Kuga ramane si in noul an 2025, una dintre cele mai vandute masini SUV compacte din Romania, indiferent ca vorbim de motorul de baza 1.5 Turbo sau de cel PHEV de peste 250 CP.
Daca ne uitam pe cifre, insa si pe drumurile patriei, vedem ca actualul Ford Kuga facelift este mai raspandit decat Dacia Duster 3, lansata cu fast pe data de 1 decembrie a anului 2023.
Aceste detalii sunt extrem de “usturatoare” pentru fanii Dacia, care in masa au ales sa-si cumpere, de fapt, un Ford Kuga in detrimentul unui Duster 3, daca oricum aveau acelasi pret de achizitie.
DE CE ROMANII PREFERA KUGA IN DETRIMENTUL LUI DUSTER 2025?
Aici trebuie spus ca pretul de vanzare al masinii produse la Pitesti este cea mai mare problema, plus ca romanul stie ca Duster 3 are o platforma tehnica de Clio, iar Kuga concureaza de fapt Renault-ul Austral, care si el a avut vanzari catastrofale in Romania in comparatie cu vechiul Kadjar.
Pur si simplu, cei de la Ford au reusit sa produca gama Escape pentru Europa, cu un pret incredibil de bun pentru segmentul din care face parte, adica sa pleci acasa cu un Ford Kuga nou pentru doar 25.800 euro TVA inclus nu a mai fost posibil in ultimii 10 ani pentru aceasta marca.
Concurenta sa directa a crescut constant pretul masinilor sale SUV, in timp ce Ford a pierdut cu scoaterea din productie a citadinei Fiesta, iar echilibrarea pretului lui Kuga nu ramanea decat singura solutie.
CE TESTAM ASTAZI? KUGA FULL HYBRID 4×4 CU PRET DE DUSTER!
Asa cum am spus si in titlu, noua generatie de Kuga DFK facelift 2025 este un best-seller nu doar pentru ca are o versiune entry-level foarte ieftina, ci si pentru ca are in gama motorul de 2.5 litri full hybrid cuplat la o cutie eCVT care integreaza un motor electric de 125 CP.
In total si pe hartie, ambele motoare ofera o putere cumulata 183 CP, insa in viata reala motorul electric intervine in forta cu toti cei 320 Nm, pentru a face din aceasta Kuga FHEV una dinamica.
Repriza de la 0-100 de km/h este atinsa in doar 8.3 secunde, performanta cu doar 1 secunda inferioara modelului PHEV de peste 250 CP.
CUM SE CONDUCE KUGA 4×4?
Aici trebuie spus ca masina din acest test drive este mult mai dinamica decat surata sa PHEV, pentru ca este mult mai usoara, iar puntea spate multi-link si transmisia integrala, sunt elemente care fac din aceasta versiune cea recomandata pentru soferii dinamici.
La capitolul consum, aceasta versiune consuma in mod real mai mult decat un Kuga PHEV chiar si cand acumulatorul este consumat, insa diferentele nu sunt chiar atat de mari.
Motorul cu 4 cilindri de 2.5 litri are cod-ul BGDC si ofera in premiera, in acest segment o injectie clasica multipunct ( adica se poate monta si GPL pe acest motor dupa ce iese masina din garantie!), iar cutia eCVT este la fel de rafinata precum cea eCVT de la Toyota RAV4.
Autolatest recomanda achizitia de masini Ford de la dealerul RoadHill!
PRO
Imagine de marca
Materiale foarte bune la interior
Sistem multimedia 13.2 inch SYNC 4
Geamuri dublu laminate in fata
Echipament standard complet
Motor 2.5 Hybrid cu injectie clasica multipunct
Fiabilitate transmisie eCVT
Transmisie AWD foarte buna in off-road
Cel mai confortabil tren de rulare din segment
Pret foarte bun al versiunii Hybrid 2WD
Autonomie de peste 800 km cu un singur plin
CONTRA
Valoare de revanzare
Garantie relativ mica fata de concurenta
FISA TEHNICA
Tip motor Full Hybrid
Numărul de cilindri 4
Injectie multupunct MPI
Cilindree 2488 cmc
Putere 152 CP la 5500 rpm
Cuplu maxim la rpm 200 la 4500 rpm
Cod motor BGDC
Putere maximă cmbinata 183 CP
Motor electric putere / cuplu 92 kW (125 CP) / 320 Nm
Tip de tracțiune cu tracțiune integrală
Tip transmisie eCVT
Emisii Euro 6e (WLTP) 36EA
Poziția de instalare / tipul motorului motor față / în linie
Lungime 4604 mm
Latime 1882 mm
Latime (inclusiv oglinzi exterioare) 2177 mm
Inaltime 1675 mm
Ampatament 2711 mm
Garda la sol maxima 160 mm
Raza bracaj 11,4 m
Unghi de atac 19,6 grade
Unghi de degajare 24,7 grade
Adâncime de vad 282 mm
Volum portbagaj normal 412 l-1534 l
Greutate goală (UE) 1765 kg
Accelerație 0-100 km/h 8,3 s
Viteza maxima 196 km/h
Zgomot de conducere 68 dB
Consum pe distanță scurtă (WLTP) 8,8 l/100 km
Consum în suburbii (WLTP) 3,6 l/100 km
Consum pe drumuri de tara (WLTP) 4,9 l/100 km
Consum pe autostradă (WLTP) 6,4 l/100 km
Consum combinat (WLTP) 5,7 l/100 km
Valoarea CO2 combinată (WLTP) 130 g/km
Capacitate rezervor 54,0 l Tehnologie baterie litiu-ion
Capacitatea bateriei netă kWh 1.1
Pret de la 30.045 euro TVA inclus
de interioarele de proasta calitate de ce nu spunem nimic? 🙂 Eu unul am luat un audi q3 mai putin dotat ca si kuga la 39k si e superior.
Din pacate la 39.000 euro Q3 fie are un motor de 150 CP fie are un nivel de echipare de baza!
Un Q3 cu un nivel de echipare al lui Ford Kuga din acest test drive te costa cel putin 60.000 euro!