Spunem asteptata pentru ca C-Elysse este fara doar si poate singurul concurent real al modelului construit la Pitesti, Dacia Logan II 2017.
Noua masina a celor de la PSA se prezinta in acest an cu un amplu facelift exterior insa si interior care are menirea de a revigora vanzarile pe piata de la noi in fata lui Logan.
DESIGN
Pentru a continua o prezenta importanta pe piata din Romania Citroen a realizat in urma cu cateva luni ample modificari masinii sale de succes C-Elysse 2017.
Noul model primeste acum in premiera un design complet schimbat, unde partea frontala ofera un rafinament greu de atins de o masina PSA din acest segment in urma cu cativa ani. Noile blocuri optice sunt complet noi cu faruri separate, iar normele de siguranta au permis integrarea unui sistem LED pentru mersul pe timp de zi.
In partea din spate un C-Elysse 2017 are noi blocuri optice, insa structura generala a masinii a ramas neschimbata fata de modelul testat de echipa Autolatest AICI!
La interior noua masina primeste in premiera un nou sistem multimedia pe numele sau Citroën Connect NAV care ofera un display touch de 7 inch care integreaza cu succes un nou sistem de navigatie de ultima generatie, insa si functia Mirror Link care ofera soferului o conectivitate cu telefonul mobil.
Tot nou este si portul USB amplasat fericit langa frana de mana, sistem care duce noul C-Elysse intr-o clasa superiora modelului Dacia Logan printr-o ergonomie mult superioara.
GADGET C-ELYSSE 2014- Citroën Connect NAV sau Media Nav Dacia?
Noul sistem Citroën Connect NAV oferit in premiera pe acest C-Elysse facelift costa 820 euro si este fara doar si poate un sistem mult mai performant decat MediaNav realizat de LG pentru gama Dacia.
Citreon nu face o diferentiere la acest capitol intre clientii de C-Elysse si modelele sale mai luxoase cum o face Dacia si Renault, acum Citroën Connect NAV 2017 oferind aceelasi functii precum sistemele gasite de exemplu pe un C3 sau C5.
De partea cealalta Dacia ofera un MediaNav eficient, insa fara doar si poate sistemul LG este clar unul low-cost fata de cel al lui Citroen de unde si pretul de achizitie in medie cu 400 euro mai mare pe masina de fata.
Pe scurt aceasta suma merita sa fie platita pentru ergonomie, eficienta si un radament superior al hartii 3D.
MOTORIZARE 1.6 BLUE HDI este superioara lui 1.5 dCI!
Fanii Dacia si Renault vor spune ca motorul Renault de 1.5 litri dCi de 90 este cel mai bun din clasa entry level, insa dupa ce mergi cu un C-Elysse de 99 CP si 260 Nm realizezi ca cei de la PSA au un motor mult mai performant.
Acest motor este cel mai bun din lume la capitol mentenanta pentru ca distributia pe curea se schimba la fiecare 10 ani sau 160.000 de km! In comparatie toti ceilalti constructori ofera o recomandare de 4 ani sau 80.000 de km pana in momentul cand clientul trebuie sa mearga la service.
La capitolul consum motorul Dacia este usor mai economic in comparatie cu acest BlueHDI de fata, insa comportamentul rutier al lui C-Elysse este clar superior orcarui model Dacia.
Pe sosea francezii de la Citroen au tinut cont de problemele vechiului C-Elysse si au schimbat timoneria cutiei manuale cu una mai exacta, insa marele secret al lui C-Elysse fata de Logan este o sincronizare mult mai buna a transmisiei manuale cu 5 trepte.
De exemplu la o viteza de croaziera de 120 km/h motorul BlueHDI ramane la o turatie de 2.000 rpm, in timp ce cutia mai scurta a lui Logan ofera o tuatie mai mare care reprezinta in mod real un consum mai mare in mediul extraurban.
Intr-un oras aglomerat precum Capitala Romaniei am reusit un consum mediu de 6.6 litri pentru 100 de km, chiar daca masina lui Citroen nu are un sistem Stop&Start asemenea lui Logan dCI.
Un avantaj ascuns al lipsei unui sistem de oprire automata a motorului la semafor este un cost mult redus cand vine vorba de a schimba acumulatorul sau chiar si electromotorul dupa ce masina iese din garantie.
CUM SE CONDUCE C-ELYSSE FATA DE LOGAN 2017?
In mediul urban ambele masini sunt la aceelasi nivel, iar cutia de viteze mai lunga a lui Citroen ofera impreuna cu o antifonare mai buna a interiorului un condus mai comfortabil.
Cand iesim pe soselele din afara oraselor Citroen straluceste pentru ca are un motor mai puternic si o transmisie mult mai bine gandita chiar si pentru depasirile importante din traficul romanesc.
Trenul de rulare are un comportament pe sosea in mare parte indetic pentru cele doua modele cu mentiunea ca jantele din aliaj pe 16 inch cu anvelope Michelin Energy Saver ofera un plus de stablitate lui C-Elysse fata de Dacia Logan cu anvelopele low-cost Debica.
PRO
Imagine de marca superiora Daciei Logan II
Motor 1.6 BlueHDI puternic si rafinat
Consum mic de motorina
Distributia se schimba la 10 ani sau 160.000 de km
Cutie de viteze manuala revizuita si extrem de eficienta in mediul extraurban
Sistem multimedia de ultima generatie
Jante din aliaj pe 16 inch cu anvelope Michelin
Portbagaj peste limita segmentului
Garantie anticoroziune 12 ani
Cutie automata clasica pentru 1.6 VTi 115 CP EAT6
Masina este mai ieftina in versiunea de fata decat un Logan dCI
CONTRA
Pune spate rigida
Valoare de revanzare
Lipsa camera video pentru mersul inapoi