reducere roadhill, autolatest, drive test, 0-100, mach e catl 78 kwh lpf

Capacitatea neta a noului acumulator este de 75.7 kwh, una dintre cele mai mari capacitati din segment, daca ne gandim ca vorbim totusi de o baterie LFP, care se poate incarca in fiecare zi, timp de aproximativ 6.000 de cicluri.

DE CE ABIA ACUM MACH-E CONCUREAZA TESLA?

Pentru ca pretul de lista cu Rabla Plus al unui Mach-E Base 2WD de 269 CP este de aproximativ 39.000 euro, pret mult mai mic decat cel de acum 12 luni, cand Mach-E era o electrica prea scumpa.

Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024, test drive, ford roadhil, masini ford cu reducere roadhill, autolatest, drive test, 0-100, mach e catl 78 kwh lpf

Masina din acest test drive este un Mach-E special, pentru ca este versiunea eAWD de 315 CP si 580 Nm, masina care poate sa fie cumparata chiar si in versiunea Premium, cu dotari de top, cu un pret mai mic de 45.000 euro.

Vedeta este insa versiunea de baza cu un singur motor electric, masina care abia acum devine competitiva in fata unui Model Y, care pierde pentru ca nu are decat o baterie LFP de 60 kwh fata de cea de 75 kwh a lui Ford, insa aici fanii Tesla vor spune ca Model Y este mai eficient si chiar au dreptate.

Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024, test drive, ford roadhil, masini ford cu reducere roadhill, autolatest, drive test, 0-100, mach e catl 78 kwh lpf

Cu un “un plin” si un condus mixt, am putut afisa o autonomie reala de 355 km, insa in mediul urban, in modul ECO “Active”, sunt sanse ca masina americanilor sa mearga chiar si 500 km cu o singura alimentare.

Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024, test drive, ford roadhil, masini ford cu reducere roadhill, autolatest, drive test, 0-100, mach e catl 78 kwh lpf

CUM SE CONDUCE?

In primul rand, Ford Mach-E poate sa fie un automobil anost cand se doreste sa fie economic, insa in modul Untamed directia, transmisia si raspunsul celor doua motoare, chiar reprezinta un punct forte al masinii.

Pe soselele cu marcaje corecte, sistemul Blue Cruise 1.3 functioneaza fara probleme, iar trenul de rulare este setat dinamic asa cum vedem si la concurenta de la Model Y.

Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024, test drive, ford roadhil, masini ford cu reducere roadhill, autolatest, drive test, 0-100, mach e catl 78 kwh lpf

Singura posibila problema este lipsa unui nivel al confortului specific unui SUV termic, pe soselele cu denivelari sau gropi.

Intr-un Bucuresti extrem de aglomerat, am reusit sa afisam un consum mediu de 17 kwh la 100 de km, insa atunci cand am iesit pe autostrada, consumul a crescut cu usurinta pana la un nivel de 25 kwh.

Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024, test drive, ford roadhil, masini ford cu reducere roadhill, autolatest, drive test, 0-100, mach e catl 78 kwh lpf

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Noul model Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024 reprezinta cu adevarat un salt important al celor de la Ford, in concurenta cu Tesla si VW, principalele motive pentru care acest Ford este recomandat fiind bateria LFP de capacitate mare, sistemul eAWD disponibil chiar si pentru versiunile de baza si imaginea de marca.

Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024, test drive, ford roadhil, masini ford cu reducere roadhill, autolatest, drive test, 0-100, mach e catl 78 kwh lpf

Calitatea de fabricatie a lui Mach-E este superioara celei intalnite la Tesla, VW sau Renault, iar pretul de pornire de 39.000 euro cu RablaPlus este caracteristica care recomanda masina americanior in detrimentul concurentei.

Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024, test drive, ford roadhil, masini ford cu reducere roadhill, autolatest, drive test, 0-100, mach e catl 78 kwh lpf

Si daca nu esti multumit de autonomia bateriei LFP, poti oricand sa-ti cumperi un Mach-E cu acumulator de 98 kwh cu autonomie de 600 km sau chiar si un Mustang Mach-E Rally eAWD de 487 CP/860 Nm, care ajunge la 100 de km/h in doar 3.5 secunde.

Autolatest recomanda achizitia de masini Ford de la dealerul RoadHill.

PRO

Pret de vanzare de 39.000 euro cu TVA si Rabla Plus

Singurul concurent real pentru Tesla Model Y Standard Range

Imagine de marca si retea de service in Romania

Materiale si calitate de fabricatie

Cel mai bun pret de vanzare vs concurenta Renault Scenic E-Tech sau VW ID.4

Autonomie reala de peste 500 km in Bucuresti

Doua motoare electrice de 315 CP si 580 Nm

Baterie LFP de 72 kwh capacitate neta

 

CONTRA

Imagine de marca in comparatie cu Tesla Model Y

Lipsa totala a promovarii pe piata din Romania

Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024, test drive, ford roadhil, masini ford cu reducere roadhill, autolatest, drive test, 0-100, mach e catl 78 kwh lpf

FISA TEHNICA

Motor

Numar de cilindri: Electric
Injectie: Electric
Capacitate cilindrica (cm3): Electric
Alezaj X Cursa (mm): Electric
Putere maxima CP/KW – rot/min: 315/283
Cuplu maxim Nm – rot/min: 580/ 0000
Carburant: EV
Rezervor litri: Acumulator LFP de 78.21 kwh

Transmisie

Punte motoare: AWD
Cutie de viteze / nr. trepte: 1 singura viteza

Dimensiuni

Lungime (mm): 4713
Latime (mm): 1881
Inaltime (mm): 1625
Ampatament (mm): 2984
Portbagaj: 485-1690 l
Greutate la gol kg: 2.200

Anvelope: Bridgestone Turanza T005 225/35R19

Performante

0 – 100 km/h (s) – 6.2
Viteza maxima (km/h) –180
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 19.6 kWh/100km

Pret
Pret lista cu TVA : 39.000 € ci TVA si Rala Plus de 5.100 €

Ford Mach-E eAWD 315 CP 23.75 Premium 2024, test drive, ford roadhil, masini ford cu reducere roadhill, autolatest, drive test, 0-100, mach e catl 78 kwh lpf

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente