Si cand spunem cea mai buna masina, ne uitam evident in ograda celor de la Renault si nu vedem decat modele de clasa medie calitativ, fara a ridica pretentii premium.
Exact aici vine marca premium DS si face lumina pe piata din Europa, respectiv DS, alaturi de trio-ul german, fiind singurele marci premium care inca se mai produc in Europa.
DE CE DS ESTE UN CONCURENT PENTRU BMW, AUDI SI MERCEDES?
Pentru simplul fapt ca germanii au scazut calitatea produselor si au crescut preturile aberant in ultimii 4 ani in Europa, adica un BMW X1 cu motor transversal si cutie Getrag gasita si la vechiul Duster, se vinde cu un pret mediu de peste 50.000 euro, si masina aceasta nu are nici o legatura cu imaginea de marca a BMW-urilor cu motoare longitudinale si cutii ZF8.
Aceeasi situatie se regaseste si la Mercedes GLA, Audi Q3 sau Volvo XC40, care se doresc sa fie SUV-uri premium, insa au o tehnica de volum.
Francezii au realizat actualul DS 7 in anul 2018, respectiv masina utilizeaza platforma EMP2 care are un ampatament marit pentru a avea un spatiu bun pe bancheta din spate, insa si un volum al portbagajului de peste 555 litri chiar daca modelul are si o baterie de 14 kwh montata pe puntea spate.
Pe scurt, caroseria lui DS 7 concureaza direct un X1, Q3 sau GLA, nu cum vor germanii un X3, GLC sau Q5, care sunt masini mult mai scumpe cu dotari echivalente.
DS 7 FACELIFT 2024
Masina din acest test drive a primit anul trecut un facelift, care aduce in premiera o noua parte frontala cu o noua grila a radiatorului masiva, insa si noi DRL-uri integrate in partea laterala a spoilerului fata, elemente optice care ne readuc in prim plan imaginea de marca DS, aceea de creatoarea de automobile exclusiviste pentru cei care nu vor un model anost tipic industriei auto germane.
La interior, masina primeste un nou sistem multimedia care este la nivelul germanilor, sistemul de navigatie fiind realmente exact, mai ales ca masina este conectata la internet.
Cei care prefera conexiunea cu telefonul, sistemele Apple Car Play si Android Auto functioneaza fara probleme, asemenea conexiunii GSM 5G pentru convorbirile elefonice prin intermediul sistemului audio.
Acesta din urma este unul de top, pentru ca este realizat de catre specialistul FOCAL Electra, DS7 afisand peste 500 watt si un subwoofer integrat in habitaclu, acustica sistemului fiind la nivelul unui sistem Mark&Levinson de la bordul masinilor japoneze Lexus, considerate de catre specialisti superioare unor sisteme Bose sau Harman Kardon.
Efectiv, atmosfera de la interior ne duce cu gandul la imaginea de top a multor companii franceze care se lauda ca fiind rafinate, cu produse realizate elegant si de ce nu, care au o calitate mult peste cele ale unor produse de masa.
TREI MOTOARE SI UN CONSUM DE 2 LITRI LA 100 DE KM
Aceasta este descrierea pe scurt a tehnologiei integrate de catre DS Automobiles pentru acest DS7, fancezii preferand sa utilizeze vechiul motor 1.6 PureTech de 200 CP si 300 Nm, care este conectat la o cutie automata japoneza Aisin e-EAT8.
Avantajul sistemului E-Tense 4×4 este ca masina are doua motoare electrice, unul in cutia automata si celalalt pe puntea spate. In total, ambele ofera o putere maxima cumulata de 226 CP si 486 Nm, iar daca am lua in calcul si cei 200 CP afisati de motorul pe benzina, teoretic am avea putere maxima totala de peste 420 CP si 780 Nm.
In realitate, DS spune ca masina afiseaza cumulat doar 300 CP si peste 520 de Nm, cifre foarte bune chiar si cand sunt comparate cu cele ale unui Lexus RS de peste 100.000 euro.
Tehnic, noul DS 7 in versiunea de 300 CP este o masina performanta si rafinata in utilizare, DS-ul de fata atingand 100 de km/h in doar 5.9 secunde plus o viteza maxima de 230 km/h.
DS 7 VS CONCURENTA SA DIRECTA
Aici lucrurile stau putin diferit, pentru ca un BMW X1 xDrive30e are sub capota un micut 3 cilindri turbo de 1.5 litri si 150 CP, un Mercedes GLA 250e are un motor Renault 1.33 TCe de 163 CP, un Audi Q3 45 TFSI e are un vechi 1.4 TSI de 150 CP iar DS-ul de fata are standard 200 CP pentru motorizarea 1.6 PureTech.
Atat BMW cat si Mercedes utilizeaza cutii cu dublu ambreiaj putin rafinate, iar Q3 o cutie DSG cu 6 trepte, in timp ce DS 7 este singurul care are o cutie automata electrificata cu convertizor de cuplu.
Pe scurt, vorbim de un SUV DS mult mai rafinat, mult mai performant si care dispune de o tehnica mai avansata decat cea afisata de catre concurenta germana.
Sfatul Autolatest este sa faceti o vizita la Eurial Pantelimon sa testati noul DS 7, plus ca veti vedea cum arata un showroom premium DS Automobile din Romania.
Cumpara masina cu livrare pe loc la concesionarul Eurial Pantelimon.
PRO
Facelift care aduce imbunatatiri sesizabile
Cel mai bun interior din segmentul premium
Trei motoare cu o putere de peste 300 CP si 520 Nm
Cutie automata electrizata cu convertizor de cuplu Aisin e-EAT8
Transmisie integrala extrem de eficienta
Interior de top OPERA
Night Vision eficient plus suspensia pilotata Active Scan
Consum extrem de mic cand avem acumulatorul incarcat
Functia e-Charge de stocare si pastrare a energiei din acumulator
Scaune fata incalzite/ventilate cu functie de masaj idividual
CONTRA
Incarcator on-board de 7,4 kW doar optional
Autonomie a acumulatorului relativ mica de 14.2 kwh
Rezevor prea mic de benzina-Doar 43 de litri!
Versiune 1.6 PHeV AWD 360 EAT8 cu un pret mare
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie Turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1598 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 77,0 x 85,8 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 200/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 300/3000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 43
Motoare Electrice
2 motoare electrice de 226 CP
Cuplu motor cumulat de 486 Nm la zero rpm
Acumulator- 14.2 kwh
Autonomie electrica- 58 km (WLTP / EAER)
Timp incarcare –De la 0 la 100% (priza de 7.4kw/32A) -1h45
Transmisie
Punte motoare: 4×4
Cutie de viteze / nr. trepte: e-EAT8 Aisin convertizor cuplu
Dimensiuni
Lungime (mm): 4573
Latime (mm): 1906
Inaltime (mm): 1625
Ampatament (mm): 2738
Portbagaj: 555 / 628 l
Greutate la gol kg: 1836
Performante
0 – 100 km/h (s) – 5.9
Viteza maxima (km/h) –240
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 1.2
Anvelope: 205/55R19
Pret
Pret lista cu TVA : 50.800 euro pret baza BASTILLE+ din care scazi Rabla Plus 2.600 euro si ajungi la un total de 48.200 euro!